تیم‌وان آژانسی برای مایه‌دارها

0

«هنر و علم» دو کلمه کلیدی برای آژانس بازاریابی Team One هستند؛ دو واژه‌ای که رسیدن به هدف اصلی این شرکت را تحقق می‌بخشند، مهم‌ترین و اصلی‌ترین هدفی که این آژانس آمریکایی برای خود در نظر گرفته است، کمک‌کردن به برندها برای نفوذ بین توده‌های بعضا ثروتمند مخاطبان است و برای رسیدن به این هدف نیز استفاده از دو عنصر مهم هنر و علم را در دستور کار خود قرار داده است؛ چراکه نفوذ‌کردن بین جمعیت عظیم مخاطبان امروزی برندها بدون استفاده از علوم و فناوری نوین کار چندان آسانی نخواهد بود، ضمن اینکه استفاده صرف از تکنولوژی نیز راه به جایی نخواهد برد و این کاربرد علمی باید با خلاقیت و استفاده از ذهن‌های هنرمند صورت بگیرد تا بتواند تأثیری ماندگار را بر مخاطبان در پی داشته باشد.

  •  تبلیغ باید الهام‌بخش باشد

آژانس تیم‌وان به نکته مهمی در فرایند بازاریابی خود اشاره می‌کند که مربوط به نوع خدماتی است که باید با مخاطبان در میان گذاشت. در واقع این گروه بازاریابی معتقد است که مخاطبان دنیای امروز در یک فرایند تبلیغاتی فقط به دنبال فهمیدن خدماتی که یک محصول به آنها ارائه می‌دهد، نیستند؛ چراکه چنین خدماتی در بیشتر محصولات به چشم می‌خورند، بلکه آنچه در یک فرایند تبلیغاتی اهمیت زیادی دارد، نوع الهام‌پذیری آن است، به این معنا که یک آگهی نباید صرفا خدمات یک برند را به مخاطب ارائه دهد، بلکه باید او را تحت تأثیر قرار داده و به‌گونه‌ای الهام‌بخش برند مورد نظر را در ذهن او معرفی کند. هر چقدر میزان الهام‌بخشی و تأثیرگذاری یک برند بیشتر باشد، مخاطبان بیشتری را نیز با خود درگیر خواهد کرد، بنابراین به زعم این گروه تبلیغاتی، فرایند بازاریابی باید به گونه‌ای الهام‌آمیز بوده و بتواند ذهن مخاطب را تحت تأثیر خود قرار دهد.

  •  انتخاب مخاطبان ثروتمند‌

از جمله شاخصه‌های قابل توجهی که در آژانس تیم‌وان به چشم می‌خورد، انتخاب گروه خاصی از مشتریان است، به این معنا که اگرچه این گروه بازاریابی برنامه‌های بازاریابی خود را برای گروه‌های مختلف مخاطبان ارائه می‌‌دهد، اما برندهای لاکچری را بیشتر پوشش داده و گروه مشتریان ثروتمند را به عنوان مهم‌ترین بخش فعالیت خود انتخاب کرده است. برای رسیدن به این هدف نیز مطالعات قابل توجهی را در این زمینه شروع کرده و به دنبال شناختی عمیق‌تر از این گروه مشتریان است. لازم به ذکر است که محدودکردن دایره مخاطبان برای یک آژانس تبلیغاتی به معنای محدود‌کردن برندهایی است که با آنها همکاری می‌کند، بر این اساس این گروه بازاریابی در کنار دو عنصر کلیدی هنر و علم، عنصر لوکس‌بودن را نیز اضافه کرده و بیشترین تمرکز خود را روی تبلیغ محصولاتی می‌گذارد که لاکچری بوده و طبعا مخاطبان ثروتمندتری را نشانه می‌گیرند.

یکی از نکات مهمی که این گروه تبلیغاتی از طریق مطالعات خود ‌روی گروه مخاطبان ثروتمند به دست آورده‌، این نکته است که این گروه از مخاطبان نگرش‌هایی ثابت نداشته و نوع تفکر آنها نسبت به محصولات مختلف در حال تغییر است. مطمئنا توجه به چنین نکته‌ای در نوع ارائه طرح‌های تبلیغاتی این آژانس تأثیر گذاشته و باعث می‌شود که برای معرفی یک محصول خاص، تنها به یک روش بازاریابی اکتفا نکنند، چراکه گروه مخاطبان محصول مذکور، نگرشی ثابت نداشته و ممکن است پس از مدتی تبلیغ مورد نظر دیگر برای آنها الهام‌بخش نباشد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.