دوست داریدهمسر آینده‌تان در کدام شرکت کار کند؟!

0

در یک نظر‌سنجی اینترنتی از مردان و زنان ژاپنی که رده سنی آنها بین ۲۰ تا ۳۹ سال بود، پرسیده‌ شد که در صورت تصمیم به ازدواج، کارمندان کدام‌یک از شرکت‌ها، از پتانسیل بیشتری برای انتخاب‌شدن برخوردارند؟ در این نظر‌سنجی «نینتندو» مقام نخست را به خود اختصاص داد.

این نظرسنجی با بیش از ۵۰۰ پاسخ قابل قبول مواجه شد و چهار شرکتی که در رتبه‌های دوم تا پنجم قرار گرفتند به ترتیب شرکت هواپیمایی ANA، شرکت  تانیتا (تولید‌کننده ترازو‌های دیجیتال)، گوگل و اپل بودند. دلایلی که برای برگزیده‌شدن این انتخاب‌ها بیان شده بود، گستره زیادی را شامل می‌شد.

کمپانی‌های مشهور الکترونیکی که در سال ۲۰۱۱ در بالاترین رتبه‌ها قرار داشتند، در نظرسنجی سال ۲۰۱۲ به علت عملکرد ضعیفشان در رتبه‌های خوبی قرار نگرفتند. به طور مثال، کمپانی‌های پاناسونیک از رتبه نخست به رتبه چهلم، سونی از رتبه دوم به رتبه یازدهم و شارپ از رتبه پنجم به رتبه ۱۲۵‌ام سقوط کردند. از سویی، دیگر کمپانی‌های آی‌تی مشهور خارج از ژاپن که در این سال‌ها در تولید تلفن‌های همراه و تبلت از خود پتانسیل بالایی را نشان دادند، از محبوبیت قابل توجهی در بین مردم ژاپن بهره‌مند شدند.شرکت‌های انتخاب‌شده از طرف مردان برای شغل همسران خود، غالبا مربوط به مواد غذایی و همچنین شرکت‌های آرایشی و بهداشتی، با تمرکز بر زیبایی و ضرورت آن در زندگی انتخاب شده بودند. این در حالی است که اغلب زن‌ها تمایل خود را برای کار کردن شوهرانشان در شرکت‌های تجاری و بانک‌ها نشان داده بودند؛ انتخابی که نشان‌دهنده تمایل زن‌ها به همسرانی است که در محیطی با ثبات بالا و حقوق و مزایایی مطلوب فعالیت دارند. بر این اساس، طبقه‌بندی معیار‌هایی که افراد شرکت‌کننده در این نظر‌سنجی برای شغل همسران خود در نظر گرفتند‌، رتبه نخست با رقم ۴۱.۴درصد از پاسخ‌ها، به ثبات شغلی داده شد. ۹ معیار برتر انتخاب‌کنندگان برای انتخاب محل استخدام همسران آینده‌شان به صورت زیر بود:

۱. دستمزد خوب ۳۵ درصد (‌رتبه سال قبل: ۳)

۲. رفتار مناسب با کارمندان ۳۰.۲ درصد (‌رتبه سال قبل: ۲)

۳. تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه ۲۷.۴ درصد (رتبه سال قبل: ۸)

۴. حقوق مناسب در زمان تعطیلات ۲۲.۴ درصد (رتبه سال قبل: ۹)

۵. پشتیبانی برای پرورش فرزندان ۲۲ درصد (رتبه سال قبل: ۱۰)

۶. چشم‌انداز خوب برای آینده ۱۷.۴ درصد (رتبه سال قبل: ۵)

۷. پاداش خوب ۱۶ درصد  (رتبه سال قبل: ۷)

 8. ساعات اضافه کاری کم ۱۵.۲ درصد (رتبه: سال قبل ۱۵)

۹. حقوق و مزایای بازنشستگی خوب ۱۴.۶ درصد (رتبه سال قبل: ۶)

