سبک زندگی استارتاپی: همین روزها از پا در‌می‌آیید!

اگر اشتباهاتی که در این مطلب می‌خوانید را انجام دهید ...
سبک زندگی استارتاپی: همین روزها از پا در‌می‌آیید!
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ بدون دیدگاه سلامت https://goo.gl/Kj8Arx
سیگار نمی‌کشید؛ با نوشابه‌های انرژی‌زا میانه‌ای ندارید؛ فست‌فود نمی‌خورید و اهل خوردن شیرینی و شکلات هم نیستید. فکر می‌کنید اوضاعتان رو‌به‌راه است و عمری طولانی و سالم پیش‌رو دارید؟ متاسفانه باید به این رویای دور از واقعیت پایان دهیم. حتی اگر همه راه‌هایی که گفتیم را برای سالم ماندن رفته باشید، باز هم بعید نیست که با اشتباهات ساده‌ای، با جان و سلامت خود بازی کنید.
سبک زندگی استارتاپی: همین روزها از پا در‌می‌آیید!

سیگار نمی‌کشید؛ با نوشابه‌های انرژی‌زا میانه‌ای ندارید؛ فست‌فود نمی‌خورید و اهل خوردن شیرینی و شکلات هم نیستید. فکر می‌کنید اوضاعتان رو‌به‌راه است و عمری طولانی و سالم پیش‌رو دارید؟ متاسفانه باید به این رویای دور از واقعیت پایان دهیم. حتی اگر همه راه‌هایی که گفتیم را برای سالم ماندن رفته باشید، باز هم بعید نیست که با اشتباهات ساده‌ای، با جان و سلامت خود بازی کنید.

  •  به جای نوشابه دوغ می‌خورید

حواستان به سلامت‌تان هست. نوشابه و دیگر نوشیدنی‌های گاز‌دار را از سفره‌تان حذف کرده‌اید و به جای آن هر روز با غذایتان دوغ می‌نوشید؟ تصور نکنید این عادت، به نفع سلامت شما تمام می‌شود. نوشیدن دوغ و مصرف ماست با غذاهای حاوی گوشت، توان بدنتان برای جذب آهن موجود در گوشت را پایین می‌آورد و شما را کم‌خون می‌کند. گذشته از این، دوغ نوشیدنی شوری است که مصرف زیادش زمینه را برای بالا رفتن فشارخون فراهم می‌کند.

  •  صبحتان را با آبلیمو یا سرکه شروع می‌کنید

به خیال وزن کم‌کردن یا تقویت سیستم ایمنی بدنتان، هر صبح یک لیوان آب ترکیب‌شده با آبلیموی تازه یا سرکه را می‌نوشید؟ این عادت روزانه، معده شما را نابود خواهد کرد و یکی از همین روزها، به خاطر زخم معده، کارتان به درمان‌های زمانبر خواهد رسید. این نوشیدنی‌ها، به ویژه اگر صبح و با معده خالی مصرف شوند، ترشح اسید را در معده‌تان بیشتر خواهند کرد.

  •  یک‌جا‌نشینید

ماهیچه‌های شما، مسئولیت سبک‌کردن بار استخوان‌هایتان را بر‌عهده دارند و اگر برای تقویت ماهیچه‌های ساق و ران پا کاری نکنید، همه وزن بدنتان، روی زانوهای شما سوار می‌شود. زانوهایی که از حمایت ماهیچه‌های قدرتمند بی‌بهره‌اند، خیلی زود ساییده شده و آسیب می‌بینند و برای درمان‌کردنشان، باید سال‌ها وقت و هزینه صرف کنید.

  •  به لیوان قهوه گره خورده‌اید

کارتان سخت است و ساعت کاری‌تان طولانی؟ برای اینکه انرژی کار‌کردن در این شرایط سخت را داشته باشید، به کافئین پناه می‌برید؟ شاید نوشیدنی‌های انرژی‌زا یا قهوه و چای پررنگ، به ظاهر خستگی شما را کمتر کنند‌ اما خیلی زود خستگی را با ضریب بالاتری به شما برمی‌گردانند و به فردی کم‌انرژی و رنجور تبدیل‌تان می‌کنند. مصرف بی‌رویه کافئین، می‌تواند شما را گرفتار سندرم خستگی مزمن کند و بهره‌وری‌تان را هر روز پایین‌تر بیاورد.

  •  چراغ‌ها را شما خاموش می‌کنید

آخرین فردی که در خانه به خواب می‌رود، شما هستید؟ ساکت‌شدن خانه برایتان شروعی برای فعالیت است و در تاریکی شب، چراغ اتاق شما روشن است؟ محققان می‌گویند برهم‌زدن چرخه طبیعی خواب، تعادل را در ترشح هورمون‌های شما برهم می‌زند و افسردگی، اضطراب، کاهش بهره‌وری و اختلالات متابولیک را به بار می‌آورد. شمایی که به‌موقع و کافی نمی‌خوابید، خیلی زود چاق خواهید شد، انرژی‌تان برای فعالیت روزانه کاهش پیدا خواهد کرد و فشار خون‌تان هم بالا خواهد رفت.

  •  ناهارتان را از رستوران می‌گیرید

وقت غذا درست‌کردن ندارید، اما حواستان هست که فست‌فود‌خور نشوید و هر روز غذای ایرانی از رستوران می‌گیرید؟ تصور نکنید که این کار، به حفظ سلامت‌تان کمکی می‌کند. غذاهای چرب رستوران‌ها، نه‌تنها انرژی شما برای کار‌کردن در ساعات بعد از ناهار را کمتر خواهند کرد، بلکه به مرور به جسم و مغز شما آسیب خواهند زد.

  •  کنار بزرگراه خانه گرفته‌اید

همین خیابان شلوغی که هر روز از آن عبور می‌کنید و صدایش به خانه‌تان راه پیدا می‌کند، می‌تواند عمر شما را کوتاه کند. محققان می‌گویند آلودگی صوتی، زمینه را برای افزایش اضطراب فراهم می‌کند و شمایی که این اضطراب پنهان در وجودتان خانه کرده، بیشتر در معرض افزایش فشارخون، ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و بروز‌دادن رفتارهای خصمانه قرار خواهید داشت.

کلمات کلیدی:

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.‎
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.‎