ستایش ترزا می از ظرفیت هوش مصنوعی

0

ابرقدرت فناوری کره‌ای، سامسونگ، اعلام کرده است که یک مرکز تحقیقات هوش مصنوعی جدید و بزرگ را در کمبریج، انگلستان، افتتاح خواهد کرد تا روی استعدادهای محلی سرمایه‌گذاری کند.

کمبریج به عنوان مرکزی برای استعدادهای هوش مصنوعی در سراسر دنیا شناخته شده است. خرید شرکت دیپ‌مایند توسط گوگل، که دفتر مرکزی آن در این شهر واقع شده، به تقویت بیشتر این شهرت کمک کرده است. ترزا می، نخست‌وزیر انگلستان، می‌گوید: «اعلامیه امروز سامسونگ مشاغلی با درآمد بالا و مهارت زیاد ایجاد خواهد کرد و راهبرد صنعتی مدرن ما همواره مشوق اینچنین سرمایه‌گذاری‌ها در سراسر کشور خواهد بود. این یک اقدام مثبت در انگلستان به عنوان پیشرو هوش مصنوعی در دنیا‌ست‌ و این مرکز تحقیقاتی هوش مصنوعی جدید از استعدادهای جهانی و قدرت علمی کمبریج استفاده می‌کند.»

این مرکز به ریاست اندرو بلیک، یکی از محققان هوش مصنوعی و مدیر سابق آزمایشگاه مایکروسافت در کمبریج، اداره می‌شود.

انردو بلیک می‌گوید: «این مرکز جدید تعهد ما نسبت به پیشرفت هوش مصنوعی را نشان می‌دهد. تحقیقاتمان به ما کمک خواهد کرد تا در حین بررسی حوزه‌هایی مانند تشخیص عواطف رفتارهای انسانی را بهتر بشناسیم‌ و مرزهای ارتباط کاربر‌محور را توسعه دهیم تا فناوری‌های هوش مصنوعی را ایجاد کنیم که در نهایت موجب بهبود زندگی افراد می‌شوند.»

بلیک از سایر متخصصان مشهور در این زمینه اعم از پروفسور ماجا پانتیک از دانشکده سلطنتی لندن کمک خواهد گرفت. پانتیک بیش از ۲۵۰مقاله فنی در زمینه تحلیل ماشینی حالات چهره، تحلیل ماشینی حرکات بدن انسان، تحلیل صوتی تصویری عواطف و سیگنال‌های اجتماعی‌ و رابط‌های ماشینی انسان‌محور منتشر کرده است.

مت هنکوک، منشی دیجیتالی، می‌گوید: «تصمیم سامسونگ برای ایجاد یک مرکز تحقیقاتی هوش مصنوعی جدید در انگلستان گواه خلاقیت، نوآوری و روحیه کارآفرینی در بریتانیا‌ست. از طریق راهبردی صنعتی‌مان، ما با این صنعت کار می‌کنیم تا حدود ۱ میلیارد پوند سرمایه‌گذاری کنیم تا انگلستان به پیشرو هوش مصنوعی در دنیا تبدیل شود و به ما کمک کند به تمام فرصت‌هایی که این فناوری همراه دارد، دست یابیم.»

سامسونگ معتقد است که اینترنت اشیاء با هوش مصنوعی ترکیب خواهد شد تا مجموعه‌هایی از داده درباره کاربران و دنیای اطراف ما ایجاد کند.

این شرکت می‌گوید: «در سال‌های آتی، دستگاه‌های اینترنت اشیاء ترکیب شده با هوش مصنوعی مجموعه وسیعی از داده‌هایی را ایجاد خواهند کرد که دیدگاه‌های فوق‌العاده‌ای درباره زندگی کاربران ارائه می‌دهند، به آنها امکان می‌دهند تا از خدمات هوشمند بهینه‌سازی شده برای رفتارهای شخصی آنها بهره‌مند شوند. اینکه چگونه دستگاه‌های مجهز به هوش مصنوعی گزینه‌های بهینه‌ای را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهند داد، در موفقیت فناوری هوش مصنوعی در آینده نزدیک بسیار مهم خواهد بود. برای ارائه یک اکوسیستم کاربر‌محور، سامسونگ قصد دارد یک پلتفرم هوش مصنوعی بسازد که معماری آن نه‌تنها به سرعت مقیاس‌بندی کند بلکه عمیق‌ترین اطلاعات درباره بافت مصرفی و رفتارها را ارائه دهد.»

این مرکز جدید سامسونگ با مراکز هوش مصنوعی در کانادا و روسیه همکاری خواهد کرد. هیون سوک کیم، رئیس بخش تحقیقات سامسونگ در مراسم افتتاحیه این مرکز جدید در کمبریج، گفت: «سامسونگ سابقه طولانی در نوآوری دارد و ما هیجان‌زده هستیم که همین انگیزه و برتری در فناوری را در حوزه هوش مصنوعی نیز وارد کنیم. با افتتاح این مراکز هوش مصنوعی جدید و به‌کار‌گیری متخصصان در این زمینه، قصد داریم نقش کلیدی در صنعت هوش مصنوعی ایفا کنیم.»

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.