سرعت مطمئن‌تر با هشدارهای پیاپی

0

Speedcam 120   (دوربین سرعت ۱۲۰) یک برنامه کاربردی است که دوربین‌های سرعت، دوربین‌های طرح ترافیک و نیز دوربین‌های طرح زوج و فرد در سراسر شهر تهران را به رانندگان هشدار می‌دهد تا رانندگی مطمئن تر و محتاط‌تری داشته باشند.  همچنین ورود بدون اطلاع به طرح‌های ترافیک هزینه‌های زیادی را سالانه روی دست رانندگان ایرانی می‌گذارد که این اپلیکیشن تلاش دارد از این موارد جلوگیری کند. کاربر برای استفاده از این اپلیکیشن به اتصال به اینترنت نیاز ندارد.

۳۰  درصداز این تخلف‌های رانندگی ایران مربوط به سرعت غیر مجاز است. این اپلیکیشن به رانندگان وسایل نقلیه کمک خواهد کرد تا با اطلاع از موقعیت مکانی دوربین‌های راهنمایی و رانندگی با هشدار دادن در مورد جریمه شدن آنها از سرعت غیرمجاز جلوگیری کند.

در تمام دنیا، سازمان مربوط به تردد وسایل نقلیه موقعیت مکانی دقیق و محدودیت سرعت در خیابان‌ها و بزرگراه‌ها را منتشر می‌کنند. این سازمان در ایران راهنمایی و رانندگی است که هنوز چنین اطلاعاتی را در اختیار رانندگان قرار نداده است. در نتیجه این اپلیکیشن می‌تواند این کمبود را به نوعی جبران کند و اطلاعات دقیقی را در این زمینه به رانندگان ارائه دهد.

علاوه بر شناسایی دوربین‌ها، کاربران نیز می‌توانند خودشان دوربین را در اپلیکیشن معرفی کنند. همچنین این برنامه از قابلیت‌های بسیاری برخوردار است که در اینجا به تعدادی از مهم‌ترین‌های آن می‌پردازیم:

  •  هشدار مربوط به دوربین‌های سرعت ثابت (با قابلیت معرفی و تایید از سوی کاربر)
  •  هشدار مربوط به دوربین‌های سرعت همراه پلیس
  •  هشدار مربوط به دوربین‌های طرح ترافیک (در شهر تهران)
  •  هشدار مربوط به دوربین‌های طرح زوج و فرد (در شهر تهران و با وارد کردن رقم آخر پلاک)
  •  هشدار مربوط به دوربین‌های شخصی (که خود کاربر آنها را در اپلیکیشن معرفی می‌کند)
  •  به روز رسانی فهرست دوربین‌های سرعت
  •  معرفی دوربین سرعت فقط با یک کلیک
  •  تهیه نسخه پشتیبان از فهرست دوربین‌های دریافت شده

این اپلیکیشن می‌تواند ۱۲۰ دوربین سرعت، طرح ترافیک و طرح زوج و فرد، و دوربین‌های شخصی ثبت شده توسط کاربر را در نزدیکی موقعیت مکانی او نمایش دهد. برای استفاده از این برنامه، کاربران باید پس از دانلود آن، آخرین فهرست دوربین‌های سرعت را از منوی «به‌روزرسانی» در داخل برنامه دریافت کنند و هر چند وقت یک‌بار آن را تجدید کنند تا دوربین‌های اضافه شده نیز نشان داده شوند.

این اپلیکیشن به جهت حرکت و سرعت خودرو حساس است. به این معنا که اگر دوربین سرعت در مسیر شمال به جنوب یک بزرگراه معرفی شده باشد، فقط برای لاین‌های شمال به جنوب هشدار خواهد داد. به علاوه، این برنامه فقط زمانی هشدار ارسال می‌کند که سرعت شما بیشتر از محدودیت تعریف شده برای دوربین مورد نظر باشد.

وقتی وارد صفحه اصلی این برنامه می‌شوید، دو گزینه را مشاهده می‌کنید؛ یکی برای افزودن دوربین به فهرست دوربین‌های ثبت شده است که با استفاده از آن می‌توانید دوربین‌های مسیرهای پرتکرار خود را که از محل قرارگیری دقیق آنها، به سادگی و فقط با فشردن یک دکمه، معرفی کنید. برای این‌کار باید وقتی به دوربین مورد نظر نزدیک هستید، گزینه افزودن دوربین را لمس کنید. اگر فاصله شما تا دوربین بیش از ۵ متر باشد، احتمال تایید دوربین کم خواهد بود. گزینه دیگری برای پرداخت درون برنامه‌ای که با عنوان «نسخه کامل» نمایش داده شده است. برای استفاده از این گزینه کاربر باید وارد حساب کاربری خود شود و نسخه کامل را بخرد. در نسخه رایگان این اپلیکیشن، تنظیمات غیر فعال هستند و فقط دوربین‌های طرح ترافیک و دوربین‌های شخصی فعال هستند. در نسخه رایگان فقط می‌توانید هشدار نزدیک‌شدن به دوربین را دریافت کنید؛ اما در نسخه‌‌ پولی این اپلیکیشن فاصله خودرو تا دوربین‌ها و دریافت هشدار حتی با سرعت مجاز نیز نمایش داده می‌شود. گزینه‌ای نیز برای دریافت خودکار به‌روز‌رسانی‌ دوربین‌های کنترل سرعت وجود دارد که در صورت فعال بودن اپلیکیشن این به روز رسانی انجام می‌شود.

در این قسمت حتی می‌توانید مصرف باتری را بهینه‌سازی کنید. یک تصویر پس‌زمینه برای اپلیکیشن انتخاب کنید. گزینه لرزش هنگام هشدار را فعال یا انتخاب کنید که هنگام هشدار، فلشر فعال شود و یا هشدار صوتی دریافت کنید. در منوی اصلی می‌توانید اطلاعات بیشتری را درباره استفاده و کاربرد این اپلیکیشن در قسمت راهنمای کاربر و پرسش و پاسخ دریافت کنید.

در نقشه اصلی، وضعیت فعلی خودرو با رنگ صورتی و حرف H، دوربین سرعت با رنگ قرمز و حرف S، دوربین سرعت شخصی با رنگ سبز و حرف U، دوربین طرح ترافیک با رنگ آبی و حرف T و دوربین طرح زوج‌و‌فرد با رنگ زرد و حرف E  نمایش داده می‌شوند.

یکی از نکات قابل توجه برای استفاده از این اپلیکیشن آن است که باید ساعت و تقویم تلفن همراه یا دستگاه الکترونیکی خود را طبق روز تنظیم کنید تا برنامه به درستی کار کند. این اپلیکیشن با طراحی ساده‌ و کاربرپسندی که دارد، خدمات خوبی را در اختیار رانندگان قرار می‌دهد.‌‌

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.