زمستان در راه است

0

تبلیغاتی که در حوزه سلامت و بهداشت جوامع طراحی می‌شوند، عموما توسط نهادهای سلامت جهانی ارائه شده و تأثیرگذاری قابل‌توجهی نیز در بین عموم مردم دارند.

در همین راستا نیز یکی از تبلیغات جالب و خلاقانه‌ای که در ابتدای فصل سرد سال توسط یک شرکت منطقه‌ای در ایتالیا به نام Regione Lazio برنامه‌ریزی شده است، برخی از نکات قابل‌توجه تأثیرگذاری ‌روی مخاطبان را در خود جای داده است که در ادامه به آنها می‌پردازیم. از آنجایی که در آغاز فصل سرد سال هستیم، منطقه مذکور که دارای آب و هوایی کوهستانی نیز هست، با اهمیت دادن به فرایند واکسیناسیون علیه آنفلوآنزا و بیماری‌های این فصل از سال، تبلیغ چاپی جالب توجهی را ارائه داده ‌که در نهایت اهمیت واکسینه‌شدن را در این فصل از سال یادآور می‌شود.

این تبلیغ که توسط آژانس بازاریابی Superhumans  ارائه شده است، با ارائه دو تصویر جالب، همزیستی مسالمت‌آمیزی را که یک انسان می‌تواند با زمستان داشته باشد، نشان می‌دهد؛ به این صورت که در تصویر اول دختربچه‌ای را می‌بینیم که در اتاق گرم و راحت خود مشغول بازی است و از طرفی پنجره اتاق، هوای سرد و زمستانی بیرون را نشان می‌دهد که هیچ تأثیری بر محیط داخلی اتاق ندارد، اما درجه خلاقیت این تصویر زمانی پررنگ‌تر می‌شود که یکی از حیوانات مناطق سردسیری را می‌بینم که در این اتاق معتدل و مناسب با این کودک در حال بازی است‌. تصویر دوم نیز به همین اندازه تأثیرگذار بوده و این بار به جای کودک، یک زن سالخورده را می‌بینیم که در اتاق نشیمن خود مشغول بافتن یک ژاکت زمستانی است و یک خرس قطبی نیز نخ‌های کاموای او را در دست داشته و به او در فرآیند بافتن کمک می‌کند.

به طور کلی می‌توان گفت که تبلیغ مذکور، خصوصا با شعاری که در انتهای تصویر قرار داده است (‌با واکسن آنفلوآنزا، زمستان دیگر ترسناک نیست)، اهمیت واکسینه‌بودن را برای پیشگیری از بیماری‌های فصل سرد سال گوشزد می‌کند و خصوصا با آوردن حیوانات سردسیر به داخل منازل و از طرفی نشان‌دادن یک محیط گرم و معتدل در خانه‌ها که خصوصا با نوع پوشش دختربچه و زن سالخورده نمایان می‌شود، امکان یک همزیستی مسالمت‌آمیز را با سرمای زمستان نشان می‌دهد. ضمن اینکه تصویر مذکور یک فضای مناسب و ایده‌آل را نیز از فصل زمستان برای بیننده خود ترسیم می‌کند.

در پایان لازم به ذکر است که یکی دیگر از نکات خلاقانه‌ای که در این تصویر وجود دارد، انتخاب آگاهانه‌ای است که در نمایش یک بچه و یک فرد سالخورده وجود دارد، چراکه این دو قشر در جامعه، نسبت به افراد جوان‌ یا میانسال، آسیب‌پذیری بیشتری نسبت به آنفلوآنزا دارند و واکسینه‌شدن در برابر این بیماری، برای آنها حائز اهمیت بیشتری است. 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.