سبک زندگی استارتاپی: روزتان را روی ترازو شروع کنید!

سبک زندگی استارتاپی: روزتان را روی ترازو شروع کنید!
چند وقت یک‌بار باید خودتان را وزن کنید؟
۱۴ Shahrivar 1396 بدون دیدگاه سلامت https://goo.gl/oNHj1g
متخصصان تغذیه، روش‌های مختلفی را برای کاهش وزن توصیه می‌کنند و معتقدند برای افزایش انگیزه و جلوگیری از ناامید‌شدن، نباید مدام روی ترازو بروید. از نظر اغلب این متخصصان، بهترین بازه زمانی برای وزن‌کردن خود، یک‌بار در هفته است، اما محققان می‌گویند شاید این توصیه پرطرفدار، نتواند کمک زیادی به کم‌شدن وزن شما بکند ...
سبک زندگی استارتاپی: روزتان را روی ترازو شروع کنید!

به گفته محققان، دیدن عدد روی ترازو، می‌تواند تاثیری عمیق بر انگیزه شما برای ادامه دادن راه بگذارد. اگر تصمیم به لاغر‌شدن گرفته باشید، احتمالا در روزهای ابتدای انتخاب رژیم لاغری، احساس خوبی خواهید داشت. خوردن غذاهای سبک، احساس سالم‌تر زندگی‌کردن و امید به کاهش وزن، می‌تواند حال شما را برای یکی دو روز خوب کند‌ اما در دیگر روزهای هفته چطور؟ وقتی به مهمانی می‌روید و نمی‌توانید قرمه‌سبزی یا دسر بخورید چه؟ طبیعی است که در این شرایط، فاصله شما با رها کردن رژیم، هر لحظه کمتر می‌شود. حالا اگر در این شرایط، روی ترازو بروید و ببینید که تا رسیدن به وزن ایده‌آل، فاصله زیادی دارید، قطعا انگیزه‌تان برای خوردن دسر تقویت می‌شود.
تصور کنید که شما نیاز به کاهش ۲۰ کیلو وزن دارید. کار سختی است! هم شما این واقعیت را می‌دانید و هم ما! طبیعی است که در میانه راه ناامید شوید و دست از رژیم گرفتن بردارید. پس باید چه کرد؟ باید یک عمر با چاقی و عوارض آن ساخت؟
قطعا نه! توصیه محققان این است که به جای قیاس‌کردن وزن موجود با وزن ایده‌آل، اهداف کوتاه‌مدتی را برای کاهش وزن در نظر بگیرید. برای مثال، به جای اینکه کاهش وزنتان در این هفته را‌ با هدف نهایی‌تان مقایسه کنید، به خود بگویید که قدم اولتان برای رسیدن به تناسب اندام، کاهش۴ کیلوگرم از این وزن است. در این شرایط، وقتی روی ترازو بروید و ببینید که ۲ کیلوگرم، یعنی ۵۰ درصد هدفتان را کم کرده‌اید، امیدوار می‌شوید و با جدیت بیشتری به رژیم گرفتن ادامه می‌دهید.
به گفته پژوهشگران، وقتی هدفی را برای خودتان انتخاب کردید، باید هر روز صبح، قبل از اینکه لباس کارتان را بپوشید، خود را وزن کنید. با توجه به بررسی‌های انجام‌شده، در صورت تعیین اهداف کوتاه‌مدت و میان‌مدت برای کاهش وزن، هر روز روی ترازو رفتن می‌تواند انگیزه‌بخش‌ترین روش باشد. پس اگر به دنبال کم‌کردن وزن هستید، حتما در خانه یک ترازوی دیجیتال داشته باشید و خود را هر روز در یک ساعت مشخص، روی همان ترازو وزن کنید.

 

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.‎
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.‎