ربات‌های کالارسان در آسمان پردیس

0

آب‌وهوای صبحگاهی به‌گونه‌ای بود که شورای علمی و تیم‌ها ترجیح دادند تا مساعدتر شدن هوا صبر کنند. پس از مدتي همه‌چیز براي رقابت نهايي آماده بود. ۶ تیم برای انجام این مأموریت اعلام آمادگي كردند. هركدام، نقاط مسیر را به ربات‌هایشان دادند. سپس آن‌ها را روي ميز قرنطينه قرار دادند تا بر اساس نوبت‌های پروازی، مأموریت مسابقه را انجام دهند. از مجموع ۱۳ تیمی که در روز مسابقه حضور داشتند، ۶ تیم ‌ Falcon،ARC  از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، IRSE از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌جنوب،AIRSASIA  از شرکت ایرسا آسیا آسمان،MRL  از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین و King of Sky  از پارک علم و فناوری یزد در این مسابقه حضور داشتند.

مأموریت مسابقه و تیم‌های شرکت‌کننده شباهت زيادي به سناريوي واقعي تحويل كالا به مشتريان داشت. ربات‌ها باید بسته‌اي ۲ كيلوگرمي را تا ارتفاع ۳۰ متري بالا مي‌بردند، در مسيري مشخص از موانعي با مختصات نامعلوم كه بر سر راه آن‌ها قرار گرفته بود، عبور مي‌كردند و خود را به نقطه‌ مقصد مي‌رساندند. در آنجا بين سه مشتري كه با  QR Codeهاي متفاوت بر روي زمين مشخص شده بودند، مشتري صحيح را تشخيص مي‌دادند و پس از تحويل كالا به نقطه‌ مبدأ بازمي‌گشتند. تمامي مراحل اين مسابقه باید به‌صورت كاملا خودكار و با استفاده از پردازش تصوير و هوش مصنوعي انجام مي‌شد.

عملکرد برخی از تیم‌ها، حضار و شوراي علمي را شگفت‌زده كرد. همچنين بودند تیم‌های شايسته‌اي که نتوانستند توانمندی‌های خود را به‌طور کامل در روز مسابقه به‌نمایش بگذارند. تأخیر صبحگاه براي آغاز مسابقه و ادامه تلاش‌ها براي ارائه بهترين عملكرد، باعث شد تا مسابقات حتي پس از غروب آفتاب و زير نور روشنايي‌هاي پارك فناوري پرديس ادامه پیدا کند و لحظه‌به‌لحظه به حساسيت آن اضافه شود.

اعضاي شورای علمی مسابقه، داده‌هاي مربوط به عملکرد تیم‌ها را جمع‌آوري و ثبت كردند. دیجی‌کالا اعلام کرد پس از تشكيل جلسه و جمع‌بندی این داده‌ها، نتایج مسابقه را اعلام خواهد کرد. تا لحظه تنظیم این خبر، نتایج اعلام نشده است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.