روی موج حساب‌ و کتاب

0

اگر صاحب کسب‌و‌کاری هستید که نیاز به صدور فاکتور برای مشتریان خود دارید یا اینکه می‌خواهید هزینه‌ها و درآمدهای روزانه خود را ثبت کنید، به کمک اپلیکیشن حسابدار شخصی موج می‌توانید به مدیریت تراکنش‌های مالی روزمره بپردازید و همچنین یک دستیار انبارداری خوب در اختیار داشته باشید.

از آنجا که قرار است اطلاعات مالی شما در برنامه فوق ثبت شود، اولین صفحه آن مربوط به واردکردن رمز عبور پیش‌فرض است. بعد از ورود می‌توانید از قسمت تنظیمات و بخش حسابداری شخصی، این رمز را تغییر دهید. حالا که در منوی تنظیمات هستید و قبل از شروع به کار با حسابداری شخصی موج، توصیه می‌شود گزینه‌های زیر را هم به دلخواه خود تغییر دهید:

فعال‌سازی دریافت تراکنش از پیامک بانکی: اگر این گزینه فعال باشد با دریافت پیامک از بانک‌های تجارت، صادرات، ملت، ملی، سپه و بیش از ۱۵ مورد دیگر، یک تراکنش مالی به صورت خودکار ذخیره می‌شود.

مدیریت دسته‌بندی‌ها: در این بخش می‌توانید موضوعات هزینه و درآمد خود را به همراه زیرگروه‌های هر کدام مشخص کنید. در این اپلیکیشن اندرویدی، هیچ موضوع پیش‌فرضی وجود ندارد.

واحد پول: با استفاده از این گزینه، یکی از دو واحد ریال یا تومان را برای ثبت تراکنش‌ها انتخاب کنید.

یادآوری کارهای فردا: برای جلوگیری از فراموش شدن موعد چک‌ها یا سررسید قسط‌ها، می‌توانید ساعت یادآور را تنظیم کنید تا ۱ روز قبل و در زمان دلخواه به شما هشدار دهد.

همچنین در بخش حسابداری شخصی، یک گزینه دیگر نیز برای عدم نمایش موجودی در صفحه اصلی اپلیکیشن فوق وجود دارد.

حسابداری شخصی موج دارای امکانات صدور فاکتور نیز هست و به همین دلیل شما می‌توانید تنظیمات زیر را در قسمت ثبت فاکتور انجام دهید:

 نمایش یا عدم نمایش حدیث در سربرگ

 مدیریت واحد کالاها و افزودن موارد دلخواه (وزن، تعداد و…)

 ذخیره خودکار فاکتور بدون پرسش

 نمایش جزئیات دریافتی و پرداختی در فاکتور

 آدرس، نام و تلفن فروشگاه

 اضافه کردن موارد دلخواه به فاکتور (مالیات، تخفیف و حمل و نقل)

 لوگوی فروشگاه، امضا، توضیحات و رنگ فاکتور (در نسخه کامل)

 نمایش توضیحات ثابت در زیر فاکتور

در بخش نسخه پشتیبان و بازنشانی می‌توانید از اطلاعات نسخه پشتیبان بگیرید و آن را در موقع دلخواه بازیابی کنید. همچنین امکان اتصال به حساب دراپ‌باکس و تنظیم یادآور روزانه برای پشتیبان‌گیری وجود دارد.

قبل از اینکه تراکنش‌های مالی خود را در حسابداری شخصی موج ثبت کنید، باید کارت‌های بانکی خود را تعریف کرده باشید. به صورت پیش‌فرض یک کیف پول در این برنامه ایجاد شده که می‌توانید موجودی اولیه آن را تغییر دهید. برای ثبت کارت بانکی، اطلاعات زیر از شما خواسته خواهد شد:

 نام و شماره کارت

 تاریخ انقضا، کد ‌cvv2 و شماره حساب (اختیاری)

 نام بانک صادرکننده

 موجودی اولیه

 شماره شبا (اختیاری)

همچنین می‌توانید گزینه دسته‌چک را برای کارت‌ها علامت بزنید تا موقع ثبت چک در لیست انتخاب بانک به نمایش در‌آید. اکنون که کارت‌های خود را ثبت کردید، موجودی، هزینه‌ها، درآمدها و موجودی اولیه برای هر کدام نشان داده می‌شود. همچنین امکان مشاهده چک‌های صادرشده، وام‌های متصل و لیست کامل تراکنش‌های هر کارت به صورت جداگانه وجود دارد. دکمه دیگری نیز به صورت شناور در این صفحه وجود دارد که وظیفه آن، انتقال وجه بین دو کارت است.

