سبک زندگی استارتاپی : خوردنی‌هایی که به تناسب اندام کمک می‌کنند

سبک زندگی استارتاپی : خوردنی‌هایی که به تناسب اندام کمک می‌کنند
این خوراک‌ها رژیمی نیستند، اما لاغر می‌کنند
۲۱ Dei 1395 بدون دیدگاه سلامت https://goo.gl/ri3uKc
اگر همین راه فعلی زندگی‌تان را ادامه دهید، خیلی زود شکمتان به لبه میز و پهلوهایتان به دسته صندلی می‌رسند. چاقی و به‌خصوص چاقی موضعی، مشکلی است که اغلب پشت‌میزنشین‌ها دچارش می‌شوند ...
,افزایش ساعات کاری,رژیم غذایی کم کالری,کاهش وزن,کربوهیدرات,انسولین,سبزیجات فیبردار,پروتئین,

اگر همین راه فعلی زندگی‌تان را ادامه دهید، خیلی زود شکمتان به لبه میز و پهلوهایتان به دسته صندلی می‌رسند. چاقی و به‌خصوص چاقی موضعی، مشکلی است که اغلب پشت‌میزنشین‌ها دچارش می‌شوند. باز شدن پای غذاهای آماده به ادارات و افزایش ساعات کاری که مجالی برای ورزش کردن باقی نمی‌گذارد، نه تنها شما و همکارانتان را هر روز چاق‌تر می‌کند، بلکه احتمال مرگ زودرس‌تان را هم بالا می‌برد. برای اینکه بخشی از آسیب‎‌های پیشرفت کردن پشت میز کار را جبران کنید و چربی‌های اضافه‌تان را هم از دست دهید، سراغ این مواد غذایی بروید. محققان می‌گویند این خوراکی‌ها در کنار انتخاب رژیم غذایی کم کالری، می‌توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند.

  •  ماست

یک کاسه ماست ۱.۵ درصد چربی، حدودا ۱۱۰ کیلوکالری دارد، اما بد نیست بدانید که ورود این میزان کالری به بدنتان، الزاما باعث چاق‌ترشدنتان نمی‌شود. از آنجا که ماست سرشار از باکتری‌های پروبیوتیک است، روده‌های شما را فعال می‌کند و باعث بهبود کارکرد دستگاه گوارشتان می‌شود. به همین دلیل اگر هر روز لااقل یک کاسه ماست مصرف کنید، می‌توانید امیدوار باشید که مشکلات گوارشی‌تان کمتر شود و زودتر لاغر شوید. 

  •  گل کلم

اگر می‌خواهید به‌خاطر لاغر‌شدن رژیم غذایی گیاهی بگیرید، به جای سیب‌زمینی و برنج که سرشار از کربوهیدرات هستند، سراغ گل‌کلم بروید. این گیاه ضد‌سرطان، سرشار از فیبر است و از آنجا که کربوهیدرات بسیار کمی هم دارد، می‌تواند همراه شما در گذراندن این دوره سخت باشد.

  •  گریپ‌فروت

هنوز محققان دلیل این موضوع را نمی‌دانند اما در یک بررسی کشف کردند کسانی‌که درطول ۳ ماه قبل از هر وعده غذایی نیمی از یک گریپ‌فروت را خورده‌اند، در کاهش وزن موفق‌تر از دیگران بوده‎اند. از نظر محققان گریپ‌فروت تنها به کاهش وزن کمک نمی‌کند، بلکه فشار خون و سطح انسولین خون در بعد از خوردن یک وعده غذا را پایین می‌آورد.

  •  گردو 

گردو آجیل کم‌کالری نیست اما می‌تواند به شما در کاهش وزن کمک کند. این مغز سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع و امگا۳ است. از طرف دیگر اگر به جای هله‌هوله‌های چاق‌کننده در میانه روز گردو میل کنید، اشتهایتان کنترل می‌شود و میلتان به خوردن غذای بیشتر کاهش می‌یابد.

  •  نخود

محققان می‌گویند کسانی که یک وعده در روز نخود میل می‌کنند، بعد از ۶ هفته در کاهش وزن موفق‌تر از کسانی هستند که با حبوبات میانه‌ای ندارند؛ چراکه به گفته محققان، مصرف نخود باعث می‌شود که بدن چربی کمتری را جذب کند و دچار اضافه‌وزن نشود. اگر تا به حال رژیمی که پای ثابتش یک ماده غذایی خاص داشته باشد را امتحان کرده‌اید و نتیجه نگرفته‌اید، این بار سراغ نخود بروید. شاید با مصرف حبوبات سرشار از پروتئین، نتیجه بهتری بگیرید.

  •  روغن زیتون

انتخاب رژیم غذایی مدیترانه‌ای، می‌تواند شما را به تناسب اندام برساند. همانطور که پیش از این هم گفته‌ایم، رژیم غذایی مدیترانه‌ای که در آن بر مصرف سبزیجات فیبردار و چربی‌های غیراشباع تاکید شده‌است، می‌تواند در دوره‌ای که انتظار کم‌شدن وزنتان را دارید، شما را به نتیجه بهتری برساند. روغن زیتون، یکی از مهم‌ترین مواد موجود در رژیم است که با امگا۳ و چربی‌های اشباع‌نشده‌اش می‌تواند شما را به خواسته‌تان برساند.
منبع: ریدرز دایجست

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.‎
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.‎