ذهن مخاطب را درگیر خودتان کنید!

۱۰ ترفندهای روانشناسی برای بهبود بازاریابی محتوا
ذهن مخاطب را درگیر خودتان کنید!
۲۲ Aban 1396 بدون دیدگاه بازار https://goo.gl/2F5oEW
همه‌‌ انسان‌ها تعصبات شناختی دارند و اگر شما آنها را بشناسید، می‌توانید روی نیازهای خاص مردم تمرکز کنید و با کلمات و تاکتیک‌هایی، خوانندگان را به آنچه که می‌خواهید انجام دهید، وسوسه کنید...  
ذهن مخاطب را درگیر خودتان کنید!

همه‌‌ انسان‌ها تعصبات شناختی دارند و اگر شما آنها را بشناسید، می‌توانید روی نیازهای خاص مردم تمرکز کنید و با کلمات و تاکتیک‌هایی، خوانندگان را به آنچه که می‌خواهید انجام دهید، وسوسه کنید.
قاعده‌‌ عمل متقابل
یکی از قدرتمندترین خطاهای روانشناختی مردم «قاعده‌‌ عمل متقابل» است. این قاعده بیان می‌کند هنگامی که شما برای کسی ارزش قائل می‌شوید، آنها خود را مدیون شما می‌دانند. انواع شرکت‌ها بارها از این تکنیک استفاده کرده‌اند. یکی از دلایلی که چرا بازاریابی محتوا خیلی خوب کار می‌کند، استفاده از این تکنیک است.
اکثر بازاریابان فکر می‌کنند که مردم از مقدار زمان و تلاشی که آنها صرف تولید محتوا کرده‌اند، آگاه هستند اما چنین نیست. اگر آنها از زمان و وقتی که برای تولید محتوایی ارزشمند صرف کرده‌اید اطلاع یابند، بی‌شک عمل و رفتاری  متفاوت‌تر با محتوا خواهند داشت.
تعصب درون‌گروه 
«تعصب درون‌گروهی» به این معناست که اگر ما احساس کنیم فردی در همان گروهی قرار دارد که ما حضور داریم، تصور مثبت‌تری درباره‌‌ آن‌ فرد خواهیم داشت. برای مثال، اگر شما متوجه شوید که کسی از شهر محل زادگاه شماست  احتمالا با او رفتار و برخورد بهتری نیز خواهید داشت. اگر شما بتوانید کاری کنید که مشتریان، خود را در همان «گروه» شما ببینند، یک رابطه‌‌ عمیق‌تر با شما و برندتان برقرار خواهند کرد. 
ما در برابر آنها
استفاده از ساختار «ما در مقابل آنها» در بازاریابی محتوا کمک می‌کند که شما از هر دو تعصب درون‌گروه و برون‌گروه استفاده کنید. یکی از راه‌هایی که می‌توانید از تعصب برون‌گروه به نفع خود استفاده کنید، ایجاد یک الگوی «ما در مقابل آنها» در برابر رقبای خود است. هنگامی که با استفاده از زبان خوانندگان و یا شناسایی مشکلاتی که دارند به خوانندگان نشان می‌دهید که آنها را درک می‌کنید، می‌توانید جایگاه خود را در برابر رقبا مشخص کنید و بگویید چرا محتوای شما بهتر از رقباست.
 تأیید اجتماعی
‌«تأیید اجتماعی» تحت عنوان یک پدیده‌‌ روانی شناخته شده است که در آن مردم اعمال دیگران را یک تلاش برای انعکاس رفتار درست برای یک موقعیت خاص تصور می‌کنند. چند نوع تأیید اجتماعی وجود دارد که می‌توانید در بازاریابی محتوا ترکیب کنید: نظرات، تعریف و انتقادات مشتریان که یک نوع بازاریابی دهان به دهان در اینترنت است، تعریف و پشتیبانی افراد و صنایع سرشناس از محصولات شما نیز یک نوع بازاریابی محتوا و راهی برای افزایش اعتبار برند است. 
اثر موقعیت سریال
«اثر موقعیت سریال» به این معناست که افراد می‌توانند اطلاعات ابتدا یا انتهای یک لیست را بسیار راحت به خاطر بسپارند در حالی که میزان به خاطرسپاری کلمات وسط لیست بسیار کم است. بنابراین با آگاهی از این مسئله، لازم است اطمینان یابید که عناصر کلیدی در صنعت فروش خود را در آغاز و پایان لیست یا متن ذکر کنید.
آبشار دسترسی 
«آبشار دسترسی» یکی از معروف‌ترین اصول در دنیای بازاریابی، به این معناست که هر چه یک بخش از اطلاعات بیشتر تکرار شود، احتمال صحت این اطلاعات بیشتر است. این مسئله یکی از دلایلی است که شرکت‌ها پول زیادی را برای تکرار تبلیغات تلویزیونی صرف می‌کنند. وقتی شما می‌شنوید یک شرکت بارها و بارها خود را به شیوه‌ای مشخص توصیف می‌کند، شما هر روز که می‌گذرد به آنها بیشتر و بیشتر اعتماد می‌کنید. 

