دغدغه بازاریابی و فروش رهایتان نمی‌کند؟

0

پارک بازاریابی ایران یک مرکز جامع مشاوره و برنامه‌ریزی بازاریابی و فروش سیستماتیک است که کار خود را به طور رسمی از سال ۱۳۸۶ آغاز کرده است. در حال حاضر مشاوره، تحقیقات بازار و آموزش بازاریابی و فروش با هدف تضمین فروش و تعالی برند در شرکت‌های مختلف و به کمک مدل FG360 توسط ۳۰ نفر از اعضای هیات علمی و مشاوران ارشد پارک بازاریابی ایران صورت می‌گیرد. برنامه بازاریابی و فروش سیستماتیک FG360 دارای مراحلی است که عبارتند از: مستندسازی و تعدیل اهداف مدیران سازمان، تحقیقات بازاریابی جامع و تصمیم‌ساز، ایجاد زیرساخت‌ها (‌پرسنل و دستورالعمل‌ها) جهت اجرای برنامه، تدوین برنامه استراتژیک بازاریابی، تدوین برنامه عملیاتی یکساله، تدوین برنامه اجرایی (ماهانه و هفتگی) با همکاری پرسنل مجری برنامه و تدوین داشبورد مدیریت و نظارت بر اجرای برنامه. یک مشاور، یک ناظر و ۳۰ نفر از اعضای هیات علمی هر پروژه را مدیریت و پشتیبانی می‌کنند.

اخیرا‌ اپلیکیشن پارک بازاریابی ایران نیز به این مجموعه اضافه شده است که خدمات مهمی را در زمینه مشاوره مدیریت بازاریابی عملیاتی، تدوین برنامه جامع تبلیغات، تجاری‌سازی، مهندسی فروش، مدیریت برند و برندسازی و نیز تدوین برنامه بازاریابی و فروش سیستماتیک ارائه می‌دهد. در این اپلیکیشن مقالات کاربردی و مفیدی برای بهره‌برداری مخاطبان در نظر گرفته شده است که به طور هفتگی به‌روز‌رسانی می‌شوند. این مقالات حاصل تجربه مشاوران و اعضای هیات علمی پارک بازاریابی ایران در بازارهای مختلف هستند.

این اپلیکیشن به کسب‌و‌کارهای جوان و استارتاپ‌ها کمک می‌کند تا کسب‌و‌کار خود را توانمند کرده و ارتقا بخشند. با این اپلیکیشن بنیانگذاران استارتاپ‌ها با برنامه‌ریزی بازاریابی فروش تضمینی، نحوه افزایش سهم بازار و ارتقای سهم برند شرکت خود آشنا می‌شوند.

در دنیای امروز که بازاریابی اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است و با توجه به تحولات در فناوری و افزایش میزان ارتباطات و رشد کسب‌و‌کارهای کوچک، بازاریابی بیش از پیش مهم و برجسته شده است. مشاوران در این اپلیکیشن با دریافت اطلاعات از دپارتمان تحقیقات بازاریابی، صنایع، بازارها و برندهای مختلف را بررسی می‌کنند و خدمات برنامه‌ریزی و مشاوره بازاریابی ارائه می‌دهند. پارک بازاریابی ایران مشاوره بازاریابی و تبلیغات، مشاوره مارکتینگ، مشاوره بازاریابی و فروش و نیز مشاوره بازاریابی و برندینگ را به طور یکپارچه و عملیاتی توسط تیم مشاوران و سیستم برنامه‌ریزی بازاریابی و فروش سیستماتیک ارائه می‌دهد.

یکی از خدمات این اپلیکیشن مشاوره فروش است. مشاوره فروش خدماتی است که در کوتاه‌مدت وضعیت فروش شرکت‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و علاوه بر برنامه‌ریزی‌های میان‌مدت و استراتژی بازاریابی از سوی مشاوران بازاریابی به شرکت‌ها ارائه می‌شود. در این اپلیکیشن فردی به عنوان مشاور بازاریابی و فرد دیگری به عنوان مشاور فروش به کاربر معرفی می‌شوند تا به طور یکجا مشاوره در این دو زمینه را ارائه دهند.

یکی از وجوه تمایز پارک بازاریابی ایران، طراحی و راه‌اندازی برنامه بازاریابی و فروش سیستماتیک است که برای اولین بار در کشور طراحی و پیاده‌سازی شده است. خدمات دیگر عبارتند از: تحقیقات بازار، تحقیقات بازاریابی، برندسازی و برندینگ، آموزش بازاریابی و مشاوره بازاریابی.

اپلیکیشن پارک بازاریابی ایران دارای طراحی ساده و کاربرپسند است و به طور رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در صفحه اصلی این اپلیکیشن گزینه‌هایی مانند مشاوره بازاریابی، تحقیقات بازاریابی، آموزش بازاریابی، مشاوره برند، ارتباط با ما، درباره ما، فروش سیستماتیک و مقالات وجود دارند. در هر یک از این گزینه‌ها توضیحات جامع و مختصری درباره هر زمینه کاری ارائه شده است تا کاربران بیشتر با این مرکز آشنا شوند. در قسمت ارتباط با ما، کاربران می‌توانند نشانی پژوهشگاه و دفاتر مختلف و نیز شماره تلفن و نشانی سایت‌ پایگاه‌های مختلف مربوطه را مشاهده کنند. در حال حاضر اپلیکیشن این مرکز تنها اطلاعات کلی را درباره خدمات و امکانات پارک بازاریابی ایران به کاربران ارائه می‌دهد و مقالات مشاوران حرفه‌ای خود را در حوزه‌های مختلف با کاربران به اشتراک می‌گذارد. یکی از نقاط ضعف این اپلیکیشن نبود یک رابط مناسب برای برقراری ارتباط و دریافت مشاوره مستقیم از طریق اپلیکیشن است اما از آنجا که این اپلیکیشن به‌تازگی ساخته شده‌، نمی‌توان این مورد را مشکل بزرگی دانست. انتظار می‌رود که توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن گزینه‌های مفیدی را برای این امر و نیز جهت انتخاب نوع خدمات و دریافت مستقیم خدمات از طریق اپلیکیشن در نظر بگیرند و در آن اعمال کنند. این اپلیکیشن یک مدل اولیه بسیار هوشمندانه در حوزه بازاریابی و برندسازی برای استارتاپ‌هاست که بنیانگذاران را می‌تواند به مسئولان و مشاوران ماهر وصل کند. در صورت پیشبرد و افزودن امکانات بیشتر در این اپلیکیشن، کاربران زیادی در سراسر کشور پیدا خواهد کرد. در هر حال، هم‌اکنون نیز مقالات این اپلیکیشن اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار استارتاپ‌ها و کاربران قرار می‌دهد که به تقویت کسب‌و‌کار آنها کمک شایانی می‌کنند. در کل این اپلیکیشن می‌تواند به کاربران کمک کند تا بازارهای مناسب فروش محصولات و خدمات خود را پیدا کنند و از جدیدترین اخبار مربوط به بازاریابی و شیوه‌های جدید برندسازی و مارکتینگ مطلع شوند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.