روش‌هایی برای برندسازی از طریق سئو

0

استراتژی (راهبرد) بهینه‌سازی موتور جستجو را می‌توان برای ارتقای محتوای آنلاین به‌کار برد. اگر صاحب یک کسب‌و‌کار هستید، این ارتقا‌ی محتوا اهمیت ویژه‌ای دارد، زیرا می‌توانید خدمات و محصولات خود را برای گروه‌های خاصی از مشتریان تبلیغ کنید. اگر صاحب کسب‌و‌کاری هستید و تا‌به‌حال این کار را نکرده‌اید، پس بهتر است به ایجاد یک وب‌سایت برای تبلیغ خدمات و محصولات‌تان به صورت آنلاین فکر کنید. هر کسب‌و‌کاری می‌تواند وب‌سایتی برای تبلیغ خدمات و محصولاتش ایجاد کند، پس فقط چون سرمایه یا سرمایه‌گذار ندارید، دلیل نمی‌شود که نتوانید وب‌سایتی بسازید و کسب‌و‌کار خود را راه‌اندازی کنید. تعداد زیادی از کسب‌و‌کارهای موفق کار خود را با یک وب‌سایت در گوشه‌ای از اتاق خواب به عنوان دفتر کار شروع کردند.

اما اشاره به این نکته ضرورت دارد که فقط به خاطر آنکه یک وب‌سایت دارید هم دلیل نمی‌شود که مشتریان بالقوه‌تان می‌توانند شما را پیدا کنند. موتورهای جستجوی اصلی و مهمی که در سرتاسر جهان کار می‌کنند، (یعنی گوگل) الگوریتم خاصی را به کار می‌برند تا تعیین کنند که آیا کلمات جستجوی یک کاربر، با وب‌سایت شما مرتبط هستند یا خیر. بنابراین، اگر به دنبال راهی هستید که وب‌سایت خود را بهبود داده و بهینه‌سازی کنید تا از سوی مشتریان دیده شوید، بهتر است به سراغ یک آژانس تخصصی بهینه‌سازی موتور جستجو بروید.

راهبرد بهینه‌سازی موتورهای جستجو(SEO)

با اجرای یک راهبرد اساسی برای بهینه‌سازی موتور جستجو، این امکان برای شما فراهم می‌شود که به وجهه و اعتبار برند خود بیفزایید و شانس شناخت کسب‌و‌کارتان توسط مردم را به صورت آنلاین افزایش دهید. برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید، به تجربه و دانش مشخصی در صنعت بازاریابی آنلاین نیاز دارید. پس اگر خودتان برای مطالعه و یادگیری راجع به این صنعت وقت ندارید، به‌شدت توصیه می‌شود که به دنبال یک آژانس دیجیتال مارکتینگ باتجربه باشید. به طور خلاصه، بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو) فرآیند بهینه‌سازی یک وب‌سایت خاص با استفاده از روش‌های متعدد است تا به گوگل نشان دهد که وب‌سایت شما به کلمات کلیدی معینی ارتباط دارد.

جستجوی کلمات کلیدی برای کشف رایج‌ترین واژگان جستجو در کسب‌و‌کار شما اهمیت بسیار دارد و این دانش به شما توانایی ایجاد فهرستی از واژگان جستجو را خواهد داد که در برنامه‌ بهینه‌سازی خودتان وارد کنید. یک آژانس سئو ابزارها، نرم‌افزار، تبحر و مهارت لازم برای به دست‌آوردن چنین اطلاعاتی را دارد و می‌تواند بر مبنای آن یک برنامه عملی در جهت رشد و توسعه کسب‌و‌کار شما ارائه دهد.

نکات زیر می‌توانند در جهت ساخت یک برند قوی به شما کمک کنند: 

  • رتبه جستجوی طبیعی(ارگانیک) خود را ارتقا دهید

یکی از مهم‌ترین روش‌هایی که از طریق آن، بهینه‌سازی موتور جستجو می‌تواند به شما کمک کند، ارتقای رتبه جستجوی طبیعی و ارگانیک شما‌ست. موتورهای جستجو در سرتاسر جهان از طریق ارائه چند نتیجه مرتبط با هم به یک کاربر خاص به پرسش‌ها و سوالات پاسخ می‌دهند. آنها این کار را با درج کلمه کلیدی و ایجاد لینک‌های خارجی انجام می‌دهند و در تمام مدتی که این کار طول می‌کشد، کار مداوم سئو می‌تواند شما را در صفحه اول نتایج جستجو قرار دهد.

