روش‌های غیرعادی برای بازاریابی در استارتاپ‌ها

0

وقتی روش‌های بازاریابی شما با دیگران یکسان باشد، نمی‌توانید خود را متمایز کنید. در اینجا می‌خواهیم به روش‌های غیرعادی برای بازاریابی کسب‌و‌کار بپردازیم.

  •  تبلیغ رایگان از طریق خیریه

روش‌های مختلفی برای تبلیغ رایگان وجود دارد. بهترین روش آن است که با پرداختن به کارهای خیریه کسب‌و‌کار خود را تبلیغ کنید.

می‌توانید به تیم خود بگویید تا تی‌شرت‌ها یا ژاکت‌هایی با لوگوی شرکت بپوشند و کارهای خیریه و داوطلبانه انجام دهند.

به آنها یادآور شوید که در مصاحبه‌های مربوط به رویدادها شرکت کرده و سعی کنند تصاویر آنها ثبت شود. از گزارشگر نیز بخواهید تا به شرکت شما اشاره کند و لینک صفحه وب شما را اعلام نماید.

  •  اجناس رایگان

شما می‌توانید اجناسی را که مردم زیاد از آنها استفاده می‌کنند، در اختیار موسساتی قرار دهید که مسابقه برگزار می‌کنند تا آنها را به عنوان جایزه به برندگان خود اعطا کنند و البته فراموش نکنید که لوگوی خود را روی این اجناس حک کنید.

  •  برای مشتریان خود جشن بگیرید

بسیاری از کسب‌و‌کارها کارت‌های کریسمس و هدایایی را برای مشتریان خود ارسال می‌کنند.

شما می‌توانید به جای این کار برای مشتریان خود جشن بگیرید. برای آنها کارت تولد یا کارت سالگرد ارسال کنید. برای اینکه کار شما منحصر‌به‌فردتر باشد، می‌توانید همراه کارت‌ها به عنوان هدیه یک کوپن یا کد تخفیف مربوط به کسب‌و‌کار خود را نیز ارسال کنید.

  •   در نمایشگاه‌های تجاری شرکت کنید

نمایشگاه تجاری روش کلاسیکی برای ارتباط با خریداران و افراد دیگر است. سعی کنید اجناس متفاوتی را در این نمایشگاه عرضه کنید. برای مثال، به جای خودکار و تی‌شرت، استیکرهایی را با لوگوی شرکت یا اطلاعات تماس ارائه دهید.

  •  کارگاه‌های آموزشی

سه روش اصلی برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی وجود دارد؛ اول اینکه کارگاه آموزشی را خودتان برگزار کنید و اجناس رایگانی را در پایان کارگاه ارائه دهید تا پیام برند خود را نمایش دهید. دوم اینکه حامی مالی کارگاه آموزشی فرد دیگری باشید. سومین گزینه آن است که در یک رویداد آموزشی عمومی حاضر شوید و اجناس مفید و لوازم آموزشی مربوطه را بین افراد پخش کنید.

  •  نکات مهم

از هدایا به عنوان نوعی اعلان برای رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید. وقتی کارتان در رویدادهای عمومی تمام شد، از بازاریابی کلامی بهره بگیرید.

مطمئن شوید که کارمندان شما وقتی تی‌شرت‌ها یا یونیفرم‌های شرکت را در رویدادهای خیریه یا انجام کارهای داوطلبانه پوشیده‌اند، جلوی دید مردم و رسانه‌ها هستند. برای اطمینان می‌توانید از قبل درباره رویدادها در رسانه‌ها صحبت کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.