حسابداري و وصول مطالبات به‌ صورت آنلاين

حسابداري و وصول مطالبات به‌ صورت آنلاين
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ بدون دیدگاه آغاز راه مونا جعفرى http://goo.gl/2qhfpL
در حسابيت فروشنده مي‌تواند در کمتر از ۳ دقيقه به‌راحتي فاکتور بسازد. لينک فاکتور به صورت ايميل و پيامک براي مشتري ارسال مي‌شود. با باز کردن اين لينک در صفحه وب فاکتور به مشتري نمايش داده مي‌شود و زير آن دکمه پرداخت آنلاين از طريق درگاه بانک وجود دارد  

حسابيت يک سرويس فاکتور آنلاين است که به فروشنده امکان صدور فاکتور اينترنتي و ارسال آن به صورت ايميل و پيامک را مي‌دهد و مديريت پرداخت‌ها، حساب‌ها و مشتريان را در محيطي ساده فراهم مي‌کند.

همواره صدور فاکتور امري زمان‌بر و نيازي اساسي براي کسب‌وکارها بوده و از آن مهم‌تر بحث حسابداري و پيگيري حساب‌ها نيز از مايحتاج اصلي صاحبان کسب‌وکارها بوده است. علي فارمد، بنيان‌گذار hesabit.com، به‌عنوان برگزيده دوم رويداد سخن تازه در پنجمين همايش بانکداري الکترونيک و نظام‌هاي پرداخت، مدعي است به صورت سيستمي و خودکار اين فرايند را تسهيل کرده است.

 

 حسابيت طي چه فرآيندي به‌صورت آنلاين فاکتور صادر مي‌کند؟ و غير از صدور فاکتور چه سرويسي ارائه مي‌دهد؟

در حسابيت فروشنده مي‌تواند در کمتر از ۳ دقيقه به‌راحتي فاکتور بسازد. لينک فاکتور به صورت ايميل و پيامک براي مشتري ارسال مي‌شود. با باز کردن اين لينک در صفحه وب فاکتور به مشتري نمايش داده مي‌شود و زير آن دکمه پرداخت آنلاين از طريق درگاه بانک وجود دارد. اگر مشتري فراموش کند فاکتوري را پرداخت کند در بازه‌هاي زماني ديگر اين صورت‌حساب از طريق ايميل و پيامک به او يادآوري مي‌شود و درواقع حسابيت به صورت خودکار حساب‌ها را تا زمان پرداخت آن‌ها پيگيري مي‌کند. امکان صدور فاکتور از طريق سامانه پيامک حسابيت و ربات تلگرام نيز تسهيل بيشتري براي کاربران فراهم کرده است.

وجود لينک ثابت سفارش محصول به کاربران حسابيت امکان فروش در شبکه‌هاي اجتماعي مانند اينستاگرام را مي‌دهد و از اين طريق مشتريان مي‌توانند بابت خريد خود در شبکه‌هاي اجتماعي فاکتور دريافت کنند.

 

 حسابيت بعد از پيگيري فاکتورهاي پرداخت‌نشده، امکان پرداخت را در درگاه آنلاين بانکي و مستقيم به حساب بانکي مشتري امکان‌پذير مي‌کند يا ابتدا وارد حساب بانکي شما شده و بعد به حساب مشتري منتقل مي‌شود؟

اين امکان به‌ صورت مستقيم از درگاه بانکي به حساب مشتري فراهم شده است.

 

 هر کاربر يا مشتري براي بهره‌مندي از اين سرويس نياز به پرداخت هزينه‌اي براي نصب و استفاده دارد؟

خير، ما اين امکان را فراهم کرده‌ايم که کاربر بعد از ثبت‌نام رايگان در سرويس تحت وب حسابيت و ساخت يک اکانت بتواند از آن بهره‌مند شود. و بعد از آن مطابق با رقم فاکتورهاي نقدشده کارمزدي را پرداخت کند.

 

 پس شما صرفا بعد از تسويه هر فاکتور کارمزد دريافت مي‌کنيد؟

بله، ما صرفا در صورتي که حسابيت بتواند منفعتي مالي به کاربر برساند از او کارمزد دريافت مي‌کنيم.

