دستبرد رایگان به بانک اطلاعات تخفیف‌ها

0

www.takhfifbank.com تصمیم دارد تمامی تخفیف‌های ارائه‌شده در کلیه فروشگاه‌های آنلاین را به گوش مشتریان برساند و امکان خرید به‌صرفه‌تر را به آن‌ها دهد. هومان عماد، موسس تخفیف‌بانک، بیشتر برای ما گفته است.

 

 اگر درست متوجه شده باشم تخفیف‌بانک، بانکی از تخفیف‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سایت تخفیف‌بانک قصد دارد اطلاعیه‌های فروش ویژه و کدهای تخفیف را از سایت‌های دارای درگاه پرداخت آنلاین در قالب یک سایت واحد جمع‌آوری کند. با این هدف که هر ایرانی برای خرید کالا یا یک سرویس خاص، ابتدا محصول مورد نظر را در تخفیف‌بانک جستجو کند، در صورت یافتن آن با تخفیف و قیمت مناسب در هر کجای کشور، به سایت فروشنده متصل شود و خرید خود را با تخفیف انجام دهد و یا هنگام پرداخت از کدهای تخفیف فروشگاه‌ها استفاده کند و از تخفیف روی مبلغ کل سبد خرید، ارسال رایگان و… بهره‌مند شود.

 یعنی در تخفیف‌بانک کالاهای تخفیف‌خورده و صرفا فروشگاه‌های مجازی (آنلاین) ارائه‌دهنده تخفیف حضور دارند؟

بله، در این سایت برخلاف نمونه‌های خارجی، فقط به فروشگاه‌های آنلاین پرداخته‌شده تا فرصت مناسبی برای سایت‌های ایرانی جهت خودنمایی و رونق کسب‌وکار به وجود بیاید و از این طریق حدود ۲۰ هزار سایت فروشگاه اینترنتی (محصولات و خدمات) بتوانند به کاربران اینترنت معرفی شوند.

 کدام شهرها را پوشش می‌دهید؟

از آنجایی که خدمات و محصولات ارائه‌شده در فروشگاه‌های آنلاین قابل‌ارائه به مشتریان سراسر کشور است، کلیه فروشگاه‌ها امکان عضویت در سایت را دارند.

 در این نوع کسب‌وکارها، ابتدا به دلیل صرفا واسطه خرید بودن بین فروشنده و مشتری، حجم کار معقول و نیروی کار محدود برآورد می‌شود، ولی در ادامه کار تجربه نشان داده است که کار به این سادگی‌ها هم نیست.

دقیقا همین‌طور است. من به خاطر تجربه‌ای که داشتم، و به خاطر ترس از دزدیده شدن ایده و همچنین ترس از عدم دستیابی به سود کافی در مدت‌زمان کوتاه، که فعالیت‌های سایر اعضای تیم را تحت پوشش قرار دهد، تصمیم گرفتم به‌تنهایی این پروژه را شروع کنم و حتی آن را به اتمام برسانم. ولی با جلو رفتن پروژه گستردگی کار را لمس کردم و در نقطه‌ای متوجه شدم که اگر به‌تنهایی پروژه را ادامه دهم باید روزی ۲۴ ساعت زمان بگذارم، از ایده‌ها و تجارب دیگران هم برای بهبود پروژه بی‌بهره می‌شدم. این شد که تصمیم گرفتم دست‌کم از دو نفر دیگر برای پیشبرد پروژه کمک بگیرم. درواقع به این نتیجه رسیدم که جلو بردن این پروژه در قالب یک تیم در بدترین حالت یک تجربه خوب برای پروژه‌های بزرگ‌تر خواهد بود. البته تا آن لحظه برنامه‌ای هم برای پیشرفت پروژه تدوین کرده بودم، چشم‌انداز پروژه مشخص شده بود و ذهنیتی هم در مورد روش‌های کسب درآمد از طریق سایت داشتم. بنابراین با دلی قرص‌تر برای ایجاد یک تیم خوب دست به کار شدم. در حال حاضر نیز با افرادی که انتخاب کردم، در مورد نحوه تقسیم سود در قبال آورده‌های آن‌ها و زمانی که روی این پروژه وقت می‌گذارند، در حال بحث و مشورت هستم.

 چگونه کسب درآمد می‌کنید؟

هنوز روش مشخصی پیش‌بینی نشده ولی احتمالا یک راه از طریق دریافت هزینه بابت پررنگ شدن و بیشتر در چشم بودن تخفیف‌های بعضی از فروشگاه‌ها خواهد بود. مثلا چهار جایگاه در صفحه اصلی ایجاد می‌شود و ماهیانه بابت اختصاص آن‌ها مبلغی دریافت می‌شود.

 چه چشم‌اندازی از آینده این کسب‌وکار و این سایت دارید؟

پیش‌بینی می‌کنم روزی برسد که تمام سایت‌های ارائه‌دهنده اینترنتی محصول یا خدمات، بعد از راه‌اندازی، در تخفیف‌بانک عضو شوند و تخفیف‌های خود را ثبت کنند.

هر ایرانی هم قبل از انجام خرید اینترنتی خود، ابتدا به تخفیف‌بانک مراجعه کند، کالای موردنظر خود را در میان صدها فروشگاه جستجو کند و با قیمت مناسب نیاز خود را مرتفع سازد. کاربران نظرات خود را درباره خدمات و تخفیف‌های فروشگاه‌ها ثبت کنند و به آن‌ها امتیاز دهند. شاید فروشگاه‌های فیزیکی را هم به اعضای سایت اضافه کردیم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.