رونق در یک اکوسیستم دیجیتالی رو به رشد

رونق در یک اکوسیستم دیجیتالی رو به رشد
۱۷ آذر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه اکو سیستم https://goo.gl/eRMNb6
دنیای کسب‌و‌کار به سرعت در حال دیجیتالی‌‌‌شدن است، موانع صنعت را از بین می‌برد و فرصت‌های جدیدی را ایجاد می‌کند. در همین حین مدل‌های کسب‌و‌کاری که برای مدت طولانی موفق بوده‌اند، دارند محو می‌شوند. 
رونق در یک اکوسیستم دیجیتالی رو به رشد

دنیای کسب‌و‌کار به سرعت در حال دیجیتالی‌‌‌شدن است، موانع صنعت را از بین می‌برد و فرصت‌های جدیدی را ایجاد می‌کند. در همین حین مدل‌های کسب‌و‌کاری که برای مدت طولانی موفق بوده‌اند، دارند محو می‌شوند. ما به این روند اختلال دیجیتال می‌گوییم‌ و با اینکه فراگیر‌شدن تغییر فناورانه اغلب بیشتر از آنچه انتظار داریم، طول می‌کشد اما تاریخ نشان داده است که تاثیر این تغییر می‌تواند از آنچه تصور می‌کنیم بیشتر باشد. موتورهای بخار، خودرو، هواپیما، تلویزیون، تلفن و تلفن‌های همراه و کتاب‌های الکترونیکی را در نظر بگیرید. با ظهور کتاب‌های الکترونیکی، افراد سنتی اظهار کردند که هیچ چیز جای کتاب‌های کاغذی را نخواهد گرفت. اما کتاب الکترونیکی از کتاب‌های کاغذی ارزان‌تر هستند، راحت‌تر در دسترس قرار می‌گیرند و به آسانی قابل جست‌وجو هستند. به دلیل مزایای فوق، این کتاب‌ها در بازار به سرعت در حال رشد هستند. با توجه به مقدار اختلال دیجیتال، زمان آن رسیده است که شرکت‌ها این تهدیدات و فرصت‌ها را ارزیابی کرده و گزینه‌های کاری جدیدی را برای آینده ایجاد کنند تا آینده اکوسیستم‌های دیجیتال مرتبط و متصل باشد. اعضای هیات مدیره در شرکت‌های بزرگ در این مورد اتفاق نظر دارند. در تحقیق اخیر که توسط مرکز تحقیقات سیستم‌های اطلاعاتی MIT انجام شد، اعضای هیات مدیره تخمین زدند که ۳۲ درصد از درآمد شرکت‌آنها در پنج سال آتی در معرض خطر اختلال دیجیتال خواهد بود؛ ۶۰درصد از اعضا احساس کردند که باید زمان بیشتری را صرف این موضوع کنند. آنها بیش از همه نگران Uber (اختلال در تاکسی)؛ Airbnb (اختلال در هتل‌ها)؛ Apple Pay، Kabbage، Venmo و سایرین (اختلال در بانک‌ها)؛ و آمازون (اختلال در کتابفروشی‌ها و خرده‌فروشی سایر محصولات) بودند. از سوی دیگر، با گسترش دیجیتالی‌شدن، فرصت‌‌هایی نیز ایجاد می‌شوند. شرکت‌ها می‌توانند روابط خود را با مشتری تقویت کنند و فرصت‌های فروش متقاطع را افزایش دهند. مدیران شرکت‌ها باید به محیط‌های رقابتی در عصر دیجیتال توجه کنند. در دوره اختلال دیجیتال، کسب‌و‌کارهایی که روی زنجیره‌های ارزش متمرکز هستند، ضرر خواهند کرد؛ آنها باید وسیع‌تر به اکوسیستم‌های کسب‌و‌کار خود فکر کنند. به علاوه، رشد درآمد شرکت‌هایی که حداقل ۵۰ درصد از درآمدشان از اکوسیستم‌های دیجیتالی تامین می‌شود و بهتر از رقبای خود مشتریان نهایی‌شان را می‌شناسند، ۳۷ درصد بیشتر است.

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.‎
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.‎