خدمات تخصصی ساختمانی در کُبال

0

خدمات ساختمانی دامنه‌ گسترده‌ای از خدمات را شامل می‌شود و گاه پیدا‌کردن نیروهای متخصص و حرفه‌ای برای مشکلات کوچک و بزرگ ساختمانی مانند تعمیر کولر، هواگیری شوفاژ، یا رنگ‌آمیزی منزل و حتی کارهای بزرگ‌تر مانند ایمن‌‌سازی یا خدمات پیمانکاری ساختمان و… بسیار دشوار می‌شود. از طرف دیگر متخصصان و نیروهای کار زیادی هستند که در پیدا‌کردن مشتری با مشکل روبه‌رو هستند. از این رو کمبود یک حلقه‌‌ اتصال قوی برای وصل‌کردن مشتریان و متخصصان خدمات ساختمانی، همواره احساس می‌شده است.

کبال، سامانه‌‌ آنلاین خدمات ساختمانی است که با ارائه‌‌ خدمات متنوع از نقاشی ساختمان گرفته تا خدمات کلان پیمانکاری، در بستر وب و اپلیکیشن، قدم‌های استواری در این صنعت برداشته است. کبال به‌تازگی دو اپلیکیشن مخصوص مشتری و متخصص را نیز به بازار عرضه کرده تا در این بازار رو به ‌رشد، با تمام قوا، توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارد.  کوروش کوهی، رئیس هیات مدیره کبال به سوالات ما پاسخ داده است.

  •  کبال به چه معناست؟

کبال به معنای ریسمانی است که از لیف خرما می‌بافند. در گذشته کبال برای اتصال تیرها به ستون‌ها در سازه‌های چوبی استفاده می‌شده. به طور خلاصه، کبال عامل استحکام یک اتصال است؛ اتصال تیر و ستون‌هایی که می‌تواند زیربنای ساختمانی یک زندگی شاد و آرام باشد.

  •  کبال چه خدماتی ارائه می‌دهد؟   

کبال در حال حاضر خدمات متعدد پایداری را در حوزه‌های نقاشی ساختمان، چوب و ام‌دی‌اف، نصب پارکت، کفپوش، کاشی، سرامیک و کاغذدیواری و تاسیسات در بسته‌های خدماتش ارائه می‌کند و این حوزه‌ها هر روز در حال گسترش و به‌روزرسانی هستند. به زبان ساده، ما متخصصان مورد اعتماد و تایید‌شده‌ را به متقاضیان این خدمات متصل می‌کنیم و برای این کار از بستر اینترنت بهره می‌گیریم.

  •  شما از متخصصان، نام بردید. این متخصصان را چطور انتخاب می‌کنید و چگونه به مخاطبان معرفی می‌شوند؟

متخصصان در کبال بعد از بررسی‌های متعدد و دقیق، از نظر سوءپیشینه و کیفیت کار، تایید و وارد سامانه‌ کبال می‌شوند. مخاطبان برای استفاده از خدمات کبال و بعد از ثبت سفارش رایگان می‌توانند پروفایل و رزومه‌های ویدئویی متخصصان پیشنهادی کبال‌ را در حوزه‌‌ خدمت مورد نظرشان مشاهده کنند و براساس آن متخصص دلخواه خود را برگزینند.

  •  کبال براساس چه نیازی در جامعه شکل گرفته است؟

اولین انگیزه‌‌ به وجود آمدن کبال ‌چالشی است که همواره بر سر راه یافتن متخصصان خدمات ساختمانی وجود داشته است. یافتن افراد متخصص، حرفه‌ای و قابل اعتماد برای خدمات ساختمانی کار دشواری است. از طرفی متخصصان ساختمانی هم در پیدا‌کردن کار با چالش بزرگی روبه‌رو هستند. حضور اینترنت در بطن زندگی خانواده‌های ایرانی و پذیرفته‌شدن آن در جامعه‌، سبک زندگی را به شکل قابل‌توجهی تغییر داده است. ما سعی کردیم از این بستر برای حل مشکلی که وجود داشت، به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم. تغییر ذائقه‌ مخاطبان، ارائه‌ تعریف جدیدی از کیفیت و بالا‌بردن استانداردهای ذهنی مخاطبان بزرگ‌ترین هدف ما در تاسیس کبال بوده است.

در حال حاضر فقط در تهران با مجموعه‌ای ۵۰۰هزار‌نفره از متخصصان ساختمانی روبه‌رو هستیم که دسترسی به آنها کار چندان آسانی نیست و این متخصصان هم نیازمند معرفی برای ارائه‌‌ خدماتند. تاکنون اطلاعات این متخصصان در هیچ مجموعه‌ای مدون نشده است. ما در کبال این مسئولیت خطیر را به عهده گرفتیم و حتی متخصصان را براساس کیفیت کارشان رتبه‌بندی کردیم.

