سبک زندگی استارتاپی : وقت‌هایی که باید خودتان را به بی‌خیالی بزنید

قابل‌توجه استارت‌آ‍‌پ‌ها: این راه‌ها در کاهش کمردرد موثرند
سبک زندگی استارتاپی : وقت‌هایی که باید خودتان را به بی‌خیالی بزنید
۰۲ Dei 1395 بدون دیدگاه سلامت لى لى اسلامى https://goo.gl/fTuIJr
کمری که تیر می‌کشد، همیشه قربانی آسیب‌های جدی استخوانی نشده است. کمردرد به دلایل مختلفی می‌تواند به بدن شما هجوم بیاورد، اما دلیل این مشکل هر چه که باشد، از نظر محققان با امتحان‌کردن راه‌های زیر می‌توانید شدت درد را کم کنید‌ یا اینکه برای مدتی آن را آرام کنید.
سبک زندگی استارتاپی : وقت‌هایی که باید خودتان را به بی‌خیالی بزنید

کمری که تیر می‌کشد، همیشه قربانی آسیب‌های جدی استخوانی نشده است. کمردرد به دلایل مختلفی می‌تواند به بدن شما هجوم بیاورد، اما دلیل این مشکل هر چه که باشد، از نظر محققان با امتحان‌کردن راه‌های زیر می‌توانید شدت درد را کم کنید‌ یا اینکه برای مدتی آن را آرام کنید.

  •  سیگار نکشید

تصور نکنید دودی که به ریه‌هایتان راه می‌دهید، تنها این بخش از بدنتان را نابود می‌کند. محققان می‌گویند سیگاری‌ها‌ به دردهای مزمن دیگری هم دچار می‌شوند و اغلبشان نمی‌دانند که این دردها از سیگار‌کشیدن آب می‌خورند. یکی از شایع‌ترین دردها در میان سیگاری‌ها، کمردرد است. اگر شما هم با وجود مدارا کردن با کمرتان از این درد خلاص نمی‌شوید، به جای مصرف قرص‌های رنگارنگ، در اولین قدم سیگار را کنار بگذارید.

  •  حواستان را پرت کنید

شاید باورتان نشود اما پرت‌کردن حواس واقعا می‌تواند درد را کاهش دهد. محققان می‌گویند وقتی درد می‌کشید، خودتان را با یک فعالیت جذاب مشغول کنید تا حال بهتری پیدا کنید. برای مثال، سراغ بازی‌های رایانه‌ای که حسابی شما را غرق در خود می‌کنند بروید، با دوستانتان گپ بزنید یا یک کار تمرکزی مثل نقاشی و تعمیر وسایل را انجام دهید. مطمئن باشید این فعالیت‌ها آنقدر ذهنتان را درگیر می‌کنند که درد کمتری احساس کنید.

  •  بفهمید چه دارویی می‌خورید

هر دارویی با وجود مزایای فراوانی که دارد، عوارضی هم دارد و گاهی احساس درد در گوشه‌ای از بدن، یکی از عوارض مصرف داروی خاصی است. اگر شما هم در کمر یا هر نقطه از بدنتان دردی تمام‌نشدنی را احساس می‌کنید، در مورد داروهایی که برای مشکلات دیگران می‌خورید با پزشک خود مشورت کنید. شاید لازم باشد که تا مدتی داروی دیگری را جایگزین فعلی بکنید.

  •  بگویید آخ

آه و ناله‌کردن در زمان درد واقعا حال شما را بهتر می‌کند. محققان می‌گویند این صداها که از شدت درد از هنجره شما بیرون می‌آیند، می‌توانند حالتان را بهتر کنند و دردتان را کاهش دهد. این بار امتحانشان کنید؛ مطمئن باشید نتیجه می‌گیرید.

