حافظه اپتان اینتل آزمایش می‌شود

0

فناوری اپتان اینتل اخیرا  به شکل حافظه ذخیره‌سازی ارائه شده است، اما برای خرید این ماژول‌های حافظه باید تا سال آینده صبر کنید.

اپتان یک کلاس جدید از حافظه غیر‌فرار و ذخیره‌سازی بر اساس ۳D Xpoint است‌ که به طور مشترک توسط شرکت اینتل و میکرون تولید شده است.

اولین محصولات اپتان این شرکت اس‌اس‌دی‌هایی با ظرفیت پایین هستند که در شکاف‌های ذخیره‌سازی کامپیوترهای شخصی قرار می‌گیرند.

حافظه اپتان DIMM متفاوت هستند. آنها برای جایگزین‌شدن DRAM در سرورها و کامپیوترهای شخصی طراحی شده‌اند. DIMM در شکاف‌های DDR4 جای می‌گیرند.

اینتل ارسال اولین DIMM‌های اپتان را برای آزمایش آغاز کرده ‌و امیدوار است که سال آینده محصولات نهایی را منتشر کند. اس‌اس‌دی‌های اینتل ۱۰ برابر سریع‌تر از اس‌اس‌دی‌های معمولی کار می‌کنند. تولیدکنندگان کامپیوترهای شخصی گفته‌اند که بازی، بوت کامپیوتر شخصی و اپلیکیشن‌ها همگی با  اس‌اس‌دی اپتان سریع‌تر انجام می‌گیرند. اطلاعات زیادی درباره حافظه DIMM اپتان وجود ندارد اما اینتل واحدهایی را برای آزمایش توسط تولیدکنندگان سخت‌افزار ارائه داده است. اینتل گفته است که حافظه اپتان می‌تواند ۱۰برابر متراکم‌تر از DRAM باشد. به گفته برایان کرزانیچ، مدیرعامل اینتل، فناوری پایه هر دو نوع محصولات اپتان، ۳D Xpoint، یک پل بین حافظه و ذخیره‌سازی است. اپتان یک فناوری متفاوت است که می‌تواند معماری‌های سرور و کامپیوتر شخصی را تغییر دهد. اینتل این ایده را نیز در سر دارد که اپتان حافظه و ذخیره‌سازی را ادغام کند. برای مثال، یک واحد اپتان بتواند هم ذخیره‌سازی کند و هم DRAM باشد.

توانایی اپتان برای انتقال سریع‌تر مقدار زیادی داده در داخل کامپیوتر و مراکز داده می‌تواند به تسریع در انجام کارهای یادگیری ماشینی کمک کند. به علاوه اپتان همگام با هدف اینتل برای تمرکز بیشتر روی فناوری‌های مرکز داده است. این شرکت در ماه آوریل محصولات مرکز داده‌ تولید کرد که راهبرد آینده آنها از بین بردن وابستگی طولانی‌مدت به کامپیوتر شخصی است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.