یکی از قدرتمندترین خطاهای روانشناختی مردم «قاعده‌‌ عمل متقابل» است. این قاعده بیان می‌کند هنگامی که شما برای کسی ارزش قائل می‌شوید، آنها خود را مدیون شما می‌دانند. انواع شرکت‌ها بارها از این تکنیک استفاده کرده‌اند. یکی از دلایلی که چرا بازاریابی محتوا خیلی خوب کار می‌کند، استفاده از این تکنیک است

شما مختار هستید
تکنیک «اما شما مختار هستید»  (BYAF)به این معناست که اگر شما به مردم یادآوری کنید که این اختیار را دارند که پیشنهاد شما را  قبول یا رد کنند، آنها به احتمال زیاد پیشنهاد را پذیرفته و «بله» را می‌گویند. یکی از دلایلی که این تکنیک تأثیر خوب و مثبتی دارد، این است که «گارد» ذهنی را که مردم هنگام گوش‌دادن به پیشنهاد شما می‌گیرند، کاهش می‌دهد. اگر شما برای متقاعد‌کردن آنها تلاش بسیاری کنید، آنها ممکن است این ذهنیت را داشته باشند که پیشنهادتان در واقع آنقدر که شما می‌گویید خوب نیست‌.
عناوین جذاب و فوق‌العاده
آدم‌ها غیر‌قابل پیش‌بینی‌بودن را دوست دارند. محققان دانشگاه اموری(‌Emory) به شرکت‌کنندگان دو محرک لذت‌بخش دادند (آب و آبمیوه). برخی شرکت‌کنندگان محرک را با الگوهای قابل‌پیش‌بینی دریافت کردند در حالی که بقیه محرک را با الگوهای غیرقابل‌ پیش‌بینی دریافت کردند. اسکن‌های مغزی نشان داد که شرکت‌کنندگان به دریافت آبمیوه و آب با الگوی غیرقابل پیش‌بینی واکنش مطلوب‌تری نشان می‌دهند. شما می‌توانید با ارائه‌ ‌‌محتوایی جذاب به مخاطبان که معمولا انتظار آن را ندارند، متفاوت عمل کنید.
ترس از دست دادن (FOMO) 
یکی از بزرگ‌ترین ترس‌های ما این است که چیزی مهم را از دست دهیم. بسیاری از شرکت‌های کنونی روی این مسئله سرمایه‌گذاری کرده‌اند و گاه این ترس اثرات مضر داشته است. برای مثال، ۶۹ درصد از نسل جدید می‌ترسند که رویدادهای اجتماعی را از دست دهند. 
 ناهماهنگی شناختی
«ناهماهنگی شناختی» زمانی رخ می‌دهد که شما یک استدلال مخالف یا موضعی برخلاف باورهای شخص دیگری می‌گیرید. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، مردم استدلال یا پست وبلاگ شما را از طریق یک فیلتر عاطفی نه منطقی بررسی می‌کنند. مهم است که بتوانید به بازخورد و انتقاد صادقانه‌‌ افرادی که هرگز از شما خرید نکرده‌اند، گوش کنید.
اگر می‌خواهید فروش خود را افزایش دهید، با استفاده از‌ این‌۱۰ ترفند در بازاریابی محتوا می‌توانید به این خواسته دست یابید. 

تهیه و تنظیم از فرامحتوا

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.‎
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.‎