داستان هندی!

0

یکی از کارهای خدماتی که متقاضی زیادی دارد، خدمات مربوط به منزل و نظافت منزل است. استارتاپ هندی (Handy) نیز در این راستا راه‌اندازی شده است. این استارتاپ یک بازار دو‌طرفه آنلاین برای نظافت خانه و سایر خدمات منزل است که در سال ۲۰۱۲ در ماساچوست و سپس در نیویورک راه‌اندازی شد و اکنون خدمات خود را به آمریکا، انگلستان و کانادا ارائه می‌دهد.

اویسین هانراهان، اومانگ دوا، وینا اسکات و ایگناسیو لئون هاردت استارتاپ هندی را در تابستان سال ۲۰۱۲ راه‌اندازی کردند. این بازار کار خدمات منزل آنلاین یک رویکرد اقتصاد اشتراکی و یک مدل کسب‌و‌کاری مشابه با اوبر را دنبال می‌کند. نام هندی‌بوک ابتدا برای این شرکت انتخاب شد زیرا مکانی بود برای رزرو کارگر و خدمات نظافت.

در اکتبر سال ۲۰۱۲ این استارتاپ ۲ میلیون دلار بودجه از جنرال کاتالیست پارتنرز و های‌لند کپیتال پارتنرز دریافت کرد. در سال بعد، ۱۰ میلیون دلار دیگر سرمایه جذب کرد. در همان سال این استارتاپ به فکر مذاکره برای خریداری یک خدمات مشابه برای استخدام افراد جهت انجام کارهای منزل به نام اکسس افتاد. در ژانویه ۲۰۱۴، هندی‌بوک این شرکت را خریداری و پس از آن حدود ۱۰۰نفر را استخدام کرد‌.

در همان سال این شرکت توانست خدمات خود را در ۲۶شهر در آمریکای شمالی اعم از ونکوور و تورنتو گسترش دهد. به علاوه از خدمات آن برای انجام حدود ۱۰هزار شغل در هفته استفاده می‌شد. در سپتامبر ۲۰۱۴، هندی‌بوک نام خود را به هندی تغییر داد. یک هفته پس از تغییر برند، هندی یک خدمات مشابه در لندن به نام موپ را خریداری کرد. پس از آن، موپ تحت همان نام به فعالیت خود ادامه داد و تنها عبارت «تحت اداره هندی» به آن اضافه شد. بنیانگذاران موپ، پیت دادز و تام بروکس‌ نیز در شرکت باقی ماندند و به توسعه هندی در بازار اروپا پرداختند.

این استارتاپ نیز مانند هر کسب‌و‌کار دیگری با موانع و مشکلاتی در سر راه خود مواجه بود. برای مثال، در نوامبر ۲۰۱۴، از هندی به دلیل نقض حقوق کارگران شکایت شد، اما هندی به خوبی از پس این مشکلات برآمد. در مارس ۲۰۱۵، هندی ۱۵ میلیون دلار دیگر دریافت کرد. این شرکت قصد داشت هوم‌جوی را خریداری کند اما پس از مدت کوتاهی هوم‌جوی تعطیل شد و در نتیجه هندی از این فرصت استفاده کرد و به کارمندان هوم‌جوی پیشنهاد داد اگر به خدمات هندی بپیوندند ۱۰۰۰ دلار پاداش دریافت خواهند کرد. در ژوئن، هندی اعلام کرد که به رکورد یک میلیون رزرو در پلتفرم خود رسیده است.

در نوامبر ۲۰۱۵ این شرکت قصد داشت تحویل و مونتاژ مبلمان را به عنوان بخشی از خدمات خود ارائه دهد. به علاوه اعلام کرد که ۵۰ میلیون دلار بودجه دریافت کرده است.

هندی در ۲۸ شهر در آمریکا‌ و چندین شهر در کانادا و انگلستان فعالیت دارد. این شرکت در جولای ۲۰۱۵ حداقل ۱۶۰ کارمند تمام وقت را استخدام کرد‌ ‌و حدود ۱۰هزار نظافتچی برای کار در پلتفرم خود دارد. طبق گفته خود شرکت، حدود ۸۰ درصد از رزروهای آن از سوی مشتریان قبلی‌اش صورت می‌گیرند.

از نوامبر سال ۲۰۱۶، الکسای آمازون به کاربران خود امکان داد تا از طریق هندی و با استفاده از قابلیت‌های صوتی آمازون اکو خدمات را رزرو کنند. در مه ۲۰۱۷، این شرکت با خرده‌فروش آنلاین وی‌فر شراکت کرد تا خدمات نصب و مونتاژ را به عنوان یک قابلیت اضافی هنگام خرید مبلمان از طریق وی‌فر ارائه دهد.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.