در آینده چه شکلی هستید؟

0

گوئن موران، یک روزنامه‌نگار است که در زمینه‌هایی از قبیل تجارت، اقتصاد و همچنین مباحث مربوط به شیوه‌های صحیح مدیریت در روزنامه و مجلات مختلف دست به قلم می‌برد. او نامزد دریافت ۱۰۰چهره تاثیرگذار برتر اقتصادی در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ بوده است. او همچنین چندین کتاب در زمینه‌های ذکر‌شده نوشته است. او در این نوشته این سوال را مطرح می‌کند که آیا شما در سال ۲۰۲۷ همچنان کارآمد خواهید بود؟ با مطالعه متن زیر چگونگی دستیابی به پاسخی مثبت برای این پرسش را درمی‌یابید.

یقینا دستگاه‌های هوشمند کوچک، صفحه‌های تخت تلویزیون و در کل شیوه کار ما در طی ۱۰سال گذشته بسیار تغییر کرده‌اند. ما امروزه شغل خود را راحت‌تر از گذشته تغییر می‌دهیم چراکه امکان و اختیار بیشتری داریم. سرعت زیاد پیشرفت تکنولوژی به‌عنوان اصلی‌ترین علت تغییر شیوه کار شناخته شده است.

اما پیش‌بینی اینکه وضع محیط کار در ۱۰سال آینده چگونه خواهد بود، بسیار دشوار است. باربارا میستیک، معاون دانشگاه ویلسون و نویسنده کتاب Stretch ‌ این سوال را مطرح می‌کند: «چگونه خود را برای کار در محیط کار در ۱۰سال آینده آماده کنیم؟»  بنابراین آماده نگاه داشتن خود برای هرگونه تغییر از ملزومات ارتقای کیفیت در کار است. در متن زیر نکاتی درباره اینکه چگونه خود را برای آینده آماده کنیم یا حتی چطور می‌توان از آینده جلو افتاد ‌را مشاهده خواهید کرد.

  •  توجه کافی به رویدادهای درون و بیرون صنعت خود داشته باشید

میستیک بر این عقیده است که «اولین گام برای انجام این مهم، شناسایی بهترین منابع اطلاعات درباره شغل است.» کدام کنفرانس، وب‌سایت، سازمان، انتشارات یا منابع دیگر بهترین اطلاعات و منابع را برای کار شما در اختیار دارند؟ با در ارتباط بودن با بهترین منابع، صحیح‌ترین و سریع‌ترین اطلاعات را در اختیار خواهید داشت.

الیزابت کروک، نویسنده کتابLive Largeمی‌گوید: «شما همچنین باید اختراعات جدید شرکت‌ها و صنایع دیگر را زیرنظر داشته باشید.» پیشرفت تکنولوژی تنها محدود به یک سازمان یا یک شرکت نمی‌شود. به‌عنوان مثال، اگر در حوزه بازاریابی مشغول به‌کار هستید همیشه حواس‌تان به تغییرات اقتصاد و امور مالی باشد. آیا استفاده از برنامه‌های هوشمند مانند اتوماسیون برای بررسی وضعیت اقتصادی مشتریان به شما اجازه درک بهتر بازاریابی را می‌دهد؟

او همچنین اعلام کرد: «وقتی چندین زمینه مختلف را زیرنظر دارید، به‌طور یقین نمی‌توانید تصمیم بگیرید کدام موضوع برای شما بهترین است. من اخیرا کتابی درباره فیزیک کوانتوم مطالعه کردم که نشان می‌داد برای انجام یک کار بیش از یک روش موجود است. این موضوع بسیار پایه‌ای و اساسی به نظر می‌رسد اما باعث شد من در تفکرات فاسد و کهنه‌گیر نیفتم.»

  •  بازرسی دوره‌ای

شما برای اطمینان از سلامت خود به‌طور معمول سالانه یک یا دو بار به پزشک مراجعه می‌کنید. به همین شکل خودرو خود را به مکانیکی می‌برید تا آن را برای شما سرویس کند اما آیا برنامه‌ریزی خاصی برای به‌روز نگه داشتن مهارت‌ها و دانش خود دارید؟ اگر پاسخ شما منفی است، راه را اشتباه رفته‌اید.

استراتژی‌های میستیک برای مشتریان خود تنها بر دو یا سه سال آینده تمرکز دارند زیرا پیش‌بینی ۱۰سال قطعا کار بسیار سخت و کم‌دقت و پرخطایی است. به‌طور مشابه، متخصصان نیاز دارند به ارزیابی مجدد مهارت‌ها و توانایی‌هایی که شما در حال حاضر در اختیار دارید، بپردازند و مشخص کنند که آیا آنها به نفع شماست یا به ضررتان.

  •  روش‌هایی برای گسترش مهارت خود بیابید

گاهی زمانی که به یک نقطه  ثابت و پایدار در کار دست می‌یابید، گمان می‌برید که دیگر همه‌چیز را می‌دانید. این یک تفکر کشنده است. میستیک می‌گوید: «برای اینکه توانمند و کارآمد باشید، باید راهی پیدا کنید تا مهارت‌های خود را افزایش دهید. شرکت یا کمپانی شما این امکان را برای شما فراهم نمی‌کند تا برای همیشه شغلی مرتبط با شرکت داشته باشید. به نظر من مهم‌ترین کاری که شما باید انجام دهید این است که مسئولیت ارتقای شغل‌تان را خود به‌عهده بگیرید. او همچنین افزود: «بنابراین به‌دنبال پروژه‌هایی باشید که در آنها بتوانید مهارت یا ابزاری جدید بیاموزید. برای مثال، اگر در نظر دارید که بیشتر توانایی‌های مدیریتی و رهبری خود را افزایش دهید، به‌دنبال موقعیت‌هایی باشید که در آن، شرکت شما پروژه‌های برنامه‌ریزی استراتژیک را بررسی می‌کند. با مدیر خود از اهداف‌تان سخن بگویید و او را از چیزی که در ذهن‌تان است، مطلع کنید تا شما را در پیدا کردن موقعیت‌های جدید یاری رساند.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.