سرمایه‌هایی که به وُرک‌دی سرازیر شد

0

راز سرمایه‌پذیری مداوم برخی استارتاپ‌ها در چیست؟ راندهای متوالی جذب سرمایه برای برخی استارتاپ‌ها گویی کاری است شبیه خوردن یک لیوان آب. استارتاپی که این هفته معرفی کرده‌ایم چنین مسیری را پشت سر گذاشته است.  صحبت از استارتاپ ورک‌دی است.

ورک‌دی(‌Workday) یک فروشنده نرم‌افزار مدیریت سرمایه انسانی و مدیریت منابع مالی مبتنی بر فضای ابری است. این شرکت در سال ۲۰۰۵ توسط دیوید دافیلد، موسس و مدیرعامل سابق شرکت پیپل‌سافت و استراتژیست ارشد سابق این شرکت، آنیل بوستری، راه‌اندازی شد. این شرکت در سال ۲۰۱۲ یک عرضه عمومی اولیه موفق داشت که موجب شد ارزش شرکت به ۹.۵ میلیارد دلار برسد.

ورک‌دی در مارس ۲۰۰۵ تاسیس و در نوامبر ۲۰۰۶ راه‌اندازی شد. در ابتدا، دافیلد و شرکت سرمایه خطرپذیر گری‌لاک پارتنرز بودجه آن را تامین کردند. در دسامبر ۲۰۰۸، ورک‌دی دفتر اصلی خود را از والنات کریک تا پلیسانتون تغییر داد. این استارتاپ با استفاده از مدل نرم‌افزار به عنوان خدمات، نرم‌افزار و خدمات می‌فروشد.

 

در ۶ فوریه ۲۰۰۸، ورک‌دی اعلام کرد که توافق کرده ‌تا نرم‌افزار کیپ‌کلیر را خریداری کند. در مه ۲۰۰۸، ورک‌دی یک قرارداد بزرگ را با فلکس‌ترانیکس امضا کرد تا خدمات نرم‌افزاری مدیریت سرمایه انسانی ارائه دهد. سایر شرکت‌های چند‌ملیتی و بزرگ که با این استارتاپ قرارداد بستند عبارتند از: آویوا، چیکویتا برندز، فرچایلد سمی‌کانداکتور، تامسون رویترز و تایم وارنر. در ۲۹ آوریل ۲۰۰۹، ورک‌دی اعلام کرد که ۷۵ میلیون دلار سرمایه از سرمایه‌گذاران خود دریافت کرده است. در ۲۴ اکتبر ۲۰۱۱ نیز ۸۵میلیون دلار بودجه جدید کسب کرد و کل سرمایه آن به ۲۵۰ میلیون دلار رسید. مدیرعامل و رئیس فعلی ورک‌دی آنیل بوسری است که یکی از شرکای گری‌لاک پارتنرز است. تا بهار ۲۰۱۲، ورک‌دی ۳۱۰ مشتری از کسب‌و‌کارهای متوسط گرفته تا شرکت‌های فورچون ۵۰۰ داشت. در اکتبر ۲۰۱۲، ورک‌دی عرضه عمومی اولیه خود را راه‌اندازی کرد. سهام آن ۲۸ دلار قیمت‌گذاری شد و در ۱۲ اکتبر ۴۸.۶۹ دلار به فروش رسید. این شرکت ۲۲.۷۵میلیون سهم درجه یک را فروخت و ۶۳۷ میلیون دلار به دست آورد.

ورک‌دی با استفاده از فروش اشتراک خدمات خود کسب درآمد می‌کند تا فروش نرم‌افزار. هنگام ثبت یک مشتری جدید هزینه‌ها جمع‌آوری می‌شود اما درآمد مربوطه در طول قراردهای چندساله به دست می‌آیند. در چهار ماه اول سال ۲۰۱۶، ورک‌دی اعلام کرد که درآمد سالانه آن برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۶ از ۱ میلیارد فراتر رفته است.

ورک‌دی ۲۹ به‌‌روز‌رسانی در خط تولید خود منتشر کرده است. این شرکت هر شش‌ماه یک‌بار یک به‌روز‌رسانی عرضه می‌کند. این شرکت IBM Cloud را به عنوان پلتفرم آزمایش و توسعه اولیه خود پذیرفته است تا توسعه خود را در سراسر دنیا تسریع کند.

در جولای ۲۰۱۷، مدیرعامل ورک‌دی اعلام کرد که این شرکت تصمیم گرفته ‌پلتفرم خود را در اختیار توسعه‌دهندگان، شرکا و نرم‌افزار شخص ثالث قرار دهد. در نتیجه، ورک‌دی وارد بازار پلتفرم به عنوان خدمات خواهد شد. آنیل می‌گوید این حرکت به مشتریان امکان می‌دهد تا پسوند‌ها و اپلیکیشن‌های سفارشی را برای کار با ورک‌دی ایجاد کنند. در سال ۲۰۱۳، ورک‌دی در یک دور دیگر از تامین بودجه شرکت کرد. در سال ۲۰۱۴، این شرکت در تامین بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری آناپلن شرکت کرد. ۳سال بعد نیز در سال ۲۰۱۷ در تامین بودجه ۷۰ میلیون دلاری Duo Security شرکت کرد.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.