دورخیزی برای استارتاپ‌ها

0

ششمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری «INOTEX» به همت پارك فناوری پرديس و با پشتیبانی معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري از دوم خرداد ماه سال جاری مصادف با ۲۳ می آغاز می‌شود و تا پنجم خرداد ماه میزبان بیش ۳۰۰ شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، در اين رويداد که با هدف تعريف همكاري‌هاي بين‌المللي فناوري ‌و ارتقاي توان فناورانه شركت‌هاي ايراني برگزار می‌شود، جمع کثیری از صاحبان فناوری، صنعتگران، دانشمندان و بازرگانان داخلی و خارجی حضور دارند. سیدعلی هزاوه، مدیر مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس درخصوص فعالیت‌های این مرکز در نمایشگاه گفت: در جریان نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۷ ما یک رویداد و دو پاویون اختصاصی را اجرا خواهیم کرد. ‌وی در خصوص رویداد مربوطه اضافه کرد: «رویداد کارآفرینی» که یک رویداد ترویجی با رویکرد آموزشی است، قصد دارد تا تیم‌ها و افراد علاقه‌مند به فرایند کارآفرینی را آموزش دهد تا بتوانند اطلاعات لازم در فرایند ایده تا عمل و کارآفرینی را کسب کنند. وی تصریح کرد: در جریان این رویداد بیش از ۳۰نفر از علاقه‌مندان صاحب ایده که قبلا ثبت‌نام کرده‌اند، در فضایی اختصاصی مستقر می‌شوند و می‌توانند با اشتراک‌گذاری ایده‌های خود مهارت‌های کارآفرینی را بیاموزند و به پیشبرد و اجرایی‌شدن ایده‌ها هم کمک کنند. هزاوه تاکید کرد: البته در این رویداد اساتید و مربیان هم برای ارائه مشاوره و آموزش حضور دارند و در نهایت سه تیم برتر ارزیابی‌، شناسایی و معرفی خواهند شد. مدیر مرکز رشد فناوری در ادامه به تشریح دو پاویون اختصاصی پرداخت و گفت: «پاویون شتاب‌دهنده‌ها» و «پاویون استارتاپ‌ها» هم در جریان نمایشگاه مستقر می‌شوند و می‌توانند در طول ۴روز نمایشگاه خود را به شرکت‌کنندگان و سرمایه‌گذاران معرفی کنند. هزاوه تصریح کرد: در بخش شتاب‌دهنده‌ها ۱۰شتاب‌دهنده فعال و موفق کشور در کنار یکدیگر معرفی می‌شوند تا صاحبان ایده بتوانند خدمات و حمایت‌های آنها را مقایسه کرده و در آینده استارتاپ‌های خود را به کمک یکی از آنها آغاز کنند. همچنین بیش از ۴۰استارتاپ که اغلب ایده‌هایشان به مرحله اجرایی رسیده، در پاویون اختصاصی استارتاپ‌ها حضور دارند تا ضمن معرفی خود به جامعه هدف، بتوانند از جلسات مشاوره‌ای بهره‌مند شوند. یکی از محورهای نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۷، کمک به جذب سرمایه برای شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌هاست. از طرفی، یکی از مشکلات استارتاپ‌ها نیز برای رشد و ارائه محصولات و خدمات به جامعه مخاطب‌شان، عدم توفیق در جذب سرمایه و در نتیجه عدم Scale up است.

نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۷، بستری را برای معرفی Core Business شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌ها به سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بزرگ فناوری فراهم کرده است. به این ترتیب که با همت مرکز فن بازار ملی ایران، در رویدادی به نام «استارتاپ دمو» به کارآفرینان فرصت داده می‌شود ایده و کسب‌و‌کار خود را برای سرمایه‌گذاران حاضر در رویداد ارائه کنند و به سوالات ایشان نیز پاسخ دهند. اين رويداد با ارائه ۸ استارتاپ منتخب در حوزه ارتباطات (ICT) و فناوري اطلاعات (IT ) به‌عنوان سرمايه‌پذيران و با حضور سرمایه‏گذاران تخصصی این حوزه در روز سوم نمایشگاه (روز پنجشنبه ۴ خردادماه ۹۶) در سالن جلسات واقع در همکف سالن میلاد برگزار خواهد شد. فراخوان این رویداد در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۹۶ منتشر شده و استارتاپ‌های آماده عرضه به سرمایه‌گذار، اعلام آمادگی کرده و تا روز برگزاری رویداد، فرایند آموزش و انتخاب نهایی آنها برای ارائه شفاهی در رویداد ادامه خواهد داشت. در این رویداد، استارتاپ‌هایی حضور خواهند داشت که به مرحله جذب سرمایه‌گذار رسیده باشند و ضمن تثبیت تیم و پیشرفت مناسب ایده، شخصیت حقوقی آنها نیز ثبت شده و یا آماده ثبت است. در بخش اول این رویداد، کارآفرینان طی ۸ دقیقه به معرفی ابعاد فنی، مالی و بازار طرح خود پرداخته، رقبا را بررسی و آنالیز کرده، مدل کسب‌و‌کار (Business Model) را ارائه کرده و ضمن تشریح برنامه‌های آتی، سرمایه مورد نیاز برای ادامه کار را هم اعلام می‌کنند. سرمایه‌گذاران نیز با توجه به زمینه‌های مورد علاقه برای سرمایه‌گذاری و پارامترهای قابل قبول برای سرمایه‌گذاری روی طرح‌ها، نسبت به برگزاری جلسه اختصاصی اعلام آمادگی می‌کنند. در بخش دوم این رویداد، جلسات اختصاصی بین کارآفرین – سرمایه‌گذار برگزار می‌شود و امکان مذاکره رودررو، بررسی جزئیات، پاسخ به سوالات بیشتر و تخصصی‌تر و … فراهم می‌شود. استارتاپ‌ها و همچنین سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به شراکت با شرکت‌های نوپای فناور و استارتاپ‌ها می‌توانند برای آشنایی با فرصت‌های سرمایه‌گذاری، می‌توانند برای ثبت‌نام به سامانه مرکز فن بازار ملی ایران به آدرس www.techmart.ir مراجعه کرده و یا با شماره تلفن ۷۶۲۵۱۲۲۴ تماس حاصل کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.