خداحافظی منگو با ۲۲ میلیون کاتالوگ سالانه

اصول بازاریابی منگو برای جهانی‌ماندن
خداحافظی منگو با ۲۲ میلیون کاتالوگ سالانه
وفور گسترده برندهای پوشاک در سطح جهان راه را برای ایجاد یک فضای رقابتی در بین این برندها ایجاد کرده و مخاطبان جهانی آنها را با سیل عظیمی از تبلیغات متنوع روبه‌رو ساخته است. در این گزارش نیز  برآنیم که راهکارهای تبلیغاتی یکی از برندهای موفق حوزه پوشاک را برشماریم. 
خداحافظی منگو  با 22 میلیون کاتالوگ سالانه

وفور گسترده برندهای پوشاک در سطح جهان راه را برای ایجاد یک فضای رقابتی در بین این برندها ایجاد کرده و مخاطبان جهانی آنها را با سیل عظیمی از تبلیغات متنوع روبه‌رو ساخته است. در این گزارش نیز  برآنیم که راهکارهای تبلیغاتی یکی از برندهای موفق حوزه پوشاک را برشماریم. «منگو» برندی آشنا در حوزه طراحی و تولید پوشاک به شمار می‌رود که با داشتن شعبه‌های متعدد در سراسر جهان، به عنوان یکی از برندهای مشهور و پرطرفدار لباس جلوه‌گر شده است. تمرکز بر اهداف اولیه و اصلی، استفاده مناسب و کارآمد از فضای مجازی، تنوع محصولات، حضور مرتب در بخش مد و فشن، گسترش دامنه محصولات و قیمت‌های معقول از جمله مهم‌ترین راهکارهای بازاریابی محسوب می‌شوند که منگو در ادامه فعالیت‌های تبلیغاتی خود، آنها را پی گرفته و با استخدام کارشناسان و متخصصان حوزه بازاریابی و همکاری با آژانس‌های موفق تبلیغاتی، سعی در حفظ و گسترش نام تجاری خود دارد.

  •  خواستن، توانستن است

تعیین اهداف بلند‌مدت و داشتن یک برنامه‌ریزی دقیق در راستای رسیدن به اهداف مذکور، یکی از مهم‌ترین راهکارهای تبلیغاتی به شمار می‌رود که بسیاری از برندهای معتبر و موفق بین‌المللی آن را پشت سر گذاشته‌اند، برند منگو نیز از جمله برندهای موفق جهان به شمار می‌رود که اهدف اولیه و اساسی خود را هیچ‌گاه از نظر دور نداشته و برای تحقق آنها کوشیده است. از جمله شعارها و اهداف اصلی برند منگو داشتن «یک شعبه به ازای هر شهر» بوده است. چنین شعاری شاید در آغاز قدری دور از ذهن به نظر برسد، اما موفقیت منگو در طی چند سال گذشته به خوبی نشان می‌دهد که این برند تا حدی به این شعار خود نزدیک شده است و هم‌اکنون با داشتن بیش از دو هزار فروشگاه در بیش از صد کشور جهان، یکی از فروشندگان برجسته و معروف پوشاک محسوب می‌شود. بر این اساس می‌توان گفت گروه تولیدی منگو به خواسته خود رسیده و در بسیای از شهرهای جهان یک شعبه دارد.

  •  انقلاب بزرگ منگو در حوزه دیجیتال

ایجاد تغییرات عمده‌ای که برند منگو از سال گذشته آغاز کرده، همان چیزی است که از آن به عنوان یک انقلاب بزرگ نام می‌برند. منگو به خوبی دریافته که قدرت دنیای دیجیتال و فضای آنلاین در ارائه تبلیغات تا چه اندازه مهم و تأثیرگذار است و به همین دلیل نیز اخیرا در کمپین‌های تبلیغاتی خود، حضور بیشتر و مؤثرتر در فضای آنلاین را در دستور کار خود قرار داده است. به همین منظور نیز این گروه تولیدی در اقدامی جدید و بی‌سابقه، چاپ ۲۲میلیون کاتالوگی را که هرساله منتشر می‌کردند، متوقف کرده و در عوض سرمایه و نیروی اصلی خود را در انقلاب دیجیتالی بنا نهاده‌ و تعهد اصلی خود را بر استفاده بیشتر از فضای مجازی قرار داده‌اند. در همین راستا استراتژی‌های ارتباطی منگو نیز با توجه به انقلاب دیجیتالی آن متحول شده و تمرکز عمده این ارتباط روی فضای مجازی خواهد بود. به طوری که کانال‌های اصلی ارتباطی این برند نیز شامل وب‌گاه اینترنتی آن، شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های مجازی خواهد بود.