  • محتوای با‌کیفیت

ارتقای محتوای وب یکی از اولین کارهایی است که یک آژانس سئو انجام می‌دهد. این محتوا همیشه باید به صورت تخصصی از سوی نویسندگان محتوای فروش نوشته شود. برند خوب نیاز به محتوای جذاب و پویا دارد. محتوایی که نه‌تنها فقط در وب‌سایت شرکت باشد، بلکه در صفحات رسانه‌های اجتماعی نیز دیده شود، به صورتی که بتوان آن را به سایت شما لینک کرد تا کاربران را به سمت صفحه اصلیتان هدایت کند. بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کار همه بازاریابی دیجیتال خودشان را به یک آژانس تخصصی سئو واگذار می‌کنند، زیرا آنها می‌توانند در کل فرآیند به شما کمک کنند.

  • بهبود شناخت برند

اگر از یک آژانس بازاریابی دیجیتال بخواهید که به شما در شناساندن برندتان کمک کند، آنها با متخصصان گرافیک داخلی خود می‌توانند تبلیغات بسیار پرمحتوایی را طراحی کرده و به کاربران برای شناخت شما و برندینگ کمک کنند. رسانه‌های  اجتماعی بسیار قدرتمند هستند و با کمی کمک خلاقانه می‌توانید توجه کاربران فیسبوک و توییتر را جلب کنید. آژانس تمامی صفحه‌های رسانه‌های اجتماعی شما را به تیم بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خودشان واگذار می‌کند. آنها می‌دانند که چگونه تجربه کاربری را بهتر کنند. راه دیگری که از طریق آن سئو می‌تواند شناخت برند را به طور بالقوه افزایش دهد، تبلیغ پرداخت به ازای هر کلیک است که اگر درست به‌کار رود، می‌تواند برای برند شما معجزه کند.

شما باید گروه‌های هدف مخصوص به خود را تعیین کنید. آژانس سئو می‌تواند محتوای قدرتمندی را ایجاد کند و با انتخاب بستر نرمافزاری (پلتفرم) درست و زمان‌های مناسبی که کمپین تبلیغاتی شما اجرا می‌شود، از دیده‌شدن آن توسط افراد هدف مطمئن شوید. آگاهی از برند و شناخت آن جوانب اساسی فرآیند بازاریابی هستند. همزمان با آن شما باید از به‌کار‌گیری کانال‌های ارتباطی متعدد که توجه مشتریان شما را در سرتاسر جهان جلب می‌کند هم باخبر باشید.

  • ‌کلمات کلیدی محبوب را تعیین کنید

بخشی از فرآیند بهینه‌سازی موتور جستجو، شناسایی کلمات کلیدی متعدد را دربرمیگیرد که با خدمات و محصولات شما مرتبط باشند. درواقع، تعیین واژگان دقیقی که مصرف‌کنندگان آنلاین برای جستجوی خدمات و محصولات شما در یک موتور جستجو به‌کار می‌برند، اهمیت بالایی دارد. پس از تعیین چندین واژه کلیدی، می‌توانید لینک‌هایی را برای انواع کانال‌های رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنید که کاربر را به وب‌سایت شرکت شما ارجاع می‌دهند.

با وقت‌گذاشتن برای شناسایی و تعیین تعدادی از واژگان کلیدی که مرتبط با خدمات و محصولات شما هستند، می‌توانید بر ایجاد محتوایی تمرکز کنید که موجب شناخت برند شده و همچنین توجه گروه‌های مشتریان فعلی یا بالقوه را جلب کند.

  • روی مشتریان خود نفوذ داشته باشید

روش دیگری که بهینه‌سازی موتور جستجو از طریق آن می‌تواند شناخت برند را افزایش دهد، این است که در نتیجه داشتن رتبه بالا در نتایج طبیعی یا ارگانیک موتورهای جستجو، شما می‌توانید روی مشتریان خود نفوذ داشته باشید. نکته مهم اینکه، موتورهای جستجو الگوریتم‌های متفاوتی را به کار خواهند برد تا تعیین کنند که آیا یک لینک خاص سطح نفوذ مناسبی دارد یا خیر و اینکه آیا محتوای قابل اعتمادی دارد که مرتبط با واژگان جستجوی کاربر خاصی باشد یا نه. گوگل می‌تواند شما را به‌خاطر لینک‌های نامرتبط یا شکسته جریمه کند؛ چیزی که تنها کارشناسان سئو از آن به‌خوبی اطلاع دارند.

توجه به این نکته که شما می‌توانید از استراتژی بهینه‌سازی موتور جستجو در ترکیب با چندین راهبرد دیگر از بازاریابی دیجیتال استفاده کنید، اهمیت بسیاری دارد. بدین ترتیب می‌توانید گروههای جغرافیایی یا جمعیتی خاصی در سرتاسر جهان را هدف قرار داده و به آنها دسترسی داشته باشید.

  • ترافیک وب‌سایت را افزایش دهید

هدف اصلی سئو افزایش تعداد بازدیدکنندگان (ترافیک سایت) در پلتفرم دیجیتالی شما بوده و روش‌های مختلفی برای انجام اینکار وجود دارد. میلیون‌ها مصرف‌کننده آنلاین از موتورهای جستجو برای تهیه خدمات و محصولات استفاده می‌کنند و یک وب‌سایت خوب اول از همه، همیشه باید یک تجربه کاربری (UX) خوب ارائه دهد، به طور منظم محتوای جدید را بارگذاری کند و در تمام این مدت تبلیغات جذابی بسازد تا میزان علاقه کاربر به سایت را بالا نگه دارد.

