دستبندی که دوست شما را تشخیص می‌دهد

0

چندین دهه است که دستبندهای دوستی در بین نوجوانان بسیار مد شده است؛ رشته‌های گره‌ زده شده تا تسمه‌های پلاستیکی تا حلقه‌های به هم پیوسته، هر نسل روش منحصر‌به‌فرد خود را برای نمایش شبکه اجتماعی خود پیدا می‌کند. برای نوجوانان امروز، آخرین روش استفاده از فناوری پوشیدنی است اما این دستبندها مزایای آموزشی نیز دارند.

یک محصول جدید به نام Jewelbots قصد دارد دستبندهای دوستی را به چیزی بیش از نماد مد تبدیل کند و از آن یک ابزار تعاملی و آموزشی بسازد که به کودکان رمزگذاری را آموزش می‌دهد.

جنبه رمزگذاری دستبند همیشه هدف اصلی موسسان Jewelbots، سارا چیپس و بروک مورلند، بوده است. چیپس، مدیرعامل شرکت، از دوران قبل از نوجوانی رمزگذاری می‌کرده و در سال ۲۰۱۰ یک موسسه غیر‌انتفاعی و ملی به نام Girl Develop It را تاسیس کرد که مجموعه‌ای از کلاس‌های رمزگذاری ارزان‌قیمت را برای زنان بزرگسال برگزار می‌کرد. اما همیشه از این زنان می‌شنید که دوست داشتند از دوران جوانی این مهارت رمزگذاری را کسب می‌کردند.

اینگونه بود که ایده طراحی یک دستبند به ذهن چیپس رسید؛ دستبندی که بر اساس ظاهر یک دختر رنگش تغییر کند. متاسفانه، در گروه‌های آزمایشی این ایده شکست خورد زیرا برای دختران کسل‌کننده بود.

چیپس باید چیزی را ارائه می‌داد که برای افراد جذاب باشد تا آنها بتوانند یاد بگیرند و رمزگذاری کنند. بنابراین، مستقیماً به سراغ دختران رفت و از آنها نظر خواست. تقریباً همه آنها بر این باور بودند که چیزی با محوریت دوستی طراحی شود.

در نهایت چیپس Jewelbots را ساخت. این دستبند بسیار ساده است: الکترونیک و چراغ‌های ال‌ای‌دی که روی یک حلقه پلاستیکی بسته شده‌اند و شکل یک گل را دارند‌ و به یک بند بافته شده وصل است. به حلقه دارای قابلیت بلوتوث می‌توان برنامه‌ داد تا نسبت به حداکثر ۸ دوست واکنش نشان دهد و وقتی یکی از دوستان در نزدیکی فرد است، یک رنگ منحصر‌به‌فرد را روشن کند. به علاوه دختران می‌توانند پیام‌های محرمانه‌ای را از طریق چراغ‌ها و لرزش‌ها به یکدیگر منتقل کنند.

این دستبند را می‌توان با یک اپلیکیشن تلفن همراه جفت‌سازی کرد و آن را از یک وسیله تزئینی به یک ابزار آموزشی تبدیل کرد. با استفاده از رمزگذاری ابتدایی، دختران می‌توانند به Jewelbot خود برنامه بدهند تا نسبت به تقریباً هر چیزی واکنش نشان دهد؛ از تغییرات آب و هوایی گرفته تا یک مطلب جدید در اینستاگرام.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.