تُست،نام آشنای رستوران‌هاست

0
تست (Toast)یک شرکت نرم‌افزار رستورانی مبتنی بر فضای ابری است که در بوستون ماساچوست واقع شده است. این شرکت یک سیستم مدیریت رستوران و نقطه فروش ارائه می‌دهد که روی سیستم عامل اندروید ساخته شده است. تست در سال ۲۰۱۲ توسط استیو فردت، عمان نارانگ‌ و جاناتان گریم بنیانگذاری شده است. در سال ۲۰۱۶، این استارتاپ ۳۰میلیون دلار بودجه از بسمر ونچر پارتنرز و جی‌وی دریافت کرد. در هزاران رستوران، از کافه‌های کوچک گرفته تا شرکت‌ها در سراسر آمریکا از تست استفاده می‌شود.
سیستم مدیریت رستوران تست روی سیستم عامل اندروید کار می‌کند. بک‌اند را می‌توان از طریق دستگاه همراه یا از طریق مرورگر وب در زمان واقعی مدیریت کرد. سخت‌افزارهای مرتبط عبارتند از: چاپگر گیرنده، صفحه نمایش آشپزخانه و غیره.
بنیانگذاران تست پس از فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه ام‌آی‌تی در ماساچوست در یک شرکت نرم‌افزاری به نام اندکا با یکدیگر آشنا شدند. پس از اینکه اوراکل شرکت اندکا را خریداری کرد، آنها این شرکت را ترک کردند تا شرکت خود را راه‌اندازی کنند. گریم، نارانگ و فردت در ابتدا یک اپلیکیشن مصرف‌کننده برای پرداخت‌های همراه، وفاداری مشتری، تبلیغات‌ و جنبه‌های اجتماعی ساختند که با سیستم‌های پوز رستوران‌ها یکپارچه‌سازی می‌شد.
این شرکت پس از مدتی دریافت که رستوران‌ها به چیزی فراتر نیاز دارند و نیاز آنها فقط این نیست که بتوانند با استفاده از یک تلفن یا تبلت پرداخت‌ها را دریافت کنند. این شرکت وقت خود را صرف یک پلتفرم فناوری رستورانی کامل با راهکارهایی برای پوز، سفارش آنلاین، کارت‌های هدیه، تحلیل و تجزیه و سایر قابلیت‌ها کرد. ۲ سال بعد، این شرکت بیش از ۱۰۰۰ مشتری در سراسر آمریکا داشت و تعداد کارمندان آن به بیش از ۱۲۰ نفر رسید. در این زمان شرکت باید فضای خود را بزرگ‌تر می‌کرد به همین دلیل از یک محیط ۷۰۰۰ فوت مربع در کمبریج به یک محل ۴۰هزار فوت مربعی نقل مکان کرد.
در سال ۲۰۱۳، تست سرمایه‌هایی را از مدیران اجرایی بوستون، اعم از مدیرعامل سابق اندکا که اکنون یکی از اعضای هیات مدیره این شرکت است، دریافت کرد.
در سال ۲۰۱۵، سایتی به نام ماوریک اسم این شرکت را در فهرست بهترین سیستم‌های پوز برای رستوران‌ها قرار داد. یک سال بعد، تست به عنوان یک «بازیکن اصلی در چشم‌انداز فناوری رستوران» شناخته شد.
در اوایل سال ۲۰۱۵، تست اعلام کرد که کریس کومپاراتو مسئول اجرایی ارشد شرکت شده است. کومپاراتو در گذشته معاون ارشد موفقیت مشتریان در اکویا و معاون ارشد راهکارهای مشتریان جهانی در اندکا بوده است. در آگوست سال ۲۰۱۵، تست اعلام کرد که با ۱۰۰۰ مشتری قرارداد دو‌ساله منعقد کرده ‌و همین موجب رشد ۵۵۰ درصدی این شرکت شد. در نوامبر سال ۲۰۱۵، تست اولین گزارش رستوران خود را منتشر کرد که در آن بازار موجود برای فناوری رستوران و نیز چالش‌های مالکان رستوران‌ها و قابلیت‌های فناورانه ارجح تحلیل شده بودند. در ژانویه سال ۲۰۱۶، تست مبلغی معادل با ۳۰میلیون دلار از سرمایه‌گذاران اصلی خود دریافت کرد. از جمله سرمایه‌گذاران اصلی آنها شرکت آلفابت، منت بنت، ریچ ماینر و غیره هستند. در ماه مه همان سال، انجمن سرمایه خطرپذیر نیوانگلند این شرکت را به عنوان برنده جایزه بهترین استارتاپ سال انتخاب کرد. رسانه‌های معروفی مانند کارد پیمنت آپشن، بیزینس نیوز دیلی، کارت فلو و بتر بیزینس بورو درباره این استارتاپ موفق صحبت کرده‌اند.
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.