  •  محصولاتی که هر دو هفته یک بار به‌روز می‌شوند

از جمله استراتژی‌های قابل توجهی که برند منگو در زمینه معرفی محصولات خود به کار می‌برد، نوع معرفی این محصولات است. این استراتژی که با نام «fast-fashion‌: مد سریع» شناخته می‌شود، بر معرفی جدید و سریع محصولات استوار است؛ به این معنا که منگو تعهد خاصی به ارائه سریع محصولات خود داشته و خود را ملزم می‌کند که هر دو هفته یک بار از طریق فروشگاه‌ها و یا تجارت الکترونیک، محصولات جدید را به مخاطبان خود معرفی کند. به بیان بهتر می‌توان گفت تنوع محصولات برند منگو و همچنین معرفی سریع آنها باعث شکل گرفتن یک دایره مداوم از مد و فشن در اطراف این برند شده است، به طوری که مصرف‌کنندگان و مخاطبان این محصول، به طور ناخودآگاه هر چند وقت یک‌بار به فروشگاه‌ها و یا سایت این برند سری می‌زنند تا در جریان محصولات متنوع و در عین حال جدید آن قرار بگیرند.

  •  حضور در عرصه‌های جدید

اگرچه تثبیت هویت یک برند برای دوام و بقای آن بسیار مهم و حیاتی به شمار می‌رود، اما برندهای قدیمی و معروفی که جایگاه خود را در بین مخاطبان یافته‌اند و به یک هویت تجاری ثابت تبدیل شده‌اند، می‌توانند با گسترش گروه تولیدات خود، درهای تازه‌ای از پیشرفت را نیز برای خود باز کنند. به بیان دیگر گسترش دامنه محصولات یک برند می‌تواند فرصتی جدید برای بازاریابی مؤثر و یافتن شعارهای تبلیغاتی نو برای آن برند فراهم کرده و به بیان بهتر، برای برند مذکور نوعی تولد دوباره محسوب شود. منگو نیز برندی است که بیشتر در تولید لباس‌های زنانه و برای گروه سنی ۱۸ تا ۴۰ ساله معروف است، اما راهکار خلاقانه این شرکت برای حضور در عرصه‌های جدیدتر باعث شد که این جسارت را پیدا کرده و در سال‌های اخیر در حوزه لباس کودک نیز ورود پیدا کند. 
تجربه کاری طولانی و داشتن تیم طراحی و متخصص قوی این برند باعث شد که محصولات این نام تجاری در حوزه پوشاک کودک بتواند موفقیت چشمگیری پیدا کند و در نتیجه با گسترش دامنه محصولات، نام تجاری منگو نیز گسترش پیدا کرده و حیاتی دوباره بیابد.

  •  کیفیت بالا، قیمت‌ها را معقول جلوه می‌دهد

از جمله راهکارهای مهم بازاریابی برای هر برندی، نحوه قیمت‌گذاری است به این معنا که با اتخاذ یک روش مناسب و درست در زمینه تعیین قیمت محصولات، می‌توان به مشتریان ثابت و وفاداری دست یافت که برند مذکور را به عنوان یک تولیدکننده قابل اعتماد انتخاب خواهند کرد. در همین راستا، منگو برندی است که با ارائه کیفیت بالای محصولات توانسته است قیمت‌های تقریبا بالای خود را در بین مشتریانش به عنوان یک قیمت معقول جا بیندازد. 
آنچه در باورپذیرکردن یک قیمت‌ بسیار مهم است، بحث کیفیت محصول است، به این معنا که اگر محصولی کیفیت بایسته را داشته باشد، قیمت بالای آن به چشم مشتری نخواهد آمد، به گونه‌ای که مصرف‌کننده محصول مورد نظر، در خرید بعدی خود به قیمت آن محصول چندان فکر نخواهد کرد بلکه کیفیت آن را مد نظر خواهد داشت. راهکار برند منگو نیز در باورپذیر‌کردن قیمت‌های محصولاتش بر همین اصل استوار است؛ یعنی کیفیت بالای محصولات این برند باعث شده که قیمت نسبتا بالای آنها مناسب و معقول به نظر بیاید.

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.‎
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.‎