سومین بخش از حسابداری شخصی موج مربوط به کسب‌و‌کارها می‌شود که گزینه‌هایی برای مدیریت مشتریان و کالاها و همچنین صدور فاکتور در آن وجود دارد. این گزینه‌ها عبارتند از:

فاکتورها: در این بخش می‌توانید همه فاکتورهای فروش یا خرید خود را به تفکیک بدهکار، بستانکار یا تسویه شده ببینید. در هر کدام از این زبانه‌ها، مبلغ کل فاکتورها نیز به نمایش درمی‌آید و با لمس هر مورد، امکان ویرایش آن وجود دارد.

ثبت فاکتور فروش یا خرید: برای این کار اطلاعات زیر از شما دریافت می‌شود:

 تاریخ و شماره فاکتور

 نوع (فاکتور، پیش‌فاکتور یا فسخ‌شده)

 اطلاعات تماس فروشنده (ذخیره‌شده در تنظیمات)

 اطلاعات تماس مشتری (انتخاب از لیست مشتریان)

 انتخاب کالا از لیست کالاها یا با استفاده از بارکدخوان

 هزینه حمل‌و‌نقل، مالیات و میزان تخفیف

 وضعیت فاکتور (بدهکار، بستانکار یا تسویه‌شده)

 دریافتی نقدی یا چکی با جزئیات آن

 توضیحات دلخواه

در نهایت شما می‌توانید نسخه‌ای متنی یا عکس این فاکتور را با مشتری به اشتراک بگذارید یا آن را چاپ کنید. موقع انتخاب کالا نیز امکان استفاده از لیست یا وارد‌کردن مورد جدید همراه با قیمت و مقدار (تعداد) وجود دارد.

دریافتی: همه فاکتورها یا چک‌های دریافتی یا پرداختی مربوط به آنها را می‌توانید در این صفحه ببینید.

مشتریان: لیست مشتریان شما از این بخش قابل دسترسی است که ابزار جست‌وجو و مرتب‌سازی بر اساس حروف الفبا یا اشتراک، از امکانات آن هستند.

مشتری جدید: شما می‌توانید با وارد‌کردن اطلاعاتی مثل عکس، کد اشتراک، نام، تلفن و آدرس، مشتری‌های خود را در این اپلیکیشن ثبت کنید. همچنین امکان تکمیل اطلاعات بیشتری از قبیل نام پدر، کد ملی، شماره حساب، شماره اقتصادی، شماره ثبت، تلفن و آدرس دوم، فکس، ایمیل و تاریخ تولد وجود دارد.

گزارش‌گیری: اگر به گزارش‌گیری از فاکتورهای خود بر اساس بخش از نام مشتری و شماره فاکتور، بازه زمانی دلخواه، نوع فاکتور و وضعیت آنها نیاز دارید، باید از این گزینه استفاده کنید. پیش‌فاکتورها نیز به دلخواه شما در نتایج جست‌وجو به نمایش درمی‌آیند.

ورود و خروج کالا: این بخش از برنامه مربوط به انبارداری می‌شود و در آن می‌توانید با مشخص‌کردن گروه و نام کالا، مقدار آن، توضیحات و زمان، موجودی انبار را افزایش یا کاهش دهید.

محصولات: برای اضافه‌کردن کالاهای فروشگاه یا خدمات شرکت خود می‌توانید از این قسمت اقدام کنید. کافی است دسته‌بندی‌های دلخواه را تعریف و کالا یا خدمات را با وارد‌کردن عکس، نام، گروه (دسته‌بندی)، قیمت فروش و خرید هر واحد، موجودی اولیه، حداقل موجودی (هشدار قبل از اتمام)، کد محصول و یادداشت دلخواه اضافه کنید. امکان استفاده از بارکدخوان نیز وجود دارد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.