  •  فرایند شکل‌گیری کبال چگونه بود؟

ایده‌‌ شکل‌گیری کبال مهر‌ماه سال ۹۵ شکل گرفت. مدت زمانی طولانی را به تدوین مسیر و استراتژی حضور در بازار اندیشیدیم. تحقیقات جامع در مورد نوع خدمات، نیاز مخاطب و مدون‌کردن این اطلاعات از مسائلی بود که به طور مفصل به آن پرداختیم. ساخت تیم‌ها از همان زمستان کلید خورد و از اردیبهشت سال ۹۶ و با محکم‌کردن جای پای خود به جذب نیروهای متخصص پرداختیم.

تخصص، حرفه‌ای‌بودن و امنیت رفتاری از عناصری بود که هنگام جذب نیرو در نظر گرفتیم، ما به نیروهایی نیاز داشتیم که بتوانیم از رفتار و شکل فعالیت‌شان دفاع کنیم. به طور همزمان تیم برنامه‌نویس کبال کار طراحی و ساخت سامانه را به عهده گرفت. مباحث برندسازی، ساخت هویت برند و استراتژی‌های ارتباطی برند نیز به طور موازی با تیم کبال جلو رفت. شروع فعالیت‌ها از نیمه‌‌ اول مرداد ماه امسال مطابق با برنامه انجام شد. وب‌سایت به مردم معرفی شد و ثبت سفارش‌ها از طریق وب‌سایت صورت گرفت و در نهایت تبلیغات محیطی و دیجیتال آغاز شد.

  •  کبال تا چه حد در جریان انجام پروژه‌هاست و نقش پشتیبانی کبال در این فرایند چگونه تعریف شده است؟

تمام سفارش‌ها در کبال در سطوح مختلف گارانتی می‌شوند. تیم پشتیبانی کبال از همان ابتدای ثبت سفارش، در جریان امر قرار می‌گیرد و به طور خودکار با مشتری تماس می‌گیرد و در صورت بروز مشکلات احتمالی وارد می‌شود و مسئله را پیگیری و حل می‌کند. به هر حال این حوزه، مسائل مربوط به خود را دارد و به دلیل نیاز زیاد به پشتیبانی قوی، ما از تیم پشتیبانی قدرتمندی در کبال استفاده می‌کنیم.

  •  ارزش‌های کبال چه مواردی‌ هستند؟

اولین ارزش برند ما ارزش‌گذاشتن به متخصصان و تعیین جایگاه مناسب برای افرادی است که با ما همکارند. ارائه‌‌ تجربه‌ خوب از کبال به کاربران، از دیگر ارزش‌های مجموعه است که از طریق ارائه‌‌ خدمات بی‌عیب‌و‌نقص و پشتیبانی همه‌جانبه صورت می‌گیرد. مجموعه‌‌ ما هنوز جوان است و باید تمام تلاش خود را برای رسیدن به بلندترین قله انجام دهیم. فرصتی برای اشتباه وجود ندارد و باید سعی کنیم بهتر از چیزی باشیم که ادعایش را داریم. حسن شهرت، حسن اخلاق، امنیت، کیفیت، تثبیت قیمت‌ها و شفاف‌سازی و صداقت با حرف به دست نمی‌آید و ما می‌خواهیم در عمل به این ارزش‌ها پایبند باشیم.

  •  چشم‌انداز شما برای کبال چیست و خود را در کجای این بازار تصور می‌کنید؟

کبال می‌خواهد با قدرت به بزرگ‌ترین مرجع خدمات ساختمانی در ایران تبدیل شود و برای این کار برنامه‌ریزی کامل و مدونی برای بازه‌های زمانی مختلف، در نظر گرفته است. ما با تعداد بسیار کمی نیرو شروع کردیم و در مدتی کوتاه توانستیم دو اپلیکیشن متخصص و مشتری را طراحی کرده و توسعه دهیم. در حال حاضر یک کمپین تبلیغاتی نوروزی در دست طراحی و اجرا داریم که هدف‌مان انجام خدمات نوروزی با قیمت بهینه و منصفانه در خانه‌های مردم است.

در عین حال، در چند ماه آینده توسعه‌‌ برند، از طریق افزایش تعداد متخصصان کارآمد به ۵ هزار نفر، در برنامه‌‌ کاری کبال قرار دارد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.