یکی دیگر از راه‌های موثر افزایش ترافیک سایت، وبلاگ‌نویسی است که شامل مقاله‌ها و وبلاگ‌های مرتبط با صنعت می‌شود و هر‌کدام دارای یک لینک به صفحه اصلی شما هستند. این مقالات در پلتفرم‌های وبلاگ‌نویسی مستقل و محبوب که تعداد خوانندگان زیادی هم دارند، ارسال می‌شوند و می‌توانید به هر تعداد که دوست دارید، سفارش دهید. بسیاری از شرکت‌ها به طور ثابت سفارش انتشار ۲۰ تا ۳۰ مقاله در ماه را دارند و این می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی بر ترافیک سایت داشته باشد.

  • افزایش آگاهی از برند

پیدایش اینترنت در چند دهه گذشته برای کسب‌و‌کارهای کوچک خارق‌العاده بوده، زیرا اینترنت می‌تواند بستری برای ارتباط با گروه‌های مختلف مشتریان بالقوه یا فعلی فراهم کند. به‌علاوه، باید توجه داشته باشید که ایجاد یک کانال ارتباطی دوطرفه از طریق به‌کارگیری پلتفرم‌های رسانه اجتماعی نیز می‌تواند آگاهی از برند را برای خدمات و محصولات شما افزایش دهد. این کارخصوصا مناسب زمانی است که شما به‌دنبال ایجاد رابطه با مشتریان خود هستید، در حالی‌که همزمان نیز می‌توانید از آنها درباره بخش‌های مختلف فعالیت‌های تجاریتان بازخورد بگیرید تا به پیشرفتتان کمک کند. ایجاد سطح بالایی از شناخت برند و همچنین آگاهی از برند برای هر شرکتی که می‌خواهد خدمات و محصولاتش را در سرتاسر جهان تبلیغ کند، ضروری است. این امر خصوصا به داشتن پیشرفت‌های گوناگون در فناوری‌های مدرن ارتباط دارد که می‌تواند از سوی کسب‌و‌کارهای کوچک استفاده شود تا آگاهی از برند را برای مشتریان فعلی یا بالقوه‌شان افزایش دهند.

  • افزودن محتوای بسیار با‌کیفیت در فواصل زمانی منظم

اینترنت با محتواهای جدید که روزانه بارگذاری می‌شوند، پیوسته در حال تغییر است. بنابراین افزودن محتوای جدید در فواصل زمانی معین ضرورت دارد. یکی از روش‌های ارسال مقاله‌های مرتبط با صنعت، ایجاد یک وبلاگ در وب‌سایت اصلی‌تان است و اگر بتوانید محتوای جذابی ‌آماده کنید، آن‌وقت افراد به طور منظم از وب‌سایت شما بازدید کرده و به دنبال محتوای جدید خواهند گشت. این امر به ویژه برای زمانی مناسب است که می‌خواهید یک کمپین بازاریابی در منطقهای خاص از جهان را اداره کنید. نظر به اینکه می‌توانید از تبلیغاتی استفاده کنید که گروه جمعیتی خاصی را هدف قرار داده‌اند، درک این نکته که پیدایش فناوری نوین در چند دهه گذشته راه فوق‌العاده‌ای را برای شرکت‌های کوچک ایجاد کرده است نیز اهمیت بسیاری دارد. بدین طریق آنها می‌توانند خدمات و محصولاتشان را در مقیاس جهانی به بازار عرضه کنند.

در پایان، لازم است به موارد زیر دقت کنید: 

  • رتبه جستجوی طبیعی(ارگانیک) خود را افزایش دهید
  • وب‌سایت خود را بهینه‌سازی کنید
  • شناخت برند را بیشتر کنید
  • کلمات کلیدی متعددی را شناسایی کنید
  • روی مشتریان خود نفوذ داشته باشید
  • بازدیدکنندگان را به سمت وب‌سایت شرکت هدایت کنید
  • آگاهی از برند را افزایش دهید
  • محتوای بسیار باکیفیت آماده کنید

پس در نتیجه، اگر شما صاحب کسب‌و‌کاری هستید، در این صورت باید بدانید که اینترنت می‌تواند روش خارق‌العاده‌ای را برای بازاریابی خدمات و محصولات‌تان فراهم کند. هر چند این را نیز باید درک کنید که اگر به‌دنبال افزایش آگاهی از برند برای خدمات و محصولات‌تان در سرتاسر جهان هستید، راهبرد بهینه‌سازی موتور جستجو لازم و ضروری است.

منبع:

The STARTUP MAGAZINE

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.