در اینوتکس به دنبال سرمایه‌گذار بودیم

حمیدرضا خاکشور، بنیانگذار استارتاپ پت‌خرید

1

پت‌خرید یک فروشگاه آنلاین غذا و لوازم حیوانات خانگی است. حمیدرضا خاکشور، بنیانگذار و مدیرعامل این استارتاپ، پت‌خرید را به این صورت معرفی می‌کند: «دیجی‌کالای پت»

پت‌خرید یک فروشگاه آنلاین غذا و لوازم حیوانات خانگی است. حمیدرضا خاکشور، بنیانگذار و مدیرعامل این استارتاپ، پت‌خرید را به این صورت معرفی می‌کند: «دیجی‌کالای پت»

خاکشور به این صورت از استارتاپش تعریف می‌کند:

«از ۳ سال پیش مشغول به کار هستیم و تا الان توانستیم ۶۰۰۰مشتری داشته باشیم. سال گذشته یک سرمایه اولیه از یک انجل‌اینوستور جذب کردیم که به ما خیلی کمک کرد و به واسطه آن رشد خوبی داشتیم. در حال حاضر هم به دنبال سرمایه‌گذار هستیم با این برنامه که تا پایان سال مرحله دوم جذب سرمایه را داشته باشیم.»

او در ادامه اشاره می‌کند که در تیم پت‌خرید ۹ نفر مشغول به کار هستند و امکان ارائه خدمات به کل کشور را دارند.

بنیانگذار پت‌خرید به تولد سه‌سالگی این استارتاپ اشاره می‌کند که یک روز قبل از آغاز به کار نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۸ بوده و هدف خود از شرکت در این نمایشگاه را دیدن و پیداکردن سرمایه‌گذار مناسب بیان می‌کند.

در ادامه خاکشور گوشه‌ای از مشکلاتی که در کار استارتاپی دارد را به این شکل ذکر می‌کند:

«من از شرایط حقوق و بیمه و مزایایی که در شغل خودم داشتم، چشم‌پوشی کردم و اقدام به راه‌اندازی کسب‌وکاری کردم که برای چند نفر دیگر هم ایجاد اشتغال کنم. از همان ابتدا هم با خودم قرار را بر این گذاشتم که به صورت کاملا شفاف کسب‌وکارم را پیش ببرم، ولی با جریمه‌ها و مشکلاتی که در زمینه بیمه و مالیات وجود دارد، به این نتیجه رسیدم که شفاف کار‌کردن تنها به ضرر فرد خواهد بود.»

خاکشور می‌گوید که امیدوار است مشکلات اینچنینی برای استارتاپ‌ها هر‌چه سریع‌تر برطرف شود و یکی از مشکلاتی که دارد را عنوان می‌کند:

«تامین‌کننده محصولات ما شرکت‌های بزرگی هستند که بعضا با انواع و اقسام روش‌های موجود از مالیات و دیگر تعهداتشان فرار می‌کنند و به دلایلی مثل این حاضر به صدور فاکتور رسمی نیستند. از طرف دیگر تامین‌کننده‌های ما محدود هستند و نمی‌توانیم بگوییم اگر با یکی از آنها به مشکل برخوردیم انتخاب‌های زیادی داریم. به همین دلیل جریمه با مبالغ بالا برای ارزش‌افزوده و چنین مواردی را باید متقبل شویم. می‌خواهم بگویم شرکت بزرگی که توان مالی زیادی هم دارد را نمی‌توانند گیر بیندازند و ضرر کار آنها متوجه استارتاپ‌هایی مثل ما که توان زیادی برای تحمل چنین هزینه‌هایی نداریم، می‌شود.»

۱ دیدگاه
  1. omid می‌گوید

    فقط یه مشکل کوچیک داره! برای اولین بار ازشون خرید کردم و دارم میرم پلیس فتا برای شکایت! کلا دیگه از خرید انلاین بدم اومده پاسخگویی عجیب غریب فروشگاها از خود کلاهبرداریه بیشتر ازار دهنده هست

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.