دوخت‌ودوز استارتاپی در شیراز

0

رویداد مد و پارچه پرش طی چهار روز از تاریخ ۸ تا ۱۱ اردیبهشت‌ماه در سالن آمفی‌تئاتر اتاق بازرگانی شیراز برگزار شد. این رویداد با محوریت مد و لباس و پارچه و با حضور مربیانی چون علی دل‌زنده روی (مربی طراحی و هویت بصری)، پویا زارع (مربی عکاسی مد)، امید امرایی (مربی تجربه کاربری)، علی‌رضا امانی (مربی نوآوری)، پویان مبتهج (مربی خبره استارتاپ‌ها) و محسن مولایی‌نسب برگزار شد.

علی دل‌زنده روی، از مربیان این رویداد، به شنبه می‌گوید: «بسیار خوشحال هستم که بالاخره رویدادی در ارتباط با هنر برگزار شد. تا به حال رویدادی که بدین شکل این حوزه را پوشش دهد نداشتیم، تا به جوانانمان فرصت بدهیم ایده‌های خود را تجاری‌سازی کنند.» او همچنین افزود: «با توجه به اینکه حوزه مد و لباس و پارچه حوزه‌ای است که با محصولات خارجی پر شده، این امید هست که با کارآفرینی در این حوزه بتوانیم گامی در جهت تولید داخلی برداریم.» دل‌زنده روی، در این رویداد در ارتباط با روانشناسی و شناخت روحیات مشتری و چگونگی فروش محصول برای شرکت‌کنندگان سخنرانی کرد.

شرکت‌کنندگان این رویداد، فعالان مد و تحصیل‌کردگان این حوزه یا علاقه‌مندان به این صنعت بودند. این رویداد شامل ۱۱ گروه ۵ تا ۸ نفره بود که هرکدام ایده خودشان را دنبال می‌کردند.

آسیه رحمانی، از شرکت‌کنندگان در این رویداد و فعال حوزه مد، می‌گوید: «مدت‌ها قبل، نمایشگاه زیورهای لباس (گل سینه) برگزار می‌کردم اما آن زمان طبق سلایق شخصی زیورهای نمایشگاه را طراحی می‌کردم و اساسا به نیازها و سلایق مشتریان هیچ توجهی نمی‌کردم. اما حضورم در این رویداد، باعث شد نیازهای مشتریانش را بشناسم و بر اساس آن محصولم را طراحی کنم.» رحمانی همچنین درباره نحوه تشکیل تیم می‌گوید: «ابتدا با چندنفر از دوستانم بودم و بعد از مطرح شدن ایده چند نفر دیگر نیز به ما اضافه شدند.»

علی شریعت، شرکت‌کننده دیگر این رویداد، می‌گوید: «دوست دارم کسب‌وکار خودم را راه‌اندازی کنم. به همین خاطر به کارآفرینی روی آورده‌ام.» او درباره برگزاری رویداد مد پرش می‌گوید: «خوبی این رویداد این است که ایده را بین آشنایان خودت و دیگر شرکت‌کنندگان بیان می‌کنی. و این نوعی برندسازی است.»

محسن مولایی‌نسب هم درباره شتاب‌دهنده پرش می‌گوید: «ایده اصلی شتاب‌دهنده پرش بر اساس دانشگاه‌های زوریخ، چالمرز، و استنفورد شکل گرفته است. سیستم این شتاب‌دهنده و رویدادهای آن سبب می‌شود شرکت‌کننده طی چهار روز به محصول قابل‌فروش در بازار دست یابد.» به گفته او بسیاری ابتدا باور نمی‌کنند که می‌توانند طی تنها چهار روز ایده خود را تبدیل به یک محصول قابل‌عرضه در بازار کنند.

به گفته مولایی‌نسب، شرکت‌کنندگان در این رویداد ابتدا ایده خود را می‌سازند، بازاریابی می‌کنند، و در بازار واقعی آن را می‌فروشند و بعد آن را در جمع داوران و مربیان و همچنین شرکت‌کنندگان مطرح می‌کنند و وارد مرحله داوری می‌شوند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.