سبک زندگی استارتاپی : حواستان به چربی‌های انباشته باشد

سبک زندگی استارتاپی : حواستان به چربی‌های انباشته باشد
مراقب باشید شکمتان به میزکار گیرنکند
۱۴ آذر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه سلامت لى لى اسلامى https://goo.gl/gLpvuY
درک می‌کنیم که رویای داشتن شغلی پر‌تحرک، این روز‌ها برایتان دور از دسترس است. اما چه باید بکنید؟ می‌خواهید دست روی دست بگذارید و هر روز شاهد برآمده‌تر‌شدن شکمتان باشید؟ ما پیشنهاد دیگری داریم. 
سبک زندگی استارتاپی : حواستان به چربی‌های انباشته باشد

درک می‌کنیم که رویای داشتن شغلی پر‌تحرک، این روز‌ها برایتان دور از دسترس است. اما چه باید بکنید؟ می‌خواهید دست روی دست بگذارید و هر روز شاهد برآمده‌تر‌شدن شکمتان باشید؟ ما پیشنهاد دیگری داریم. شاید به جای اینکه به فکر تغییر دادن کار پشت‌میزی‌تان باشید، بهتر باشد که سبک خورد و خوراکتان را کمی تغییر دهید. ما برای آسان‌شدن این کار، یک برنامه حاضر و آماده را برایتان معرفی می‌کنیم‌.

  •  صبحانه کربوهیدراتی نخورید

فکر می‌کنید ابتدای روز بهترین زمان برای وارد‌کردن کربوهیدرات‌ها به بدن است و تصور می‌کنید اگر ابتدای صبح حجم زیادی کربوهیدرات بخورید، باعث افزایش چربی در بدنتان نمی‌شوند؟ اشتباه می‌کنید. دلیل اول برای پرهیز از چنین صبحانه‌ای، این است که کربوهیدرات‌ها باعث جمع‌شدن حجم زیادی از آب در شکم شما می‌شوند و شما را از‌‌ همان ابتدای روز، به فردی شکم‌گنده تبدیل می‌کنند. دومین دلیل هم سرعت بالای سوختن کربوهیدرات‌ها در بدن است. در واقع این مواد نمی‌توانند برای مدت طولانی‌ای شما را سیر نگه دارند و بعد از زمان کوتاهی دوباره احساس گرسنگی خواهید کرد. به همین دلیل با خوردن صبحانه کربوهیدراتی میلتان به هله‌هوله خوردن و پرخوری بیشتر شده و شکمتان هر روز بزرگ‌تر دیده می‌شود.‌

  •  صبح‌ها ماست یونانی بخورید

فرآورده‌های پروبیوتیک، به شما در کاهش این توده چربی کمک می‌کنند. اگر صبحتان را با ماست یونانی که سرشار از باکتری‌های پروبیوتیک است و این روز‌ها در خیلی از سوپرمارکت‌ها پیدا می‌شود شروع کنید، نه‌تنها به مشکلی که پیش از این اشاره کردیم دچار نمی‌شوید، بلکه این باکتری‌های مفید را به روده‌هایتان هم وارد می‌کنید؛ روده‌هایی که از باکتری‌های پروبیوتیک تغذیه می‌کنند‌ هم سالم‌تر می‌مانند و کمتر در معرض ابتلا به سرطان قرار می‌گیرند، هم دفع بهتری‌ خواهند داشت. در نتیجه با کمک این باکتری‌ها می‌توانید احتمال دچار‌شدنتان به چاقی شکم را پایین بیاورید.‌

  •  پتاسیم یادتان نرود

مصرف سدیم باعث چاق‌شدن شکمتان می‌شود اما اگر به اندازه کافی پتاسیم مصرف کنید، برآمدگی شکمتان هر روز کمتر می‌شود. شما می‌توانید با خوردن خوراکی‌هایی مثل تخم‌مرغ، گوجه‌فرنگی و اسفناج به بدنتان این ماده را برسانید و به کاهش چاقی شکمی و افزایش عضلات بدنتان کمک کنید. یادتان نرود که پتاسیم از مواد معدنی است که شما را قدرتمند و توانا می‌کند.‌

