خرید آنلاین سیسمونی در نی‌نی کالا

1

استارتاپ نی‌نی‌کالا به نشانی  ninikala.com ‌استارتاپی در حوزه فروش آنلاین سیسمونی و کالای نوزاد است که توسط مهدی میرزایی ۳۳ ساله بنیانگذاری شده است. مهدی اهل یکی از روستاهای شهرستان ملایر به نام نگین سبز الوند و فارغ‌التحصیل مهندسی کامپیوتر از دانشگاه آزاد ملایر است. او از ابتدا و حتی در دوران تحصیل به بیزینس و کسب‌وکار علاقه‌مند بوده است. به‌خاطر همین بعد از پایان تحصیلات در مقطع کارشناسی، تصمیم می‌گیرد ادامه تحصیل ندهد و به عنوان بازاریاب و مشاور کسب‌و‌کار در یک شرکت تبلیغاتی در تهران شروع به‌کار می‌کند. او با این هدف این شغل را انتخاب می‌کند که با بزرگان کسب‌و‌کارهای مختلف آشنا شود و بفهمد چطور می‌شود به موفقیت‌های بزرگ دست یافت. او مدتی به عنوان مشاور تبلیغات و کسب‌و‌کار فعالیتش را ادامه می‌دهد و همین مسئله باعث شناخت او از بازار کسب‌و‌کارهای مختلف می‌شود. «‌یکی از مشتری‌های من در حوزه لوازم کودک فعالیت می‌کرد و من با توجه به اینکه مشاور این فروشگاه بزرگ که یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان محصولات سیسمونی و لوازم مادر و کودک بود شدم، می‌دیدم که یک فروشگاه برای فروش محصولات خود سالانه حدود ۳میلیارد ریال هزینه تبلیغات می‌دهد و چون خودم با حوزه رسانه آشنا بودم، مدیریت کمپین تبلیغاتی این مجموعه را بر‌عهده گرفتم. از طریق تبلیغاتی که برای این مجموعه انجام می‌دادم، مشتری‌های زیادی از شهرهای دور ایران برای خرید کالاهای با‌کیفیت این مجموعه به تهران می‌آمدند و مسافت زیادی را طی می‌کردند. از طرفی با توجه به اینکه مدتی بود استارتاپ‌ها و سایت‌های اینترنتی در ایران مطرح شده بودند و من هم چندسالی بود در این زمینه مطالعات داشتم و بیزینس مدل‌های مختلفی را طراحی کرده بودم، تصمیم گرفتم استارتاپ نی‌نی‌کالا را راه‌اندازی کنم.» 

استارتاپ نی‌نی‌کالا یک فروشگاه آنلاین در حوزه لوازم مادر و کودک است که کالاهای سیسمونی، مد و لباس کودک، اسباب‌بازی و سرویس خواب نوزاد به‌صورت تخصصی در سایت برای فروش عرضه می‌شود. فعالیت نی‌نی‌کالا در ابتدا بر مبنای خرده‌فروشی آنلاین این محصولات است که بعد از رسیدن به جذب حداکثری مشتری و کاربر در  بخش خرده‌فروشی، تصمیم به توسعه و گسترش این پلتفرم به‌صورت مارکت‌پلیس ‌با هدف تجمیع حداکثری کالاهای این حوزه و  فروشندگان لوازم و کالاهای سیسمونی و  کودک را در برنامه خود دارد. کاربران در نی‌نی‌کالا می‌توانند اطلاعات کامل و کافی در خصوص کالاهای مختلف را دریافت ‌و کالاها را با هم مقایسه کنند. طی دوسالی که از شروع کار این استارتاپ می‌گذرد، حدود یک میلیون مادر باردار که روزانه به طور میانگین ۶۰۰۰ الی ۷۰۰۰ مادر را شامل می‌شود، از سایت بازدید می‌کنند و از خدمات و اطلاعات جهت خریدهای خود استفاده می‌کنند و تا‌کنون حدود ۱۰ هزار کاربر هم از سایت خرید داشتند که بسیاری از این ‌مشتریان جزو مشتری‌های وفادار آنها به حساب می‌آیند.

با توجه به اینکه بیزینس‌مدل نی‌نی‌کالا در حال حاضر به صورت Retail هست، درآمد نی‌نی‌کالا از سود حاصل از ما‌به‌التفاوت خرید عمده کالا و فروش کالا به‌صورت خرده‌فروشی است. آنها برای معرفی نی‌نی‌کالا، در ابتدا تبلیغات وسیع در سایت‌های مرتبط اینترنتی، بهینه‌سازی در موتورهای جست‌وجو، گوگل ادوردز و فعالیت مستمر در شبکه‌های مجازی داشتند و بخشی از مشتریان نیز از طریق تبلیغات دهان به دهان مشتریانی که از خریدهای خود راضی بودند با نی‌نی‌کالا آشنا شدند.

مهم‌ترین چالش نی‌نی‌کالا از لحظه ‌شروع کار، بحث نیروهای حرفه‌ای کاری و تامین کالا بوده است. در حال حاضر تیم نی‌نی‌کالا موفق شده ‌چالش نیروی انسانی را بر‌طرف کند و مهم‌ترین مسئله و چالش آنها در حال حاضر تامین کالاهای اصلی برای سایت و مشتریان است. مهدی می‌گوید: «‌مسئله مهم این است که کالاهای سیسمونی اغلب حجیم هستند و با توجه به حاشیه سود کم کالاها و اینکه ارسال کالاها در نی‌نی‌کالا رایگان است، هزینه‌های بالایی برای ارسال متوجه سایت و مجموعه می‌شود که امیدواریم این مشکل با فروش بالاتر و امکان ارسال به‌صورت اکسپرس نی‌نی‌کالا که در آینده رقم خواهد خورد، حل شود.»

۱ دیدگاه
  1. تاپ دوزانی می‌گوید

    عالی بود متشکر

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.