«رهبران رشد» در دانشگاه صنعتی شریف

واحد دیجیتال مارکتینگ و مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف برگزار کردند

0

رویداد دیجیتال مارکتینگ «رهبران رشد» از سوی واحد دیجیتال مارکتینگ پنتد دانشگاه صنعتی شریف‌ با همکاری مرکز کارآفرینی شریف برگزار شد. رویداد «رهبران رشد» از سری رویدادهای دیجیتال مارکتینگ بوده که تلاش دارند علاقه‌مندان به حوزه دیجیتال مارکتینگ را به صورت کاربردی و عملی با این موضوع آشنا سازند.

رویداد دیجیتال مارکتینگ «رهبران رشد» از سوی واحد دیجیتال مارکتینگ پنتد دانشگاه صنعتی شریف‌ با همکاری مرکز کارآفرینی شریف برگزار شد.

رویداد «رهبران رشد» از سری رویدادهای دیجیتال مارکتینگ بوده که تلاش دارند علاقه‌مندان به حوزه دیجیتال مارکتینگ را به صورت کاربردی و عملی با این موضوع آشنا سازند.

این رویداد پل ارتباطی شرکت‌کنندگان برای آشنایی با شرکت‌های موفق ایرانی به منظور همکاری و استخدام در این شرکت‌ها محسوب می‌شود که در آن صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و استارتاپ‌ها حضور داشتند و خود را در فضای کسب‌وکار ایران مطرح ساختند.

همچنین کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ امکان دسترسی به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مستعد و باهوش حاضر در این رویداد را برای همکاری در کسب‌وکار خود داشتند.

رویداد «رهبران رشد» در سه بخش برگزار شد؛ بخش اول این رویداد به سخنرانی با محوریت تجربه و بخش‌های دوم و سوم به ترتیب به مطالعه‌ موردی و سخنرانی با محوریت مهارت اختصاص داشتند.

در بخش اول، مدیران کسب‌و‌کارهای موفق به بیان راهکارهای کسب ۱۰۰مشتری اول، قیف فروش و تکنیک‌های حفظ مشتری پرداختند. در این بخش استراتژی‌ها و تکنیک‌های عملی مارکتینگ به کار گرفته شده برای جذب ۱۰۰ مشتری اول در استارتاپ‌هایی مانند الوپیک، اسنپ‌تریپ، یکتانت، چیلیوری توضیح داده شد.

در بخش دوم رویداد نیز مدیر اسبق مکنزی، با استفاده از مطالعه موردی در مورد رشد در کسب‌وکارهای پلتفرمی به سخنرانی پرداخت و نکاتی را در این باره مطرح کرد. سوال اصلی که در این بخش پاسخ داده شد، این بود که «گونه کانال و سنجه مناسب رشد را انتخاب کنیم؟». موضوعاتی که در این بخش پوشش داده شدند، شامل اقدامات و الزامات قبل از رشد، نحوه انتخاب کانال‌های رشد و سنجه مناسب، ساخت محصولات مورد علاقه مشتریان، صحبت با مشتریان، مصاحبه با مشتریان، منحنی شخصی‌سازی و… بودند. در انتهای رویداد «رهبران رشد» نیز صاحب‌نظران و اساتید حوزه بازاریابی دیجیتال به معرفی مدل RACE پرداختند و تصویر جامعی از ابزارهای بازاریابی آنلاین شرکت‌های موفق را به همراه تکنیک‌های مورد استفاده ارائه کردند.

رشد مقیاس کسب‌و‌کار موضوع اصلی بخش سوم بود و این بخش تلاش داشت تا به سوال «چگونه روش و زمان مناسب برای رشد مقیاس کسب‌و‌کار را بیابیم؟» پاسخ دهد. این رویداد در حقیقت برای پاسخگویی به سوالاتی که کسب‌وکارها برای رشد خود با آنها مواجهند، برگزار شد تا شرکت‌کنندگان در آن بدانند که مؤسسان کسب‌وکارهای موفق ایران چه مسیری را برای رشد و موفقیت کسب‌وکارخود طی کرده‌اند.

لازم به ذکر است تبدیل این رویداد به مکان مناسبی برای جذب نیروهای کارآمد از جمله اهداف برگزاری آن بوده است. گفتنی است رویداد رهبران رشد از سری رویدادهای دیجیتال مارکتینگ بوده که با حضور مدیران باتجربه کسب‌وکارهای موفق و اساتید بنام و با‌سابقه حوزه دیجیتال مارکتینگ و با محوریت چگونگی رشد یک کسب‌وکار موفق در‌ ۲۶ مهر ماه سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.