رشد بازار و تجارت دیجیتال در چین

0

در مقایسه با کشورهای آمریکای شمالی یا اروپا، استفاده از رسانه‌های دیجیتال در چین بسیار همه‌گیر شده است. درنتیجه، این کشور با چالش‌های زیادی برای کنترل اینترنت مواجه است. در شهرهایی مانند شانگهای و پکن، افراد ساعات زیادی را صرف دسترسی به محتواهای موجود در تلفن هوشمند خود می‌کنند. در مقابل، اکوسیستم دیجیتال نیز به‌سرعت در حال رشد است و در عمل بدون داشتن تلفن هوشمند، هیچ‌کس نمی‌تواند کار خاصی انجام دهد. ممکن است از خودتان سوال کنید که آیا شرایط در چین تفاوت زیادی با شرایط در کشورهای غربی دارد.

۱. طبق آمار در سال گذشته مصرف‌کنندگان چینی تعداد ساعات بیشتری را نسبت به میانگین جهانی صرف استفاده از صفحات دیجیتال کرده‌اند: بیش از ۲۸ درصد بیشتر از دستگاه‌های دیجیتال و ۲۰ درصد کمتر از تلویزیون استفاده کرده‌اند. این شرایط فقط مختص به چین نیست. در هنگ‌کنگ نیز این تغییرات مشاهده می‌شود.

۲. تجارت الکترونیکی در چین بسیار مورد استفاده است. طبق آمارها، حجم تبادلات Alibaba از سال ۲۰۰۴ به طور چشمگیری افزایش یافته است و از میزان فروش ای‌بی در سال ۲۰۱۰ نیز پیشی گرفته است. این میزان فروش در سال ۲۰۱۴ سه برابر شد که رشد سریع استفاده از تجارت الکترونیک در چین را نشان می‌دهد. بسیاری از برندهایی که از طریق فروشگاه‌های واقعی محصولات خود را به فروش می‌رسانند در حال رقابت با برندهای مبتنی بر اینترنت هستند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.