  •  سالم‌خواری کنید

ناهار سالمی که به محو چربی‌های شکمی کمک می‌کند، از دو جزء ساخته می‌شود؛ نیمی از این وعده باید از سبزیجات غیر‌نشاسته‌ای تشکیل شده باشد و نیمه دیگرش را مغز‌ها، حبوبات و مواد پروتئینی تشکیل دهد. خوراک لوبیا، عدسی، خوراک‌های سبزیجات و گزینه‌هایی از این دست، می‌توانند پیشنهادهایی سالم برای وعده ناهار شما باشند.‌ 

  •  عصرانه یادتان نرود

بیش از سه‌چهار ساعت چیزی نخوردن، شما را به گرسنگی شدید دچار می‌کند و ولع خوردن خوراکی‌های چاق‌کننده را در شما بیشتر می‌کند. برای جلوگیری از این اتفاق، عصرانه را قلم نگیرید. یکی دو برش نان جو یا نان سبوس‌دار، همراه با یک برش پنیر (به اندازه یک قوطی کبریت) عصرانه خوب و سالمی به شمار می‌آید و شما را از چاقی شکمی نجات می‌دهد.‌

  •  سر شب میوه بخورید

حدود یک ساعت قبل از شام خوردن، وعده میوه روزانه‌تان را میل کنید. یک عدد سیب، یک گلابی یا حتی موز می‌توانند نیاز روزانه شما به میوه‌خوردن را تامین کنند و جلوی پرخوری‌کردن شما در وعده شام را بگیرند. میوه‌های فیبر‌داری مثل هلو، پرتقال، انگور، ‌گریپ فروت، گیلاس و همچنین کشمش، علاوه بر تمام مواد مغذی که دارند، به‌خاطر فیبرشان به آب‌شدن چربی‌های اضافه بدنتان کمک کرده و دور شکم و پهلویتان را لاغر‌تر می‌کنند.‌

  •  تا می‌توانید آب بنوشید

اگر از کم‌آب‌شدن بدنتان جلوگیری کنید، خیلی از مشکلات‌تان حل می‌شود. بدن کم‌آب، آماده دچار‌شدن به مشکلات گوارشی است و به هزار و یک مشکل دیگر هم دچار می‌شود. اما اگر به اندازه کافی آب بنوشید، هم بدنتان غذا‌ها را بهتر هضم و دفع می‌کند و هم میلتان به هله‌هوله‌خواری کم می‌شود.‌

  •  شام ضد‌چربی بخورید

تصور نکنید که می‌توانید برای شام هر ماده غذایی را میل کنید و از چربی‌های شکمتان هم خلاص شوید. نیمی از شامی که به کاهش چاقی شکمی کمک می‌کند، باید از سبزیجات غیر‌نشاسته‌ای تشکیل شده باشد و یک‌چهارم آن را غلات سبوس‌دار و یک‌چهارمش را هم پروتئین تشکیل دهد. این الگو را رعایت کنید و نتیجه را ببینید.‌

  •  به جای همبرگر، استیک بخورید

برای خلاص‌شدن از مشکلاتی مثل چاقی شکمی، فشار خون بالا و حتی خطر ابتلا به سرطان، دور محصولات آماده را خط بکشید و تا می‌توانید از غذاهای خانگی تغذیه کنید. سوسیس و کالباس و گوشت‌های آماده، میزان زیادی سدیم دارند و باعث چاق‌شدنتان می‌شوند. درحالی که اگر در خانه و با کمترین میزان چربی گوشت تازه طبخ کنید، چنین خطری تهدیدتان نمی‌کند.‌

منبع: ریدرز دایجست

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.‎
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.‎
لوگوی جشنواره وب و موبایل ایران