ساده اما لوکس: تبلیغات به شیوه بولگاری

0

برند لاکچری ایتالیایی بولگاری در کنار برندهایی مانند تیفانی و کارتیه به عنوان لوکس‌ترین نام‌های تجاری شناخته می‌شود که محصول اصلی و مشهور آن جواهرات است، اما تولیدات دیگری مانند عطر، ساعت، کیف و حتی هتل‌ها نیز زیرمجموعه این برند قرار می‌گیرند. این شرکت که در سال ۱۸۸۴ کار خود را با یک مغازه جواهرفروشی در رم شروع کرد، هم‌اکنون جایگاه منحصر‌به‌فردی در بازارهای جهانی یافته و یکی از اشرافی‌ترین و گران‌ترن جواهرات را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد.

جالب است بدانید که این برند در حال حاضر بیش از ۳۰۰ فروشگاه در سراسر جهان راه‌اندازی کرده‌ که این تعداد نشان‌دهنده نفوذ این برند در بازارهای جهانی و فضای رقابتی محصولات لاکچری است. 

  •  ردیابی بولگاری با گوشی‌های همراه

کاربرد فناوری‌های دنیای دیجیتال در بازاریابی دنیای امروز امری اجتناب‌ناپذیر است و برند بولگاری نیز در همین راستا از طریق راه‌اندازی یک ‌کمپین تبلیغاتی تلفن همراه، از فضای دیجیتال به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده کرده است؛ این کمپین که با عنوان  1B.zero راه‌اندازی شد، به صاحبان تلفن همراه این اجازه را می‌داد که از طریق تلفن‌های همراه خود روی آگهی مذکور کلیک کرده و وارد سایت اصلی آن شوند و جدیدترین اطلاعات را راجع‌ به جواهرات جدید این برند به دست بیاورند.

همچنین یکی از قابلیت‌های چشمگیر پلت‌فرم مذکور این بود که به مخاطبان خود این امکان را می‌داد تا به نزدیک‌ترین جواهرفروشی که محصول مورد نظر آنها را داشته باشد نیز دست پیدا کنند؛ در واقع این کمپین با روند مذکور این امکان را به مخاطبان برند بولگاری می‌داد که خرده‌فروشی‌های جواهرات آن را پیدا کرده و با نوع محصولاتی که در آنها ارائه می‌شد نیز به صورت دقیق‌تری آشنا شوند.

  •  حلقه بولگاری در دست سلبریتی‌ها

حضور در فعالیت‌های بشردوستانه و برپایی نمایشگاه‌ها و همایش‌های مختلف در راستای خدمات انسانی و فرهنگی از جمله روش‌های خاصی است که برند بولگاری به عنوان یک برند در آنها حضوری چشمگیر دارد.

این اقدامات خصوصا در مورد برندهای لاکچری به این دلیل حائز اهمیت است که مشتریان و مخاطبان اصلی این برندها، بعضا افراد متمول هستند و از این رو برپایی برنامه‌های مختلف انسان‌دوستانه در جذب این افراد برای کمک به همنوعان خود بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

از جمله این اقدامات برپایی یک همایش با حضور افراد مشهور بود که یک حلقه بولگاری را در دست خود می‌کردند.

این افراد که به ۱۵۰نفر می‌رسیدند، حلقه مذکور را در دست کرده و با آن عکس می‌انداختند و در نهایت این حلقه در جهت حمایت و نجات کودکان جهان به فروش رفته و درآمد حاصل از آن صرف امور خیریه مربوط به کودکان می‌شد. مطمئنا حضور در فعالیت‌های بشردوستانه و خصوصا برپایی آنها توسط یک نام تجاری، می‌تواند در روند شکل‌گیری نظر مثبت جهانی نسبت به آن برند بسیار تأثیرگذار باشد و به همین دلیل نیز برند بولگاری اقداماتی از این دست را همیشه در دستور کار خود قرار می‌دهد.

