در پنل اپلیکیشن‌های کاربردی چه گذشت؟

0

پنل اپلیکیشن‌های کاربردی، پنلی بود که میلاد احرام‌پوش برگزار کرد. از صحبت‌های خود میلاد به دلیل کمبود جا چشم‌پوشی کرده‌ایم و نقطه نظرات شرکت‌کنندگان این پنل را منعکس کرده‌ایم. 

پزشک (مدیرفنی الوپیک): حدود سه ماه است که با شریکم، مهدی نایبی، این اپ را راه‌اندازی کرده‌ایم و در این مدت نیز به‌صورت ماهیانه پیشرفت ۳۰ درصدی داشته‌ایم. به روزی ۲ هزار دیلیوری در روز خواهیم رسید. مجوزمان را از اتحادیه وانت‌داران نیز گرفته‌ایم. هنوز نتوانسته‌ایم تعداد پیک موردنیازمان را جذب کنیم و به‌تازگی دفتر جدیدی برای استخدامی‌هایمان راه‌اندازی کرده‌ایم. تقریبا کل تهران را پوشش می‌دهیم اما تمرکز اصلی‌مان در مرکز شهر است.

رفعت‌نژاد (آی‌هوم): در ابتدای امسال وب‌سایتی را خریداری کردیم. از اردیبهشت ماه تیم را تشکیل دادیم و سه ماه است که اپلیکیشن اندرویدمان را طراحی کرده‌ایم و در حال حاضر نزدیک به ۴۰ هزار دانلود داریم. به لحاظ پوشش هر ماه ۱۰۰ درصد شاخص‌هایمان رشد می‌کند و الان روزانه ۲هزار فایل ملک در آن وارد می‌شود. تیم ما عکاس دارد و کیفیت اطلاعاتی که برای معرفی به مشتری داده می‌شود، بالاست. 

نصیری (علی‌بابا): علی‌بابا با فروش آنلاین بلیت هواپیمایی کارش را شروع کرد اما در حال حاضر می‌خواهد تمام نیازمندی‌های یک سفر را فراهم کند؛ یعنی شخصی که قصد سفر دارد، بدون اینکه به این موضوع فکر کند که باید چه کار کند یا اینکه چه پلنی را برای سفرش باید طراحی کند و کدام شهر برود، به او بگوییم که چه کاری باید انجام دهد. نزدیک به ۱۰ ماه است که ما این اپلیکیشن را در فازهای مختلف لانچ کرده‌ایم. تعداد کسانی که با آی‌اواس از علی‌بابا خرید می‌کردند، در مقابل اندرویدی‌ها یک به ۳۰ بود. البته مشتری‌های آی‌اواس وفادارتر بودند و بیشتر از ما خرید می‌کردند. به‌نوعی می‌شود گفت کسانی که از اندروید استفاده می‌کنند، آدم‌های ساده‌تری هستند اما آنها که آی‌او‌اس دارند، لاکچری‌تر زندگی می‌کنند.

ارشادی (چیلیوری): یک‌سال‌ونیم پیش با آقایان صادقیان برای ورود این اپلیکیشن به بازار، فعالیت‌هایمان را شروع کردیم. برای اینکه زودتر وارد بازار شویم، از یک محصول موفق استفاده کردیم و همیشه رشد ما مثبت بوده است. هدف‌مان این بود که خدمات بیشتری به کاربران اپلیکیشن‌هایمان بدهیم.

پزشک: سوال این است که اگر روزی اسنپ بخواهد با این تعداد زیاد یوزر وارد حوزه پیک شود، استراتژی الوپیک چه خواهد بود؟ سیستمی که الوپیک از آن استفاده می‌کند، هم به‌روزتر خواهد بود و هم اینکه به‌نوعی کار خواهد کرد که با استفاده از پتانسیل‌های پیک‌های قدیمی به کار خود ادامه دهد. ما در حال حاضر تنها از پیک موتوری استفاده می‌کنیم اما هر وقت که بخواهیم، می‌توانیم وانت را هم به آن اضافه کنیم. البته جابه‌جایی اشخاص را هم در سیستم‌مان خواهیم داشت.

رفعت‌نژاد: ما با توجه به اطلاعاتی که از مشاوران املاک می‌گیریم، آنها را طبقه‌بندی می‌کنیم. مثلا با توجه به تعداد کاراکترهایی که استفاده می‌کنند یا عکس‌هایی که می‌فرستند و حتی کیفیت و میزان تکرار کلماتی که در متن‌شان استفاده شده، در این طبقه‌بندی نقش دارد. ممکن است آگهی داشته باشیم که مربوط به هفته پیش باشد اما در طبقه‌بندی ما اول باشد. وقتی از نظر زمانی آگهی‌ها را ببینید، یک ساعت قبل آگهی‌های متفاوتی برای‌تان می‌آید. این به‌خاطر این است که آگهی هفته قبل از کیفیت بالاتری برخوردار بوده است. نکته بعد اینکه ما تیم بزرگی از پشتیبانی و فروش داریم؛ اگر این سوال پیش بیاید که اینها چه می‌کنند، در حال این کار هستند. در سه ماه گذشته چیزی نزدیک به ۵۰۰ آژانس املاک به ما اضافه شده‌اند. حالا آژانس‌های املاک هزینه می‌کنند تا با ما کار کنند. ما در مجموعه‌مان سیستمی داریم که در آن عکس‌هایی که آژانس‌های املاک می‌فرستند را شناسایی می‌کند و اگر یک‌بار آنها را فرستاده باشند، دیگر قبول نمی‌کند و هشدار می‌دهد.

نصیری: در اپلیکیشن و وب‌سایت علی‌بابا بخشی به‌عنوان پیش‌فروش قرار داشت که ساعت محدودی داشت و برای مدتی می‌ماند و برداشته می‌شد. این تجربه برای شما چگونه بود؟ روزی که این بخش را در اپلیکیشن قرار دادیم، نزدیک به یک‌بیستم از کاربرها از آن خرید کردند و این باعث تعجب ما شده بود.

ارشادی:در شهرهای پیشرفته دنیا نزدیک به ۵۰ هزار کاربر سفارش‌های آنلاین غذا وجود دارد. میانگین جهانی ۱۲ درصد است و در ایران این عدد تقریبا یک درصد است. مزیت رقابتی ما تلفن است که نسبت به رقبایمان استفاده موثرتری از آن می‌کنیم. ما در گذشته کمپینی به نام گارانتی داشتیم. جدا از این، همه کسانی که در گذشته از چیلیوری استفاده کرده‌اند، از پشتیبانی راضی بودند. ما کمترین نرخ کنسلی غذا را داریم، چون همیشه اطلاعات‌مان به‌صورت آنلاین روی وب‌سایت است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.