جام جهانی با طعم ادویه

0

در آستانه شروع جام جهانی ۲۰۱۸، تب و تاب تندی جهان را فرا گرفته ‌و تقریبا در تمام نقاط دنیا، صحبت از این بازی‌ها و هیجان‌های ناشی از آن است؛ هیجانی که می‌تواند یک نقطه پرش برای برندهای مختلف و مشهور جهانی نیز باشد و بتوانند از طریق همگام‌شدن با این مناسبت بزرگ ورزشی، درخششی متمایز را در فرایند تبلیغاتی و برندسازی خود رقم بزنند. در همین راستا برند معروف سرهنگ ساندرز از طریق همکاری با آژانس بازاریابی Frank and Fame کمپین جالب توجهی را راه‌اندازی کرده ‌که هدف اصلی آن برقراری یک ارتباط برانگیزنده بین کنتاکی‌های KFC و هیجان ناشی از جام جهانی است.

این کمپین در قالب سه تصویر ارائه شده ‌که دارای محتوای معنایی یکسان بوده و سعی در ایجاد یک رابطه دو‌سویه بین طعم محصولات KFC و هیجان موجود در بازی‌های جام جهانی دارد. مهم‌ترین مفهومی که در این کمپین برجسته شده‌، طعمی است که می‌تواند در کنار مفاهیمی مانند صعود، بالا رفتن و هیجان قرار بگیرد؛ یعنی ادویه‌های خاص این برند که طعم تند آنها غالب است. مطمئنا یک طعم تند و داغ، می‌تواند مضامینی مانند صعود، پیشرفت و گل‌زدن را در ارتباط با بازی فوتبال ایجاد کند و این درست همان کاری است که این کمپین تبلیغاتی به دنبال پررنگ‌کردن آن است.

در تصاویر مذکور ظرف قرمز شناخته‌شده برند کی‌اف‌سی مشاهده می‌شود که در لبه‌های آن ۴ نورافکن قرار داشته و فضای بالای این ظروف را روشن می‌کنند؛ فضایی که در آن، یک بازیکن فوتبال همراه با توپ خودش به سمت بالا پرتاب می‌شود و در حال اجرای حرکات جذاب ورزشی است. عباراتی که در قسمت بالا و پایین این تصاویر نوشته شده‌اند نیز مفاهیم موفقیت و بالا رفتن را به ذهن متبادر می‌کنند: ادویه‌هایی که بالا برده و ترقی می‌دهند؛ افتخار و مباهات یک طعم، بال‌های داغ! به بیان دیگر، گویی این ظرف قرمزرنگ، بال‌هایی برای پریدن را به بازیکن فوتبال می‌دهد.

طعم‌های تند ادویه مفاهیمی مانند بالا رفتن و صعود را در خود جای داده‌اند و تصویر بازیکنانی که به سمت بالای ظرف پرتاب شده‌اند نیز به معنای موفقیت و پیشرفت خواهد بود، ضمن اینکه هیجان ناشی از تشویق و به سمت بالا پرتاب‌کردن بازیکنان را نیز به بیننده القا می‌کنند؛ در ادامه برند کی‌اف‌سی، این ترقی و پیشرفت را افتخاری می‌داند که نصیب مرغ‌های طعم‌دار آن شده ‌و عبارت بال‌های داغ نیز تیر خلاصی که در این تصاویر به چشم می‌خورد: کی‌اف‌سی به شما بال‌هایی برای پریدن می‌دهد؛ بال‌های داغی که می‌توانند شما و تیم محبوب شما را برنده کنند.

از آنجایی که کی‌اف‌سی یک غذای فست‌فود محبوب در سراسر جهان است، مطمئنا می‌تواند یک میان‌وعده مناسب برای تماشاگران بازی‌های جام جهانی روسیه باشد که حین دیدن فوتبال تیم محبو‌ب خود، آن را میل کنند؛ به همین دلیل کمپین فوق یک حرکت تبلیغاتی دقیق به شمار می‌رود که در زمانی مناسب ارائه شده و به طور غیرمستقیم، هیجان و میل به برنده‌شدن در این بازی‌ها را از طریق طعم‌های تند خود به تصویر کشیده است.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.