دنبال دو قران پول برای یک استارتاپ

0

کسب‌و‌کار شما موجب می‌شود که در حوزه انعطاف‌پذیری شغلی و استقلال مالی تجربه کسب کنید. موانعی وجود دارد که در مسیر راه‌اندازی و پیشبرد استارتاپ خود با آنها مواجه خواهید شد اما هیچ‌کدام مهم‌تر از گام نخست یعنی کسب بودجه لازم برای شروع کار نیست.

  •  شراکت

یکی از روش‌های متداول تامین بودجه یک کسب‌و‌کار جدید، شراکت است. شرکای سرمایه‌گذاری می‌توانند سرمایه کار را تامین کنند. برخی ترجیح می‌دهند شرکای سرمایه‌گذار نقشی در اداره امور نداشته باشند و برخی دیگر شرکا و سهامداران را در هر بخش از روند تصمیم‌گیری دخالت می‌دهند.

  •  وام

در برخی موارد، گرفتن وام از بانک محل می‌تواند تنها گزینه باشد. این کار یک تلاش پرخطر است به ویژه اگر سرمایه اولیه نداشته باشید. شما باید از تمام سررسیدهای پرداخت، نرخ بهره و سایر هزینه‌ها مطلع باشید. به علاوه نباید بیشتر از آنچه نیاز دارید، وام بگیرید.

  •  تامین مالی جمعی (کرادفاندینگ)

اخیراً از کمپین‌های کرادفاندینگ برای تامین بودجه همه چیز از لوازم برقی نسل جدید گرفته تا خط پوشاک شخصی و حتی فیلم‌های هالیوودی استفاده می‌شود.

  •  استفاده از اعتبار خود

کارآفرینان‌(خارج از ایران) دارای اعتبار می‌توانند از این حساب‌ها برای تامین بودجه استارتاپ خود استفاده کنند. در واقع، حدود ۶۰ درصد از صاحبان کسب‌و‌کارهای کوچک روی کارت‌های اعتباری خود تکیه کرده بودند تا در طول رکود اقتصادی سال ۲۰۰۸ ورشکست نشوند. بسیاری از بانک‌ها و موسسات نیز کارهایی را ارائه می‌دهند که به طور خاص برای صاحبان کسب‌و‌کارهای کوچک یا کارآفرینان استارتاپی در نظر گرفته شده‌اند.

  •  دریافت بودجه دولتی

با اینکه به دلیل موقعیت مکانی یا صنعت شما، ممکن است گزینه‌های بودجه دولتی محدود باشد، اما فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای افرادی وجود دارد که از شرایط لازم برای دریافت کمک هزینه کسب‌و‌کارهای مدرن برخوردار هستند. برخلاف وام، کمک هزینه بازپرداخت ندارد و در این مسیر کمک بزرگی محسوب می‌شود.

  •  شرکت در مسابقات و سایر برنامه‌های تبلیغاتی

بسیاری از افراد مسابقات، رقابت‌ها و سایر برنامه‌های تبلیغاتی خود را میزبانی می‌کنند تا استارتاپ‌های جدید را کشف کرده و روی بهترین ایده‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

  •  پیوستن به یک برنامه استارتاپی

برنامه‌های استارتاپی، اعم از انکوباتورها یا شتاب‌دهنده‌ها، اطلاعات، منابع و دسترسی به بودجه را در اختیار کارآفرینان قرار می‌دهند.

  •  سهام‌کاری

این روند به شما امکان می‌دهد تا یک بخش کوچک از کسب‌و‌کار خود را در ازای همکاری و مشارکت دیگران واگذار کنید. کمک آنها می‌تواند به جز سرمایه‌گذاری هر چیزی باشد اما در کل به تامین بودجه استارتاپ‌ شما کمک خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.