راهی که آژانس پابلو طی می‌کند!

0

گروه بازاریابی Pablo، آژانسی است که در کنار استفاده از فناوری‌های مدرن بازاریابی، تزریق تفکرات سازمانی را در گروه خود بسیار مهم قلمداد کرده و بیش از آنکه به ابزارهای فناوری خود متکی باشد، به اهداف سازمانی و ایجاد تفکرات مناسب و تأثیرگذار در یک شرکت گروهی معتقد است.

  •   ما به مشتریان خود گوش می‌کنیم

مهم‌ترین کاری که این گروه در رابطه با مشتریان خود انجام می‌دهد، برگزاری جلسات متعدد و گوش‌دادن به صحبت‌های آنهاست، چراکه برقراری یک ارتباط صادقانه و گفت‌وگو درباره حقایق یک کسب‌وکار، می‌تواند راهکار دقیقی برای اجرای برنامه‌های تبلیغاتی باشد؛ لذا می‌توان گفت گفت‌وگو با مشتریان، گوش‌دادن به حرف‌های آنها و در نهایت ترسیم حقایق بازار و خصوصیات مصرف‌کنندگان برای آنها، از جمله مهم‌ترین مراحلی هستند که آژانس پابلو در شروع ارائه یک برنامه تبلیغاتی، به آنها پایبند است.

  •   ایده‌های ایده‌آل

برقراری ارتباط بین ارائه یک ایده مناسب و رشد یک برند، نکته‌ای است که به‌شدت مورد توجه این شرکت بازاریابی قرار گرفته، چراکه این آژانس معتقد است که تنها بهترین ایده‌ها رشد می‌کنند و لذا برای آنها حیات قائل است.

از نظر مدیران این شرکت، آن چیزی که می‌تواند در نهایت باعث رشد یک نام تجاری و موفقیت آن شود، در ابتدا یک ایده خاص است که قابلیت بزرگ‌شدن را دارد؛ بر این اساس، آژانس پابلو به دنبال ایده‌هایی است که زنده و پویا بوده و بتوانند رشد کنند؛ به همین دلیل نیز در انتخاب کارمندان خود دقت زیادی داشته و به دنبال افرادی است که دارای ایده‌های خاص و منحصر‌به‌فرد باشند.

  •   ما حق داریم برند شما را ارتقا دهیم

داشتن تفکر سازمانی می‌تواند در ارتقای یک شرکت بسیار موفق باشد و بر همین اساس یکی از تفکرات مهم سازمانی که شرکت پابلو بین اعضای خود تزریق کرده، اعتقاد به موفقیت است؛ به این معنا که این شرکت برنامه‌های سازمان خود را طوری ترسیم کرده ‌که هر کدام از قسمت‌های آن به روند کاری خود ایمان داشته و معتقدند که اگر بر مبنای اصول صحیح حرکت کنند، موفقیت آنها حتمی است. از جمله شعارهای معروفی که در این گروه بازاریابی تکرار می‌شود، این عبارت است: ما حق داریم که برند شما را رو به جلو حرکت دهیم! ارائه چنین شعاری به معنای داشتن اعتماد‌به‌نفس و مطمئن‌بودن از راهکارهای خود است؛ بر این اساس، مهم‌ترین تفکر سازمانی این آژانس، اعتقاد راسخ اعضای آن به برنده‌شدن مشتریان است.

  •   فروتن و در عین حال رادیکال

دو خصیصه مهمی که در رابطه با آژانس پابلو وجود دارد، تأکید این گروه بر فروتنی و رادیکال‌بودن است، گرچه ممکن است در ابتدای امر این دو خصیصه چندان به هم مرتبط نباشند، اما این شرکت هر دو مورد را در بین اعضای سازمان خود تثبیت کرده است؛ به این معنا که این تیم بازاریابی ‌حین کار‌کردن و در نظر گرفتن حقایق بازار و رفتار مصرف‌کننده و حتی خصوصیات مشتریان خود، بسیار فروتن بوده و سعی می‌کند تمام زوایا را در نظر گرفته و از مطالعه و بررسی پیش‌‌پا‌افتاده‌ترین مسائل نیز غافل نشود و در عین حال بعد از بررسی‌های لازم، در زمان ارائه ایده‌های خود، بسیار بی‌پروا و رادیکال عمل کرده و معتقد است که یک ایده رادیکال می‌تواند حرکت و پویایی لازم را برای یک نام تجاری به ارمغان بیاورد.

  •   خلق یک مدل ایدئولوژی

همانگونه که ذکر شد، گروه بازاریابی پابلو به حرف مشتریان خود گوش می‌دهد، در جریان مطالعه روند بازار و خصوصیات مصرف‌کنندگان و شناخت یک برند نیز بسیار پرحوصله و فروتن عمل کرده و در عین حال هنگام ایده‌پردازی نیز جسورانه به جلو می‌رود؛ در نهایت باید گفت که جریان مطالعات و بررسی‌هایی که این شرکت روی مشتریان خود انجام می‌دهد، به ارائه یک مدل ایدئولوژیک ختم می‌‌شود؛ مدلی که راهگشای برنامه‌های بازاریابی یک برند بوده و می‌تواند برای دوره‌ای طولانی مورد استفاده قرار گیرد، البته‌ مطالعات مداوم و به‌روز‌کردن مدل مذکور از الزامات موفقیت چنین برنامه‌ای خواهد بود. می‌توان گفت چنین مدلی خلاصه‌ای مختصر از اهداف یک نام تجاری است که قرار است با یک برنامه مدون بازاریابی تحقق یابند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.