  •  مخاطب جهانی برای لوازم جانبی بولگاری

شاید خرید جواهرات برند بولگاری برای اکثر افراد امکان‌پذیر نباشد و حتی ‌بتوان گفت که تعداد معدودی از افراد هستند ‌که می‌توانند جواهرات این برند را داشته باشند، اما نکته اینجاست که تبلیغات این نام تجاری و برنامه‌های بازاریابی آن تنها برای مخاطبان خاص آنها ارائه نمی‌شود؛ در واقع برند بولگاری با گسترش دایره محصولات خود و تولید برخی لوازم جانبی مانند عینک، روسری، عطر و … توانسته است دایره مخاطبان جهانی خود را گسترش داده و بنابراین شیوه‌های تبلیغاتی خود را نیز به صورت گسترده‌تری ارائه دهد.

اگرچه تبلیغات جواهرات این برند به عنوان یکی از ارکان اساسی برنامه‌های بازاریابی آن محسوب می‌شوند و برای تبلیغ آنها نیز بیشتر از چهره‌های معروف سینمایی جهان بهره می‌گیرد، اما بخش تولیدات جانبی این برند نیز جایگاه ویژه‌ای بین مردم جهان یافته و قسمتی از برنامه‌های بازاریابی آن را به خود اختصاص داده است؛ به طوری که مدیران تیم‌های تبلیغاتی این برند، توجه ویژه‌ای به این لوازم جدید داشته و مخاطبان جهانی زیادی را برای آنها یافته‌اند.

  •  ساعت‌های هوشمند بولگاری: تبلیغ در تولید

کاربرد تکنولوژی‌ جدید در ساعت‌های برند بولگاری نیز بسیار جالب توجه بوده و نظر بسیاری از مخاطبان را به سوی خود جلب کرده است. از آنجایی که برندهای لاکچری در یک فضای رقابتی جدی در حال فعالیت هستند، استفاده از راهکارهای بازاریابی حتی در هنگام تولید محصولات نیز باید مورد توجه قرار گیرد؛ به همین دلیل نیز برند بولگاری در تولید ساعت‌های جدید خود از تکنولوژی جدید بهره گرفته و نوع خاصی از ساعت را ارائه می‌دهد که همین خاص‌بودن و مناسب‌‌بودن آن با تحولات دنیای امروز، می‌تواند یک نکته مهم تبلیغاتی برای آن به شمار رود. این ساعت‌ها قابلیت ارتباط با گوشی‌های هوشمند را داشته و با تلفن‌های همراه صاحبان خود در ارتباط هستند، ضمن اینکه امکان پرداخت‌های بدون تماس، دسترسی به اطلاعات شخصی و بازکردن درب منزل و یا محل کار را نیز دارند؛ در واقع ساعت‌های فوق با داشتن چنین قابلیت‌هایی، ابزاری کارآمد در دنیای امروز به شمار می‌روند و خصوصا با همراه داشتن نام تجاری بولگاری، می‌توانند نظر مصرف‌کنندگان زیادی را به خود جلب کنند.

  •  القای حس سادگی و راحتی

بازاریابی عاطفی که یکی از شیوه‌های کارآمد تبلیغاتی برای برندهای مشهور جهان به شمار می‌رود، در مورد برند بولگاری نیز صادق است. این برند با القای احساسی از زرق و برق در کنار احساس آسایش و راحتی، رابطه عاطفی خود را با مخاطبانش برقرار می‌کند و خصوصا با راه‌اندازی کمپین‌های ساده، سعی در القای احساس مذکور دارد؛ در واقع دارندگان این برند به این اصل پایبند هستند که برنامه‌ها و کمپین‌های تبلیغاتی آنها باید احساس راحتی و آرامش را به مخاطبان آنها منتقل کند و به همین دلیل نیز اکثر عکس‌ها، تصاویر و ویدئوهای تبلیغاتی این برند، دارای فضایی آرام و رنگ‌هایی آرامش‌بخش هستند تا در نهایت در عین حال که لوکس‌بودن و زرق و برق این برند را نشان می‌دهند، به لحاظ عاطفی نیز حس راحتی را به مخاطبان خود القا کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.