دانشگاه شخصی خودتان را راه بیندازید

0

 اودمی.کام (Udemy) یک پلتفرم آموزش آنلاین است. این پلتفرم برای بزرگسالان حرفه‌ای در نظر گرفته شده است. برخلاف برنامه‌های آکادمی که مدل اصلی آنها دوره‌های سنتی آموزشی هستند، اودمی یک پلتفرم برای متخصصان مختلف ارائه می‌دهد تا دوره‌هایی را ایجاد کنند که می‌توان آنها را به عموم، بدون دریافت هیچ هزینه‌ای یا‌ یک شهریه کم، ارائه داد. اودمی ابزارهایی را ارائه می‌دهد که به کاربران امکان می‌دهد یک دوره آموزشی ایجاد کرده، آن را تقویت کرده و از شهریه دانشجویان کسب درآمد کنند.

در حال حاضر هیچ دوره اودمی ارائه نمی‌شود که در دانشکده‌ها اعتبار داشته باشد؛ دانشجویان عمدتا‌ برای تقویت مهارت‌های مربوط به مشاغل خود در این دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنند. برخی از دوره‌های آموزشی به دانشجویان گواهی فنی اعطا می‌کنند. اودمی تلاشی برای جذب مربیان شرکت‌هاست که سعی دارند یک دوره آموزشی را برای کارمندان شرکت خود ایجاد کنند. تا سال ۲۰۰۷ بیش از ۵۵هزار دوره آموزشی روی این وب‌سایت قرار گرفت.

در سال ۲۰۰۷، بنیانگذار اودمی، ارن بالی، وقتی در ترکیه زندگی می‌کرد، نرم‌افزاری را برای یک کلاس درس مجازی و زنده ایجاد کرد. او پتانسیلی را در تولید محصولات رایگان برای همه دید و به سیلیکون‌ولی رفت تا یک شرکت راه‌اندازی کند. این سایت توسط بالی، اوکتای کاگلار و گالان بیانی در اوایل سال ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد.

در فوریه ۲۰۱۰، بنیانگذاران سعی کردند بودجه لازم برای اداره این استارتاپ را از طریق سرمایه‌گذاران تامین کنند اما این ایده نتوانست سرمایه‌گذاران را ترغیب کند و ۳۰ مرتبه آنها درخواست تزریق سرمایه را رد کردند. اما بنیانگذاران به توسعه محصول ادامه دادند و اودمی را در مه ۲۰۱۰ با نام آکادمی شما راه‌اندازی کردند.

در عرض چند ماه، هزار معلم‌ حدود ۲هزار دوره آموزشی ایجاد کردند و اودمی تقریبا‌ ۱۰هزار کاربر ثبت شده داشت. آنها تصمیم گرفتند یک دور دیگر برای تامین بودجه برگزار کنند و ۱ میلیون دلار سرمایه جذب کردند.

در اکتبر ۲۰۱۱، این شرکت ۳ میلیون دلار دیگر از سرمایه‌گذارانی مانند اریک لفکوفسکی و براد کیول و نیز ام‌اچ‌اس کپیتال دریافت کرد.

در دسامبر ۲۰۱۲، این شرکت ۱۲ میلیون دلار از این سایت ونچر پارتنرز‌ و نیز لایت بانک کپیتال، ام‌اچ‌اس کپیتال و لرن کپیتال دریافت کرد و بودجه کل اودمی به ۱۶ میلیون دلار رسید.

در ۲۲ آوریل ۲۰۱۴، بخش دیجیتال وال‌استریت ژورنال گزارش کرد که دنیز یانگ، مسئول ارشد اجرایی اودمی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت اودمی انتخاب شده است.

در مه ۲۰۱۴، اودمی ۳۲ میلیون دلار دیگر سرمایه جذب کرد. در ژوئن ۲۰۱۵، اودمی در دور بعدی تامین بودجه ۶۵ میلیون دلار دریافت کرد. اکنون این استارتاپ به یک خانه آموزش آنلاین دیگر به نام اسکیل‌داکس کانادا پیوسته است تا مدرسه مهارت‌ها را در کشور هند بازگشایی کند.

در ژوئن ۲۰۱۶، این استارتاپ ۶۰ میلیون دلار از ناسپرز ونچرز دریافت کرد. در سال ۲۰۱۷ نیز اعلام کرد که هیات مدیره این شرکت، کوین جانسون را به عنوان مسئول ارشد اجرایی جدید خود انتخاب کرده است.

اودمی به عنوان یک پلتفرم عمل می‌کند که به معلمان امکان می‌دهد دوره‌های آموزشی آنلاین با موضوعات مورد نظر خود بسازند. با استفاده از ابزارهای توسعه دوره آموزشی اودمی، آنها می‌توانند ویدئو، ارائه پاورپوینت، پی‌دی‌اف، فایل صوتی، فایل فشرده و کلاس‌های زنده آپلود کنند. معلمان می‌توانند از طریق تابلوهای گفت‌وگوی آنلاین با کاربران در تعامل باشند.

دوره‌های آموزشی در دسته‌بندی‌های متنوع ارائه می‌شوند اعم از کسب‌و‌کار و کارآفرینی، آکادمیک، هنر، بهداشت و تناسب اندام، زبان، موسیقی و فناوری. اکثر کلاس‌ها در موضوعات کاربردی مانند نرم‌افزار اکسل هستند یا از یک دوربین آیفون استفاده می‌کنند. به علاوه اودمی برنامه «اودمی برای کسب‌و‌کار» را ارائه می‌دهد که به کسب‌و‌‌کارها امکان می‌دهد به مجموعه‌ای بیش از ۲هزار دوره آموزشی درباره موضوعات مختلف از شیوه‌های بازاریابی گرفته تا بازدهی دفتر، طراحی، مدیریت، برنامه‌نویسی و غیره دسترسی داشته باشند. با این برنامه، سازمان‌ها می‌توانند پرتال‌های آموزش سفارشی را برای آموزش شرکت‌ها ایجاد کنند.

اودمی دوره‌های رایگان و پولی ارائه می‌دهد. اگر معلم دانشجو جذب کند، معلمان ۹۷درصد از درآمد حاصل از شهریه‌ها را دریافت می‌کنند. اگر دانشجو از طریق بازاریابی خود سایت جذب شده باشد، معلم ۲۵درصد از شهریه‌ها را دریافت می‌کند. در سال ۲۰۱۵، ده معلم برتر این شرکت بیش از ۱۷ میلیون دلار درآمد کسب کردند. در آوریل ۲۰۱۳، اودمی یک اپلیکیشن برای آی‌او‌اس ارائه داد که به دانشجویان امکان می‌دهد به طور مستقیم از طریق تلفن آیفون خود در کلاس‌ها شرکت کنند. نسخه اندروید آن نیز در ژانویه ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد. تا ژانویه ۲۰۱۴، اپلیکیشن آی‌او‌اس بیش از ۱میلیون بار دانلود شده بود و ۲۰ درصد از کاربران اودمی از طریق تلفن همراه به دوره‌های آموزشی خود دسترسی داشتند. اودمی بخشی از جنبش دوره‌های آنلاین است که در خارج از سیستم سنتی دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و دوره‌های آموزشی متنوعی را ارائه می‌دهد.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.