همچنان که زمان به ‌پیش می‌رود، بازاریابی محتوا نیز به‌سرعت جای خود را در بین کسب‌وکار‌ها و مشتریان باز می‌کند. روند رو به رشد بازاریابی محتوا از حدود 2 دهه پیش در کشورهای مختلف جهان آغاز شده و در طول چند سال اخیر دامنه آن به سمت کسب‌و‌کارهای ایرانی نیز کشیده شده است. با پایان سال 1396 و آغاز سال 1397 اتفاقات جدیدی در جامعه می‌افتد و این خود بهانه‌ای است که کسب‌وکار‌ها نیز به فکر نوآوری باشند. در این مقاله راهکارهای کلیدی برای موفقیت بازاریابان محتوا در سال 1397 بیان شده است.

  •  بازاریابی مبتنی بر حساب کاربری

ABCM (مخفف Account-Based Content Marketing) یا بازاریابی مبتنی بر حساب کاربری می‌تواند با محوریت بازی‌ها، اپلیکیشن‌ها، تصاویر و مواردی از این قبیل انجام گیرد. در این روش از بازاریابی هر شخص با یک حساب کاربری شناخته می‌شود که بر مبنای آن می‌تواند با شرکت تعامل داشته باشد. این روش در ایجاد تعامل پایدار تأثیر بسیاری دارد.

  •  آموزش مصرف‌کنندگان

همه ما می‌دانیم که «داده‌ها» با «دانش» تفاوت دارند؛ بنابراین اگر به موفقیت در مسیر بازاریابی محتوا می‌اندیشید، باید خود را در چارچوب داده‌‌ها محصور نکرده و به راه‌هایی برای انتقال دانش به مشتریان فکر کنید. این مسئله اساسا همان کارکرد اصلی محتواست و شما باید سعی کنید تا تولید محتوا به‌گونه‌ای انجام شود که علاوه بر انتقال داده، بنیان‌های دانشی افراد را نیز تقویت كنید.

  •  بازاریابی رویداد

بازاریابی رویداد همان‌طور که از نامش پیداست، روشی از بازاریابی است که در رویدادهای مختلف به صورت عینی و چهره به چهره انجام می‌شود. بسته به استراتژی‌های محتوایی که برای خود در نظر گرفته‌اید، می‌توانید نسبت به برگزاری رویدادهای مرتبط اقدام کرده و یا حتی از پتانسیل رویدادهایی که توسط دیگران برگزار می‌شود، استفاده کنید. بازاریابی رویداد را همچنین می‌توان یک روش مؤثر در برقراری ارتباط و ایجاد حس وفاداری در مشتریان به‌حساب آورد.

  •  لینکدین

استفاده از لینکدین به عنوان تخصصی‌ترین شبکه اجتماعی برای کسب‌وکار‌ها امری حیاتی است. شاید به‌جرأت بتوان گفت که در سال آینده کسب‌وکارهایی که به استفاده از این شبکه روی نیاورند، شانس موفقیت کمتری خواهند داشت. از آنجایی که بازاریابان محتوا با همه کسب‌وکار‌ها سر و کار دارند، اغراق نیست اگر لینکدین را بهشت آنها بنامیم. مسلما همه شبکه‌های اجتماعی می‌توانند در موفقیت بازاریابان محتوا نقش داشته باشند، اما در لینکدین این راه بسیار سریع‌تر پیموده خواهد شد.

  •  محتوای همگانی

هیچ‌گاه خود را محدود به دایره خاصی از آدم‌ها نکنید. در فعالیت‌های بازاریابی‌تان جایی برای آدم‌های نابینا، ناشنوا و افرادی از این دست نیز در نظر بگیرید. استفاده از ابزارهای تکنولوژی می‌تواند تا حد زیادی شما را در این مسیر موفق گرداند. فراموش نکنید که امروزه در دنیای بازاریابی افرادی موفق‌ترند که به حوزه‌های بکر و فراموش‌شده نفوذ پیدا کنند.

  •  شخصی‌سازی محتوا

برای آنکه بتوانید در این مورد موفق شوید، قبل از هر چیز باید بتوانید خودتان را در جایگاه مخاطب قرار داده و از زاویه نگاه او به مسائل بنگرید. بسیاری از محتواهایی که توسط بازاریابان محتوا تولید می‌شوند، ناخوانده باقی‌مانده و حتی فراموش می‌شوند؛ علت چنین اتفاقی در بی‌توجهی این دسته از بازاریابان به نیازهای کاربران است. افراد تمایل دارند فقط مطالبی را بخوانند که به آنها مربوط است. اگر بتوانید کاری کنید که کاربران حتی چند سطر از محتوای شما را بخوانند و تحت تأثیر قرار بگیرند، تقریبا موفق شده‌اید.

  •  داستانسرایی

داستان‌گفتن یک هنر است! تولید محتواهای غیر‌منسجم و به‌کار‌بردن تعداد زیادی از کلمات پشت سرهم به خودی خود کار چندان سختی نیست؛ اما اینکه بتوانید در خلال این کلمات یک داستان را برای مخاطبان تعریف کرده و مهم‌تر از همه، آن را به یک برند تجاری ربط دهید، قطعا هنری در‌خور تحسین است!

  •  چت آنلاین

امروز‌ مشتریان بیشتر از داشتن یک سؤال، نیاز به قانع‌شدن دارند. صاحبان کسب‌وکار‌ها باید بتوانند با دنبال‌کردن مشتریان از ماورای ذهن آنها آگاهی پیدا کرده و پا‌به‌پای آنها حرکت کنند تا بتوانند آنها را نسبت به استفاده از یک محصول خاص متقاعد کنند. این موضوع به‌خوبی ضرورت استفاده از ابزارهای چت آنلاین با کاربران را روشن می‌سازد. راهکارهایی که در بالا توضیح داده شده، راهکارهایی هستند که باید بر اساس ارزیابی دقیق و عینی از شرایط جامعه هدف مورد استفاده قرار گیرند. بازاریابان محتوا باید برای استفاده یا عدم استفاده از هرکدام دلیل قانع‌کننده داشته باشند؛ دلیلی که بر اساس مطالعات نظری و پژوهش‌های میدانی به دست آمده باشد. در این صورت می‌توان نسبت به دستیابی به موفقیت، بسیار امیدوار بود.

تهیه و تنظیم از فرامحتوا

لینک کوتاه : http://bit.ly/2BOMQlK

دیدگاه شما چیست؟

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید