سبک زندگی استارتاپی: بخند و پول در بیار

0

اغلب ما، بیشترین ساعات جوانی‌مان را در محیط کارمان می‌گذرانیم. میل به پویا و مستقل بودن از یک طرف و الزاماتی که زندگی صنعتی و مدرن به ما تحمیل کرده از سوی دیگر، باعث می‌شود که هر روز، بخش زیادی از زمان بیداری‌مان را برای کار کردن و فعالیت اقتصادی صرف کنیم. اما واقعیت تلخ این است که در بسیاری مواقع، ساعات طولانی کار ما، با استرس و تنش سپری می‌شود و فشار حاصل از وقت گذراندن در این محیط، به دیگر لحظه‌های زندگی‌مان هم رخنه می‌کند. 

 کار کردن در محیطی ناخوشایند، تمرکز و بهره‌وری شما‌ و حتی امید به زندگی‌تان را کمتر می‌کند. استرس‌های مداوم بر سلامت جسمتان تاثیر منفی می‌گذارد، در زندگی عاطفی‌تان خلل ایجاد می‌کند و حتی باعث دچار‌شدنتان به سرطان، زوال عقل و بسیاری از بیماری‌های مهلک دیگر می‌شود. گرچه بسیاری افراد تصور می‌کنند آزاردهنده و اضطراب‌آوربودن، از ملزومات کارکردن است، اما روانشناسان می‌گویند کسب درآمد و رشد اجتماعی و اقتصادی را می‌توان با آرامش بیشتری همراه کرد و توجه به نکات زیر را در حذف‌کردن استرس از محیط‌های کاری موثر می‌دانند.

  •   روز متفاوتی را شروع کنید

برای کاهش استرستان در ساعات کاری، شروع کردن روزی خوب و خوشایند از هر چیزی مهم‌تر است. وقتی دیر به محل کارتان می‌رسید، با واکنش‌های آزاردهنده رئیستان روبه‌رو می‌شوید و روزتان خراب می‌شود؟ پس سعی کنید زمانتان را بهتر مدیریت کنید و به‌موقع برسید تا تاخیرتان مثل یک دومینو، همه لحظات کارتان را خراب نکند. وقتی با اتوبوس‌های شلوغ راهی اداره‌تان می‌شوید، با مسافران عصبی و خواب‌آلود‌ درگیر می‌شوید؟ شاید ارزشش را داشته باشد که یک ربع بیشتر در مسیر بمانید اما وسیله نقلیه دیگری را امتحان کنید. ما نمی‌دانیم چه چیزی در ابتدای روز حال شما را خراب می‌کند و به همین دلیل از شما می‌خواهیم که ۵عامل اصلی عصبی بودنتان در لحظه شروع کار را بنویسید و برای برطرف کردن این عوامل تاثیر گذار، راهی پیدا کنید. مطمئن باشید شروع یک صبح خوب، خیلی چیز‌ها را تغییر می‌دهد. 

  •   میان کار و زندگی‌تان تعادل برقرار کنید

اگر همه زندگی شما به کار خلاصه شود، با ایجاد کوچک‌ترین مشکلات در محیط کار، هیچ دلیلی برای شاد بودن برای شما باقی نمی‌ماند. سعی کنید میان زندگی کاری، زندگی اجتماعی و زندگی خصوصی‌تان تعادلی را برقرار کنید. شرکت در کلاس‌هایی که به علایق غیر کاری شما می‌پردازند، وقت گذراندن با دوستان، سفر رفتن و انرژی صرف‌کردن برای آرامش زندگی خانوادگی‌تان، باعث می‌شود که استرس‌های کاری بر روان شما تاثیر کمتری بگذارند. 

  •   مشکلات کوچک را حل کنید

گذشتن از کنار مشکلات کوچک، به معنای سازگار بودن شما نیست. نادیده گرفتن استرس‌های خفیف و مشکلات به ظاهر بی‌اهمیت، باعث انباشته‌شدن آنها در روانتان می‌شود و یکی از همین روز‌ها، به شکلی غیرمنتظره و شدید انرژی شما را خالی می‌کند. پس سعی کنید با گفت‌و‌گو، تغییر رویه یا ساز و کارهای دیگر، از انبار شدن مشکلات جلوگیری کنید. 

  •   از نردبان ترقی فاصله نگیرید

حتی اگر امروز شرایط شغلی‌تان ایده‌آل باشد، درجا زدن در آینده نزدیک، شما را عصبی و مضطرب خواهد کرد و به پایین آمدن اعتماد به نفستان منجر خواهد شد. برای جلوگیری از این مشکلات، سعی کنید در هر زمانی به فکر یاد گرفتن مهارت‌های تازه باشید.  شرکت کردن در کلاس‌های مختلف و گذراندن دوره‌های ضمن خدمت، می‌تواند امکان پیشرفت شغلی در آینده را برایتان فراهم کند. پس به انجام درست کارتان اکتفا نکنید به فکر رشد بیشتر باشید. شما می‌توانید آرزوهای شغلی‌تان را فهرست کنید و چک‌لیستی که برای رسیدن به آنها مورد نیاز است را تهیه کنید. چه چیزهایی را باید یاد بگیرید؟ چه تغییراتی را در زندگی‌تان باید ایجاد کنید؟ این چک‌لیست را هر روز نگاه کنید و برای عملی‌کردنش تلاش کنید.‌

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.