 

 بسته‌هاي طلايي، نقره‌اي و پلاتينيوم را در وب‌سايت ديدم که در اختيار کاربر گذاشته‌ايد. اين بسته‌ها چه فرقي با فرآيند پرداخت کارمزد در ازاي هر تسويه دارد؟

در اين مدل ما هزينه‌اي را بنا بر تعداد احتمالي فاکتورهاي هر کاربر در ماه، از وي پيش‌دريافت مي‌کنيم و خدمات صدور و پيگيري فاکتورها تا وصولشان را تا سقف اين تعداد در ماه ارائه مي‌دهيم.

 

 بازار هدف شما چه کاربراني هستند و حسابيت به غير از صدور و پيگيري فاکتورها، در رسيدگي به امور حسابداري آن‌ها هم سرويسي ارائه مي‌دهد؟

بازار هدف ما کسب‌وکارهاي کوچک و استارت‌آپ‌ها هستند و با توجه به يک‌طرفه بودن روند صدور فاکتورها، ما ميزان بستانکاري، ميزان فروش در بازه‌هاي مختلف زماني و ميزان دريافت مالي کاربران را در اختيارشان مي‌گذاريم.

 

 در حال حاضر چند کاربر داريد؟

چيزي نزديک به هزار کاربر.

 

 با توجه به اين حجم تراکنش و خدمات، در پشتيباني سرويس دچار مشکل نشديد؟

 نه خوشبختانه. سرورهاي ما در کشورهاي فرانسه و آلمان مستقر هستند و کار پشتيباني آن تا به الان بر عهده خود ما بوده است.

 

 اصولا اعتمادسازي در فضاي سرويس‌هاي مالي به‌مراتب سخت‌تر و حساس‌تر از ساير سرويس‌هاست. شما در جذب مشتريان خود دچار اين مشکل نبوديد؟

بله، اتفاقا سخت‌ترين مرحله کار تا به الان بازاريابي و اعتمادسازي در مرحله جذب مشتري بوده است. ما با برقراري تعاملات رودررو با مشتريان و شنيدن نيازهاي آنان و تشريح خدمات سعي کرديم در فرهنگ‌سازي و رفع نيازهاي حسابداري آنان به قابل‌اعتمادترين شکل ممکن عمل کنيم.

 

  متوجه يک وبلاگ خبري تحليلي در حسابيت شدم. نقش کانتنت را در جذب مخاطب بيشتر مي‌دانيد يا تبليغات را؟

به غير از تبليغات در شبکه‌هاي اجتماعي، اعتقاد زيادي به کانتنت مارکتينگ داريم. براي همين سعي کرديم با توليد بلاگ حسابيت، که لينک آن در فوتر وب‌سايت قرار داده شده، به جز ارائه سرويس‌هاي حسابداري، اخبار و يادداشت‌هاي مرتبط را نيز در اختيار کاربر قرار دهيم.

 

 به قول برايان تريسي ميزان موفقيت هر کسب‌وکار با تعداد شکست‌هاي صاحب آن کسب‌وکار ارتباط مستقيم دارد. شما پيش از طراحي و اجراي حسابيت تجربه شکست هم داشته‌ايد؟

بله، دو پروژه ديگر راه‌اندازي کرده بودم که در آن‌ها شکست خوردم.

 

 تجربيات هر شکستتان را در اختيار ما مي‌گذاريد؟

يکي از تجربيات من که آن را يکي از دلايل شکست پروژه‌هاي قبلي‌ام مي‌دانم تمرکز بر مسائل فني بيشتر از مارکتينگ و بازاريابي بود. و دوم زمان بسيار زيادي که براي پروژه‌اي کار کردن گذاشتم در حالي که بهتر بود هرچه زودتر سيستمي را طراحي و اجرا مي‌کردم که متکي به فرد نباشد و خودش مولد باشد و رشد کند. و اينکه صرف زمان زياد بر روي جزئيات، قبل از اجراي پروژه هم مي‌تواند هر پروژه‌اي را دچار مشکل کند. بهتر است بعد از بررسي و توليد ملزومات ضروري اوليه وارد بازار مخاطب شويم و بعد با توجه به بازخورد خود مشتريان پروژه را کامل‌تر کنيم.

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.‎
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.‎
لوگوی جشنواره وب و موبایل ایران