اخبار استارتاپی

دکتر کرونو (Drchrono)

دکتر کرونو یک شرکت آمریکایی واقع در کالیفرنیاست که یک پلتفرم مراقبت از بیمار نرم‌افزار به عنوان خدمات شامل یک اپلیکیشن مبتنی بر وب و فضای ابری برای پزشکان و بیمارانی عرضه می‌کند که سوابق پزشکی الکترونیکی را به طور دیجیتالی در دسترس قرار داده و خدمات صورتحساب پزشکی و مدیریت پزشکی را ارائه می‌دهد.دکتر کرونو در سال 2009 توسط دانیال کیواتینوس و مایکل نوسیمو در نیویورک راه‌اندازی شد. این شرکت قبل از نقل مکان به سیلیکون‌ولی و پیوستن به وای کامبینیتور، در رز‌تک‌ونچرز در نیویورک مشغول به کار بود. نوسیمو یک مهندس کامپیوتر است که با هدف تسهیل در ویزیت‌های بیمار و پزشک این برنامه را ایجاد کرده است. دکتر کرونو در فوریه 2011 به عنوان یک اپلیکیشن سوابق پزشکی الکترونیکی برای آیپد راه‌اندازی شد که به پزشکان امکان می‌داد کارهای خود را تکمیل کرده و بدون نیاز به استفاده از سوابق کاغذی به اطلاعات دسترسی داشته باشند. این اطلاعات جمع‌آوری شده و در دسترس قرار داده شده از طریق اپلیکیشن از روی مرورگر وب، دستگاه آیفون یا اندروید، روی گوگل گلاس و اپل واچ نیز در دسترس هستند.در ژوئن 2011، این شرکت اولین سیستم سوابق پزشکی الکترونیکی خود را منتشر کرد که برای استفاده در آزمایشگاه‌های اینفوگارد تایید شده بود. پزشکانی که از اپلیکیشن سوابق پزشکی الکترونیکی خود برای ذخیره‌سازی و پیگیری اطلاعات بیمار دریافت شده استفاده می کردند، تا 44هزار دلار یارانه دولتی دریافت می‌کردند. در آگوست 2012، دکتر کرونو یک اپلیکیشن آی‌اواس و اندروید به نام آن‌پیشنت را به بازار عرضه کرد تا جایگزین روند ثبت دستی و سنتی بیمار شود. این روش با رابط سوابق پزشکی دکتر کرونو یکپارچه‌سازی می‌شد.از سال 2015، تقریبا 70هزار پزشک از سوابق پزشکی دیجیتال و رایگان دکتر کرونو استفاده می‌کنند و حدود 3000 نفر در ازای دریافت خدمات صورتحساب پزشکی پول پرداخت می‌کنند، بیش از 5.9 میلیون بیمار در پایگاه داده این شرکت هستند. در سال 2014، دکتر کرونو رتبه 249 را در مجله اینک و رتبه 357 را در همین مجله در سال 2015 دریافت کرد.

محصولات این شرکت عبارتند از:

