سبک زندگی استارتاپی: رازهایی که باید در مورد سلامت روان بدانید

سبک زندگی استارتاپی: رازهایی که باید در مورد سلامت روان بدانید
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ بدون دیدگاه سلامت https://goo.gl/t65dxr
هر روز که می‌گذرد، احساس می‌کنید باری سنگین‌تر از قبل روی شانه‌تان سنگینی می‌کند؛ باری که نه دوستان نزدیک، نه لذت خرید‌کردن و نه پیشرفت شغلی از پس سبک‌کردنش برنمی‌آیند. انتظار داشتید با تغییر فصل حالتان بهتر شود و فکر می‌کردید اگر خانه‌ای که دوست داشتید را بخرید، حالتان بهتر می‌شود ...
سبک زندگی استارتاپی: رازهایی که باید در مورد سلامت روان بدانید

هر روز که می‌گذرد، احساس می‌کنید باری سنگین‌تر از قبل روی شانه‌تان سنگینی می‌کند؛ باری که نه دوستان نزدیک، نه لذت خرید‌کردن و نه پیشرفت شغلی از پس سبک‌کردنش برنمی‌آیند. انتظار داشتید با تغییر فصل حالتان بهتر شود و فکر می‌کردید اگر خانه‌ای که دوست داشتید را بخرید، حالتان بهتر می‌شود؛ اما با وجود همه این اتفاق‌ها، چیزی از کلافگی، سردرگمی و خمودگی‌تان کم نشده است. معنای همه این حرف‌ها، این است که بدحالی شما به موقعیتی که در آن قرار گرفته‌اید، وابسته نیست و جز با کمک روانشناسان و روانپزشکان نمی‌توانید از این حال نجات پیدا کنید.
با این وجود شاید پذیرفتن واقعیاتی که در ادامه می‌آوریم، بتواند به شما در خلاص‌شدن از بیماری‌های روانی کمک کند.

  •   اولین قدم پذیرش است

هیچ چیز به اندازه پذیرفتن واقعیت نمی‌تواند به شما در خلاص‌شدن از مشکلات روانی کمک کند. اگر این روزها بی‌دلیل و مکرر اندوهگین می‌شوید، زیاد به اطرافیانتان شک می‌‎کنید، نمی‌توانید دل به‌کارتان بدهید یا اینکه زندگی‌تان را بی‌معنا می‌بینید، معنایش این است که حال روانتان خوب نیست و برای برگشتن به زندگی سالم، بیشتر از قبل به کمک نیاز دارید.

  •   از انگ نترسید

ترس از برچسب خوردن، قضاوت‌شدن و انگ‌زده‌شدن، مبتلایان اختلالات و بیماری‌های روانی را از پذیرش واقعیت و تلاش برای درمان منصرف می‌کند. این افراد تصور می‌کنند که با پذیرش افسردگی یا مضطرب‌بودنشان، از اجتماع طرد می‌شوند و شایستگی انجام وظایفشان را از دست می‎‌دهند‌ اما واقعیت، چیز دیگری است. شما می‌توانید پدری نمونه، خواهری دوست‌داشتنی، کارمندی وظیفه‌شناس و شهروندی مسئول باشید، اما درست مثل آدم‌هایی که به بیماری‌های جسمی دچار هستند، به درمان روانپزشکی نیاز داشته باشید. درمان‌های روانپزشكي، روی توانایی‌ها و قابلیت‌های شما خط نمی‌کشند، بلکه به شما برای تبدیل‌شدن به فردی تواناتر کمک می‌کنند.

  •   از گروه‌درمانی غافل نشوید

حضور در جلساتی که همدردهایتان در آن حاضر هستند، می‎تواند انگیزه شما برای درمان را تقویت كند. اگر با یک گروه حمایتی از کسانی که به مشکلی مشابه دچار هستند آشنا شوید و گاهی با آنها وقت بگذرانید، تحمل لحظات سخت بیماری برایتان آسان‌تر می‌شود.

  •  خود‌ درمانی نکنید

همانطور که نمی‌دانید چه ترکیباتی می‌توانند در زمان بالا‌رفتن فشارخونتان حال شما را بهتر کنند، نخواهید فهمید که یاس، ناامیدی، هراس، فرسودگی و افسردگی‌تان چطور درمان می‌شود. پس به جای مصرف خودسرانه داروها، به یک متخصص اعتماد کنید؛ متخصصی که ممکن است در ابتدای درمان اثر مورد انتظار را در وضعیت روانی‌تان نگذارد؛ متخصصی که بعد از برخی جلسات مشاوره، شما را با ناامیدی یا خستگی بیشتر به خانه می‌فرستد، اما در درازمدت به بهبود وضعیت‌تان کمک می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.‎
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.‎