خوره‌های داده و کرادفلاور

0

کرادفلاور (CrowdFlower) یک شرکت استخراج داده و جمع‌سپاری است که دفتر مرکزی آن در سانفرانسیسکوی آمریکا، واقع شده است. این شرکت یک نرم‌افزار ارائه داده که به کاربران امکان می‌دهد به نیروی کار آنلاین دسترسی داشته باشند تا داده‌ها را پاکسازی کنند، برچسب بزنند و غنی سازی کنند.

کرادفلاور در سال ۲۰۰۷ توسط لوکاس بیوالد و کریس وان پلت با نام «دولورس لبز» بنیانگذاری شد. کرادفلاور در مارس ۲۰۰۹ از کی۹ ونچرز، کوئست ونچرز پارتنرز، گری کرمن، اف‌اف انجل‌ و مدیرعامل سابق اوبر، تراویس کالانیک، مبلغی حدود ۱.۲۰۰.۰۰۰ دلار سرمایه دریافت کرد. در ژانویه ۲۰۱۰، این استارتاپ ۵.۰۰۰.۰۰۰ دلار سرمایه از بسمر ونچر پارتنرز، ترینیتی ونچرز و فاندرز فاند دریافت کرد. در مارس ۲۰۱۱، کرادفلاور ۹.۳۰۰.۰۰۰ دلار و در سپتامبر ۲۰۱۴ نیز ۱۲.۵۰۰.۰۰۰ دلار سرمایه جذب کرد. در اکتبر ۲۰۱۴ نیز شرکت نیمی از کارکنان خود را به دلیل مشکلات مربوط به رشد در پلتفرم خود تعدیل کرد. کرادفلاور با استفاده از یک نیروی کاری آنلاین داده‌های نامرتب و ناقص را پاکسازی می‌کند. کاربران این استارتاپ در واقع متخصصان و  دانشمندان داده هستند که از این نرم‌افزار برای ایجاد داده‌های آموزشی استفاده می‌کنند تا مدل‌ها و الگوریتم‌های یادگیری ماشینی بسازند.

پس از اینکه داده‌ها آپلود شدند، این سیستم به طور خودکار کار را به همکاران واگذار می‌کند و آنها را با پاسخ‌های مشخص که در هر کار پنهان شده است، آزمایش می‌کند. شیوه عمل همکاران در این آزمون‌ها نشان می‌دهد که سیستم چقدر در سطح فردی به آنها اعتماد دارد. تا وقتی همکاران مورد اعتماد باقی بمانند، اجازه دارند به کار خود ادامه دهند. اگر دیگر قابل اعتماد نباشند، از آن کار اخراج خواهند شد و تمام کار آنها دور انداخته می‌شود. چندین قضاوت درباره همکاران جمع‌آوری می‌شوند و یک پاسخ جمعی با نمره اعتبار مربوطه در نهایت ارائه خواهد شد.

محققان در آزمایشگاه هاروارد از خدمات این استارتاپ برای شناسایی سلول‌های سل مقاوم در برابر دارو استفاده کرده‌اند. پس از زلزله هاییتی در سال ۲۰۱۰، این شرکت به هدایت پیامک‌ها به مددکاران کمک کرد تا آنها را ترجمه کند و مطمئن شود افرادی که پیام ارسال می‌کنند، از شانس دریافت آنچه نیاز دارند، برخوردار هستند. در سال ۲۰۰۹ نیز این شرکت با ساماسورس همکاری کرد تا با پناهندگی در کنیا کار ارائه دهد. به نظر می‌رسد کرادفلاورشبکه‌ای از گیگ‌های بیگ‌دیتا را دور هم جمع کرده تا بخشی از بازار این حوزه را از آن خود کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.