حرفی برای گفتن دارید؟

حرفی برای گفتن دارید؟
۰۲ Aban 1396 بدون دیدگاه برند و تبلیغات https://goo.gl/8LEcS7
یادداشت فرید اسدی | این روزها همه به این فکر هستند که سایت کسب‌وکاری یا محتوایی خود را در موتورهای جست‌وجو، نسبت به رقبا در رنکینگ بهتری ببینند. به همین دلیل است که رقابت برای یادگیری اصول سئو روزبه‌روز فشرده‌تر می‌شود. اما وقتی از اصول سئو صحبت می‌کنیم، دقیقا درباره چه چیزی صحبت می‌کنیم و آیا اصولی وجود دارد که به صرف یادگیری آنها، بتوانیم با هر محتوایی از رقبایمان جلو بزنیم؟ ...
حرفی برای گفتن دارید؟

اولین و اساسی‌ترین اصل در سئو این است که باور داشته باشیم باید محتوایی برای عرضه داشته باشیم که هم کاربران آن را دوست داشته باشند و هم موتورهای جست‌وجو! شاید این یک اصل ساده باشد و نیاز به تاکید زیادی هم نداشته باشد. اما چیزی که من شاهد آن هستم، این است که خیلی‌ها این اشتباه استراتژیک را مرتکب می‌شوند و تنها بر اصول و الگوریتم‌های سئوی موتورهای جست‌وجو از جمله گوگل تمرکز کرده‌اند و اصل ماجرا یعنی داشتن یک محتوای کاربرپسند را فراموش کرده‌اند.
در صورتی که همه قوانینی که در موتورهای جست‌وجو وجود دارد، برای این ‌نیست که یک عده را برای یادگیری آنها به زحمت بیندازند، بلکه هدف این قوانین این است که وب بهتری ساخته شود. اگر به تک‌تک قوانین سئوی جست‌وجوگری چون گوگل نگاه کنید، هیچ منفعت تجاری برای این شرکت در آنها وجود ندارد(البته به جز برخی از این الگوریتم‌هایی که این اواخر طراحی کرده)، بلکه هدف این است که آنها که بهترند، بیشتر دیده شوند. هدف این است که حرفه‌ای‌ها، توسط کاربرانی که به دنبال مطالب و سایت‌های خوب می‌گردند و در حجم زیادی از اطلاعات موجود در وب، دیده شوند. مثلا گوگل تاکید می‌کند که مطالب کوتاه کمتری داشته باشید تا در نتایج جست‌وجو بهتر دیده شوید. مسلم است که تنها آدم‌هایی می‌توانند مطالب بلند خوبی بنویسند که سواد و دانش و از همه‌مهم‌تر تحلیل داشته باشند. نوشتن یک مطلب دو پاراگرافی از عهده هرکسی برمی‌آید، اما نوشتن یک مقاله تحلیلی ۲ هزارکلمه‌ای کار هرکسی نیست. هدف گوگل هم این است که آن کسی که تحلیل و سواد بیشتری دارد و نوشته‌اش غنی‌تر است، شانس بیشتری برای دیده‌شدن داشته باشد. چرا که این نوشته دارای ارزشی است که مخاطب را از جست‌وجوی خود راضی می‌کند. اما اصول سئو و یادگیری آنها کمک می‌کند که شما وقتی حرف خوبی برای گفتن دارید، در بین حجم زیادی از اطلاعات بتوانید آن را به گوش مخاطبانتان برسانید. به‌عبارتی صرف اینکه مطلب شما یک مطلب جذاب و خواندنی است، به این معنا نیست که حتما دیده یا خوانده خواهید شد. پس ضرورت دارد که با اصول سئو آشنا شوید تا بتوانید خوبی‌های محتوایی را که تولید کرده‌اید  به بقیه نشان دهید و به‌اصطلاح در وب گم نشوید. تولید محتوا برای وب، دو بخش دارد؛ یکی نوشتن یک مطلب با ارزش و دیگری توزیع آن. سئو به شما می‌گوید که چطور مطلب خوبی بنویسید که دیده شود. به‌عبارتی آگاهی از اصول سئو نمی‌تواند برای یک نوشته بی‌ارزش، کاری بکند! اول باید حرفی برای گفتن داشته باشید.

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.‎
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.‎