رشد دوبرابری سنگاپور روی دوش روبات‌ها

0

در سنگاپور، کشوری که از نظر فناوری بسیار پیشرفته است، یکپارچگی با اقتصاد می‌تواند به حداقل دو برابر شدن نرخ رشد داخلی و افزایش چشمگیر بهره‌وری کمک کند.

گزارش‌ها و تحقیقات مختلف نشان داده است زمانی که هوش مصنوعی به طور کامل مورد استفاده قرار گیرد، نرخ رشد سالانه سنگاپور در ۱۸ سال به ۵.۴ درصد خواهد رسید. این بالاترین میزان افزایش در بین ۳۳ کشور مورد مطالعه است و ارزش افزوده ۲۱۵ میلیارد دلاری را به همراه خواهد داشت. بدون هوش مصنوعی، اقتصاد ۳.۲ درصد رشد خواهد داشت.

لی جون سئونگ، مدیر تجزیه و تحلیل اکسنچر منطقه جنوب شرق آسیا، می‌گوید: “با پیشرفت چشم‌انداز هوشمند سنگاپور، استفاده از هوش مصنوعی موجب تسریع در رشد اقتصادی خواهد شد و به بهبود تولیدات راکد و کبودهای نیروی کار کمک می‌کند.”

دستگاه‌ها به کارگران امکان می‌دهد تا از وقت خود به طور کارآمدتری استفاده کنند و بیشتر روی نوآوری تمرکز داشته باشند. به علاوه به کشورها امکان می‌دهد به مشکلات ایجاد شده به دلیل کمبود نیروی کار و داشتن نیروی کار مسن رسیدگی شود.

حرکت سنگاپور به سوی تبدیل به یک مرکز فناوری پیشرفته جهانی موجب شده است که دولت، سازمان‌ها و شرکت‌ها به طور فعالانه تحقیقات و استفاده از فناوری را در تمام صنایع تشویق کنند. مصارف کنونی عبارتند از اتوبوس‌ها و تاکسی‌های خودران تا روبات‌هایی که به سالمندان کمک می‌کنند تا آنها بتوانند ورزش کنند. اخیراً، دولت نیز تاکید بیشتری روی ایجاد هوش مصنوعی و قابلیت‌های تجزیه و تحلیل داده دارد.

بهره‌وری کار بیشتر و رشد سریعتر موجب می‌شود که ما به زمان کوتاه‌ترین برای رشد اقتصاد سنگاپور نیاز داشته باشیم. طبق گزارش‌ها، استفاده کامل از هوش مصنوعی می‌تواند فقط در عرض ۱۳ سال رشد این کشور را دو برابر کند. این در حالی است که بدون استفاده از هوش مصنوعی این میزان رشد در طی ۲۲ سال به دست خواهد آمد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.