دکتر کرونو

دکتر کرونو در فناوری‌های منبع باز اعم از لینوکس، پیتون، مای‌اسکیوال و دی‌جی‌انگو، پلتفرم اپل، تعبیه شده است. در سال 2013، این شرکت رابط برنامه‌نویسی اپلیکیشن خود را باز کرد تا توسعه‌دهندگان بتوانند اپلیکیشن‌هایی بسازند که برای پزشکان و میلیون‌ها بیمار در سیستم آن ساخته شده باشند. دکتر کرونو بهترین اپلیکیشن‌ها و قابلیت‌ها را در وب‌سایت به خود اختصاص داده است.این شرکت سوابق پزشکی الکترونیکی بیماران را به طور دیجیتالی در دسترس قرار می‌دهد، مانند یک اپلیکیشن آی‌اواس در آیفون، آیپد و اپل واچ‌ و به علاوه به عنوان یک اپلیکیشن در اکثر تلفن‌های هوشمند اندرویدی. پزشکان می‌توانند این رابط را سفارشی‌سازی کنند، قرار ملاقات‌ها را برنامه‌ریزی کنند، یادداشت بردارند و عکس بگیرند، نسخه تجویز کرده و آنها را به داروخانه‌ها ارسال کنند، نتایج آزمایشگاه را مشاهده کرده و سابقه پزشکی بیمار را به‌روز‌رسانی کنند. این خدمات عضویت ماهانه و پولی را برای خدمات پیشرفته خود، اعم از صدور صورتحساب پزشکی و ذخیره‌سازی سوابق پزشکی ارائه می‌دهد. بیماران می‌توانند از یک نسخه از این اپلیکیشن برای پیگیری نتایج و قرارملاقات‌های خود استفاده کنند. خدمات مدیریت چرخه درآمد به پزشکان و مطب‌های پزشکی کمک می‌کند تا صورتحساب، مجموعه‌ها، مبلغ وصولی، روند بیمه و سایر تشریفات اداری را مدیریت کنند.در ژوئن سال 2014، دکتر کرونو اولین اپلیکیشن سیستم ثبت سابقه پزشکی خود را برای گوگل گلاس ایجاد کرد و حاصل آن یک دستگاه پوشیدنی ثبت سابقه پزشکی بود که به پزشکان امکان می‌داد ویزیت‌های بیمار را با اجازه بیمار ثبت کنند. ویدئو‌ها، عکس‌ها و یادداشت‌ها در سابقه پزشکی الکترونیکی بیمار یا در یک باکس، یک خدمات ذخیره و جمع‌آوری مبتنی بر فضای ابری، ذخیره می‌شدند. در آوریل 2015، دکتر کرونو اپلیکیشن خود را در اپل واچ نیز اعمال کرد. سوابق پزشکی در آیپد، آیفون و اپل واچ با هم همگام‌سازی می‌شدند و به داده‌های کیت سلامت اپل لینک می‌شدند. در سپتامبر سال 2016، این شرکت اعلام کرد که اپلیکیشن آی‌او‌اس سابقه پزشکی الکترونیکی‌اش اولین اپلیکیشنی است که برای نسخه‌های الکترونیکی برای داروهای کنترل شده تاییدیه گرفته است و به پزشکان امکان می‌دهد نسخه‌های الکترونیکی برای داروهای کنترل شده به داروخانه‌ها تجویز کنند.

آن‌پیشنت

آن‌پیشنت یک اپلیکیشن مجزا برای بیماران است که مجموعه‌ای از ابزارها جهت مدیریت روزانه سلامت فرد را ارائه می‌دهد. این اپلیکیشن قرارملاقات‌های آتی را یادآوری می‌کنند، دارای قابلیت‌های پرداخت صورتحساب است و امکان پیام‌رسانی به متخصصان بهداشت و سلامت را فراهم می‌کند. پس از بسته‌شدن گوگل هلث در سال 2011، امکان وارد کردن داده‌های این برنامه به آن‌پیشنت فراهم شد. آن‌پیشنت روی داده‌های اولیه ثبت شده توسط بیماران از طریق تلفن هوشمند و اپلیکیشن‌ها تاکید دارد. از این داده‌ها برای یافتن پزشک، تعیین وقت ملاقات و ارسال پیام‌های ایمن بین بیمار و متخصصان استفاده می‌شود. این اپلیکیشن برای بیماران رایگان است.در سال 2011 این شرکت از سوی سرمایه‌گذاران بزرگی مانند وای کامبینیتور، جنرال کاتالیست، چارلز ریور ونچرز و 500 استارتاپز مبلغی معادل با 1.3 میلیون دلار سرمایه دریافت کرد. در ژانویه 2012، این شرکت اعلام کرد که 2.8 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. در طول سال 2015، دکتر کرونو تقریبا 8 میلیون دلار دیگر بودجه از سرمایه‌گذاران خود کسب کرد.در آوریل 2016، دکتر کرونو اعلام کرد که 4شریک رابط برنامه‌ریزی اپلیکیشن پزشکی جدید خواهد داشت: هلث گوریلا، اینویو، مدی‌سیف و وینک هلث. این شرکت موجب شد که پلتفرم دکتر کرونو به آزمایشگاه‌های آمریکا دسترسی پیدا کند و در نتیجه دسترس به پزشکان مدی‌سیف افزایش یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال تست نسخه ی آزمایشی سایت شنبه مگ هستیم!

اگر با ایراداتی در رابط کاربری سایت مواجه شدید، آن را به ما اطلاع دهید. از همراهی تون سپاس‌ گذاریم.

در حال تست نسخه ی آزمایشی سایت شنبه مگ هستیم!

اگر با ایراداتی در رابط کاربری سایت مواجه شدید، آن را به ما اطلاع دهید. از همراهی تون سپاس‌ گذاریم.