  •  سراغ رزماری بروید

چه به طب سنتی اعتقاد داشته باشید و چه نه، باید بپذیرید که رزماری که این روزها داروسازها هم از آن استفاده می‌کنند، واقعا در کاهش دردهای موضعی موثر است. اگر کمردرد یا گردن‌درد کلافه‌تان کرده یا اینکه زانویتان تیر می‌کشد، همین حالا به داروخانه بروید و یکی از کرم‌ها یا قطره‌های حاوی رزماری را تهیه کنید و با استفاده موضوعی آن، دردتان را لااقل برای چند ساعت کمتر کنید.

  •  برای روزهایی که زانو‌درد دارید...

رانندگی در خیابان‌های پرترافیک، مشکلات ساختاری پا، عادت‌کردن به روی هم انداختن پاها و بسیاری عوامل دیگر، می‌توانند زانو‌درد را به همراه همیشگی شما تبدیل کنند. اگر شما هم از زانو‌درد رنج می‌برید، این نکات را به یاد داشته باشید تا دردتان ماندگار و مزمن نشود.

  •  اول بدنتان را گرم کنید

ورزش‌کردن برای بدن لازم است؛ درست! اما اگر قبل از ورزش‌کردن بدنتان را گرم نکنید، به جای بهتر‌کردن حالتان اوضاع را خراب‌تر می‌کنید. درصورتی که قبل از ورزش‌کردن تمرین‌های کششی ساده‌ای را برای گرم‌کردن بدنتان انجام ندهید، احتمالا بعد از تمرین‌های ورزشی احساس درد خواهید کرد.

  •  مطمئن باشید درست ورزش می‌کنید

اگر مربی ورزشی‌تان حرکتی را تند یا کامل انجام می‌دهد، خود را موظف به تقلید‌کردن از او ندانید. شمایی که هنوز توانایی بدنی بالایی ندارید، نباید به قیمت فشار‌آوردن به بدنتان برخی‌ حرکت‌های پیچیده را انجام دهید. یادتان نرود که ورزش‌کردن هرگز نباید باعث به درد آمدن ناحیه‌ای از بدنتان بشود و اگر هنگام ورزش زانویتان تیر می‌کشد یا درد می‌گیرد، احتمالا تمرین را درست انجام نمی‌دهید یا اینکه تمرینی را انجام می‌دهید که برای شرایط بدنی‌تان مناسب نیست. پس موضوع را حتما با مربی ورزشی و البته پزشکتان در میان بگذارید.

  •  آهسته و پیوسته پیش بروید

برخی‌‌ تمرین‌های ورزشی می‌توانند حال زانوهایتان را بهتر کنند. راه رفتن در آب، شنای کرال یا ایروبیک در آب از جمله این ورزش‌ها هستند. به خاطر داشته باشید کسانی که زانودرد شدید دارند، تا زمانی که درمان نشده‌اند نباید پیاده‌روی تند یا دویدن را برای حفظ سلامتشان امتحان کنند یا اینکه تمرینات تند زومبا را انجام دهند.

  •  در خانه ورزش کنید

انجام تمرین‌های ورزشی را به یکی دو جلسه در هفته محدود نکنید. برای تقویت عضلات زانوهایتان باید برخی از تمرین‌ها را هر روز بارها در خانه انجام دهید. برای مثال، می‌توانید به پشت روی زمین دراز بکشید و در حالی که زانوی یک پایتان صاف است و کف پای دیگرتان با زانوی خم شده روی زمین است، پای صافتان را از زمین بلند کنید. پایی که از زمین بلند کرده‌اید را چند‌ثانیه در آن حالت نگه دارید و بعد از ۱۰ بار انجام دادن این حرکت، جای پاهایتان را عوض کنید. شما می‌توانید این تمرین را در حالتی که باسنتان روی زمین قرار دارد و با تکیه‌گاه قرار دادن آرنج‌هایتان کمر را از زمین بلند کرده‌اید هم انجام دهید.

منبع: webmd.com

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.‎
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.‎
لوگوی جشنواره وب و موبایل ایران