نگاهی به معیار‌های انتخاب‌شده برای مشاغل و جنسیت افراد رأی‌دهنده این موضوع را آشکار کرد که تمرکز پاسخ‌‌های رأی‌دهندگان زن‌ روی جنبه‌های مالی مشاغل مثل «حقوق خوب»، «چشم‌انداز خوب برای آینده» و «حقوق و مزایای خوب برای دوران بازنشستگی» بوده است. این موضوع نشان‌دهنده تمایل این افراد به همسرانی است که علاوه بر برخورداری از شغلی با ثبات بالا، از رفاه مالی خوبی نیز برخوردار باشند. این نظر‌سنجی نشان داد که مردان نمرات بالایی به  مشخصاتی نظیر «پشتیبانی برای تربیت فرزندان»، «اضافه کاری‌های کم» و «حقوق مناسب در تعطیلات» دادند. این آمار نشان از این دارد که مردان تمایل دارند تا همسران شاغل خود را از میان مشاغلی انتخاب کنند که فرصت بیشتری را برای انجام وظایف خانه و دور هم بودن به آنان می‌دهد.

  • «نینتندو»

علت: به نظر من نینتندو از جمله شرکت‌هایی است که همیشه در زمینه کاری خود در جایگاه بالایی قرار داشته و نزول نکرده ( زن، رده ۲۰ سال). چون عاشق بازی‌هایش هستم ( مرد، رده ۲۰ سال)

  • شرکت هواپیمایی ALA

علت: ALA به عنوان یک شرکت با تفکری رو به جلو و پر‌انرژی شناخته شده است (زن، رده ۲۰ سال). دستمزد‌های این شرکت قابل توجه است (زن، رده ۳۰ سال). ازدواج با یک زن مهماندار فکر خوبی به نظر می‌رسد! (مرد، رده ۲۰ سال)

  • شرکت ترازو‌های دیجیتال تانیا

علت: اینطور به نظر می‌رسد که این شرکت برای سلامت کارمندانش اهمیت زیادی قائل است (مرد، رده ۳۰ سال). شوهر من ناراحت میشه اگه شرکت دیگری رو انتخاب کنم ( زن، رده ۲۰ سال)!

  • گوگل

علت: گوگل شرکتی با تصویر فوق‌العاده در عرصه جهانی است (زن، رده ۲۰ سال). موقعیت رو به جلوی این شرکت حس امنیت را القا می‌کند (زن، رده ۳۰سال). شرایط کاری انعطاف‌پذیر ( مرد، رده ۲۰سال).

  • اپل

علت: جذاب‌ترین کمپانی دنیاست (زن رده ۳۰ سال). محصولاتش به خوبی هرچه تمام‌تر فروش می‌رود (مرد، رده ۳۰ سال)

  • کارخانه اتومبیل‌سازی میتسوبیشی

علت: میتسوبیشی شرکتی با ثبات بسیار زیاد است (زن، رده ۳۰ سال). کارمندان این شرکت در سطح دنیا فعالیت  زیادی دارند (زن، رده ۲۰ سال). درآمد بالا (مرد، رده ۲۰ سال).

  • تولید‌کننده لوازم آرایش شیسیدو

علت: این شرکت همواره تصویر بسیار خوبی از حمایت از کارمندانش داشته است (مرد، رده ۲۰ سال). من همیشه جذب زیبایی می‌شوم (زن، رده ۲۰ سال). این شرکت همیشه تاثیر بسیار خوبی روی من داشته (‌مرد، رده ۳۰ سال).

  

  • شرکت راه‌آهن شرق ژاپن

علت: همیشه دوست داشتم همسرم از راه‌آهن سر در بیاره؛ به نظرم به‌در‌بخور است! ( مرد، رده ۳۰ سال). دقت و وقت‌شناسی در کار (مرد، رده ۲۰ سال). 

  • بانک توکیو – میتسوبیشی

علت: بزرگ‌ترین بانک در ژاپن با بالاترین سابقه و ثباتی همیشگی (زن، رده ۲۰ سال).

  • تولیدکننده نوشابه سانتوری

علت: من طرفدار محصولاتش هستم چرا که مطابق با ذائقه من است ( زن، رده ۲۰ سال).

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.