راهکار هندی برای جلوگیری از فرار مغزها

0

به‌علاوه این شورا از اعضای صنایع، کسب‌وکارها و نیز سرمایه‌گذارانی از قبیل ویجی شکهار شارما از  Paytm، ماهش مورتی از پینستورم و ویکاس کوتیالا از IAN تشکیل می‌شود و وزیر صنایع نیز بر این شورا نظارت خواهد داشت.

این شورا به این نیت ایجاد شده است که به دولت نشان داده شود که چگونه می‌توان یک محیط دوستانه را در حوزه کارآفرینی ایجاد کرد. فقط صحبت از استارتاپ‌های فناوری از سوی موسسات فناوری هند یا موسسات مدیریت هند نیست، بلکه صحبت از یک کارآفرینی جامع است. این شورا قصد دارد کارآفرینی را در تمام حوزه‌ها تقویت کند، حال این کارآفرین می‌تواند یک فروشنده خیابانی باشد یا یک مغازه‌دار محلی.

نقشه و برنامه این شورا آن است که از نظرات و پیشنهادات کارآفرینان فعلی در دهلی استفاده کند و آن‌ها را در نظر بگیرد. تسهیل در کسب‌وکار، تقویت شرکت‌های جدید، تامین بودجه استارتاپ‌ها و ایجاد مشاغل جدید در شهر از جمله نقش‌ها و مسئولیت‌های این نهاد است. توصیه‌ها و پیشنهادات نیز پیرامون ایجاد یک سیاست مناسب برای تمام شرکت‌های تازه‌تاسیس و شرکت‌های بزرگ است. این شورا سه ماه فرصت دارد تا گزارش خود را به کمیسیون توسعه و گفت‌وگوی دهلی (DDC) که تحت نظارت آن فعالیت خواهد کرد، ارائه دهد. این طرح قصد دارد جلوی فرار مغزها از کشور را بگیرد. مقامات می‌گویند اگر مرکز این طرح را تصویب کند، به کسب‌وکارهای موجود در شهر که بسیاری از آن‌ها به جای اینکه در اینجا تاسیس شوند، به مناطق دیگر رفته‌اند نیز تلنگری وارد می کند. این شورا از جنبش استارتاپ هند کمک می گیرد تا به اهداف خود در حوزه کارآفرینی دست پیدا کند. اما مقامات بر این باورند که تمرکز اصلی شورا باید انحصاری باشد. آن‌ها می‌خواهند که استارتاپ‌ها از طریق تجمیع رشد کنند و سرمایه و محیط مورد نیاز را در دسترس قرار دهند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.