زاپو : بانک بیت‌کوین

0

*بیت‌کوین بر روی سرورهای رمزگذاری‌شده پراکنده در سراسر جهان قرار دارد و مصرف‌کنندگان با استفاده از کیف پول‌های دیجیتال می‌توانند به خرید آنلاین بپردازند.

*افتخارات: بزرگ‌ترین و امن‌ترین بانک بیت‌کوینی جهان

*بنیان‌گذار و مدیرعامل: ونسیس کارساس ۴۱ ساله

*سرمایه‌گذار: این شرکت حدود ۴۱ میلیون دلار از بنچمارک، ریبیت، جری یانگ، گری‌لاک و مکس لوچین دریافت کرده است.

*ارزش: ۱۲۰ میلیون دلار

*تهدیدی برای: بانک‌های سنتی

ونسیس کارساس فرزند یکی از کشاورزان پاتاگونیا بود. وی در خانواده‌ای بزرگ شد که به‌شدت درگیر بحران‌های مالی آرژانتین بود؛ بنابراین با به وجود آمدن بیت‌کوین برای قدردانی از چنین ارزی که مستقل از کنترل دولت هدایت می‌شود شروع به کار در این زمینه کرد؛ اما او قبل از به وجود آمدن بیت‌کوین هم کارآفرینی سریالی بود. فقط بیست سال داشت که اولین ارائه‌دهنده اینترنت آرژانتین را راه‌اندازی کرد. او همچنین اولین کارگزاری آنلاین آمریکای لاتین را ساخت و سال ۲۰۰۰ آن را به قیمت ۷۵۰ میلیون دلار به بانک سانتاندر فروخت. زمانی که همه به دنبال راهی امن برای حفظ بیت‌کوین‌های خود بودند کارساس و شریکش فدریکو مورونی با ایده زاپو (Xapo) به میدان آمدند.

فروشگاه آنلاین ارز زاپو بر روی سرورهای رمزگذاری‌شده سراسر جهان قرار گرفته که هرگز به اینترنت متصل نمی‌شود. حدود ۹۸ درصد از مشتریان زاپو مصرف‌کنندگان هندی، اندونزیایی، روسی و دیگر کشورهای درحال‌توسعه هستند که از زاپو به‌عنوان کیف پول بیت‌کوین برای تراکنش‌های کوچک و آنلاین استفاده می‌کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.