سبک زندگی استارتاپی : بمب روی صندلی‌تان را خنثی کنید

سبک زندگی استارتاپی : بمب روی صندلی‌تان را خنثی کنید
۲۲ آذر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه سلامت https://goo.gl/6VNmPK
اگر همینطور به کار‌کردن ادامه دهید، عوارض پشت‌میز‌نشینی مثل یک بمب در بدن شما منفجر می‌شود. بدنی که ساعت‌ها در موقعیت نامناسبی قرار می‌گیرد، آماده دچار‌شدن به مشکلات اسکلتی و دردهایی می‌شود که گاهی جز با جراحی‌های پر‌هزینه نمی‌توان از آنها خلاص شد.
بمب روی صندلی‌تان را خنثی کنید
اگر همینطور به کار‌کردن ادامه دهید، عوارض پشت‌میز‌نشینی مثل یک بمب در بدن شما منفجر می‌شود. بدنی که ساعت‌ها در موقعیت نامناسبی قرار می‌گیرد، آماده دچار‌شدن به مشکلات اسکلتی و دردهایی می‌شود که گاهی جز با جراحی‌های پر‌هزینه نمی‌توان از آنها خلاص شد.
اغلب پشت‌میز‌نشین‌ها، با گردن‌درد، کمر‌درد و مشکلات زانو درگیر هستند اما اگر همین افراد هر‌روز تنها چند دقیقه در خانه یا حتی محل کارشان تمرین‌های اصلاحی را انجام دهند، احتمال دچار‌شدنشان به این مشکلات به شکل قابل‌توجهی پایین‌تر می‌آید.
پیشنهاد این هفته ما به شما، چند ثانیه ایستادن است. تعجب نکنید! در این تمرین پر‌فایده، تنها باید بایستید و نیازی به خم‌کردن مفاصل دست و پایتان هم ندارید. فقط وقت ایستادن، از قانون‌هایی که در ادامه می‌آوریم پیروی کنید.
  • تمرین اول:
 پاهایتان را به اندازه عرض شانه باز کنید و روبه‌روی یک دیوار بایستید.
 تا اندازه‌ای از دیوار فاصله بگیرید که بدون نیاز به خم‌شدن بدنتان و البته بدون نیاز به خم‌شدن آرنجتان، بتوانید کف دست‌ها را روی دیوار بگذارید.
 بازوی شما در این تمرین باید با بدنتان زاویه نود درجه را شکل دهد.
 سعی کنید سرتان به بالا یا پایین خم نشود و صورت‌تان کاملا روبه‌روی دیوار باشد.
 قفسه سینه‌تان را منقبض کنید و کمی بالا بکشید و شکمتان را تو دهید و حالت درست ایستادن را رعایت کنید.
 مراقب باشید طبق عادت شانه‌هایتان را بالا نکشید.
  • تمرین دوم:
 سه‌کنج یک دیوار را انتخاب کنید و طوری بایستید که پشت شما به این کنج بخورد.
 کاملا صاف بایستید و مثل تمرین قبل، مراقب حالت سینه، شکم و شانه‌هایتان باشید.
 سرتان را به هیچ‌وجه خم نکنید و اجازه دهید در امتداد گردنتان قرار گیرد.
 پاهایتان را حدود ۱۰ سانتی‌متر از هم فاصله دهید. نیازی نیست آنها را به اندازه عرض شانه باز کنید.
 روی سینه پا بایستید.
 شانه، باسن و کنار دست‌هایتان باید به کنج دیوار بخورد.
 چند ثانیه در این حالت بمانید، سپس به حالت آرامی برگردید و دوباره تمرین را تکرار کنید.
 در زمان انجام دادن این تمرین شاهد تنفستان باشید. شما باید شکمی و نسبتا عمیق نفس بکشید و با آرامش دمی که گرفته‌اید را از ریه‌هایتان خارج کنید.
هر روز می‌توانید چند بار این حرکات ساده را انجام دهید و آسیب‌های کار کم‌تحرک را خنثی کنید.

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.‎
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.‎