توانستن حق همه است

0

 رویداد استارتاپی «توان‌تک» با هدف فرهنگ‌سازی اشتغال توان‌یابان، شناخت توانایی و ایجاد زمینه‌های ارتباط موثر استارتاپ‌ها با معلولان در حوزه فناوری اطلاعات، برگزار شد. ۱۱ درصد از جمعیت کشور را افراد دارای معلولیت تشکیل می‌دهند و از آنجایی که فناوری اطلاعات در سال‌های اخیر با نفوذ در تمام جوانب زندگی بشری، هم نوآوری‌های بی‌شماری در ارائه خدمات بهتر به جامعه فراهم می‌کند و هم فرصت‌های شغلی فراوانی خلق کرده است، این رویداد فرصتی در اشتغال توان‌یابان و شکوفایی توانایی‌های آنان فراهم کرده است. بر این اساس همزمان با روز جهانی معلولان، رویداد استارتاپی توان‌تِک (Tavan Tech) از ۲۱ تا ۲۴ آذرماه جاری با هدف معرفی توان‌یابان موفق و شاغل در شرکت‌های استارتاپی و کسب‌و‌کارهای نوپا برگزار شد. هم‌افزایی و مشارکت استارتاپ‌های فعال در حوزه معلولیت برای گسترش و توسعه این نوع کسب‌و‌کار، آشنایی با فضای تجارت الکترونیک و شناخت فرصت‌های اشتغال پایدار در کسب‌و‌کارهای نوپا و نیز شناخت توانایی‌ها و مهارت‌های افراد دارای معلولیت، بهبود کیفیت زندگی این شهروندان با استفاده از فناوری اطلاعات و در نهایت رویارویی مدیران شرکت‌های استارتاپی با توان‌یابان از جمله اهداف برگزاری این رویداد بوده است. این جشنواره در بخش‌هایی مانند نمایشگاه، کارگاه‌های آموزشی و منطقه ویژه اشتغال و کارآفرینی در مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد برگزار شده و استارتاپ‌های موفق حوزه فناوری اطلاعات از این رویداد حمایت کرده‌اند. در نمایشگاه مرتبط با این رویداد در راستای فراهم‌شدن فرصت‌های شغلی و جذب سرمایه‌گذاری، استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهایی که در حال حاضر با توان‌یابان همکاری داشته یا تمایل به استخدام آنها داشتند، حضور پیدا کردند و در کنار آنها، استارتاپ‌هایی که توسط توان‌یاب‌ها راه‌اندازی شده نیز به ارائه خدمات و محصولات خود پرداختند. کارگاه‌های آموزشی مرتبط با این رویداد استارتاپی نیز با هدف افزایش مهارت‌های توان‌یابان و توانمندسازی و آشنا‌کردن آنها با الزامات اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات برگزار شده است. در بخش مسابقه نیز، استارتاپ‌هایی که بنیانگذارشان توان‌یاب بود، با استارتاپ‌هایی که خدماتی برای توان‌یاب‌ها ارائه کرده بودند یا ایده‌هایی برای ارائه خدمات به توان‌یاب‌ها داشتند، به رقابت پرداختند. یکی از سخنرانان روز افتتاحیه این نمایشگاه شاهین طبری مدیرعامل چارگون بود که بر استفاده از ظرفیت توان‌یابانی که حدود ۱۱ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، تاکید کرد.

اسنپ ۲ هزار راننده معلول دارد

راشا شیدماهر  مدیرارشد بازاریابی اسنپ، در سخنرانی افتتاحیه این نمایشگاه تاکید کرد: تمامی توان‌خواهان که مایل به همکاری با این استارتاپ هستند، می‌توانند با مراجعه به آدرس [email protected] ، رزومه خود را ارسال کنند. شیدماهر در این مراسم اعلام کرد: در این روزها که اسنپ به طور کامل در زندگی مردم حضور دارد، ۲۰۰۰ نفر از همراهان اسنپ از توان‌یابان کشور هستند که به طور کامل شرکت آنها را از پرداخت کمیسیون، معاف کرده است. 

استارتاپ‌ها باید منتور توان‌یابان شوند

همچنین بابک فتاحی، مدیر ارشد امور مشتریان دیجی‌کالا تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم نقش خودمان را در کمک به توان‌یابان ایفا کنیم.«اگر استارتاپ‌ها در نقش منتور برای توان‌یابان بتوانند آدرس درست دهند و نگاهشان به دنبال آنها باشد تا راه را درست تشخیص دهند، می‌توانند نقش موثری در زمینه کمک به این قشر داشته باشند. در بستر اینترنت، مرزهای محدود قبل شکسته شده و جا برای ایده‌ها و پیشرفت‌های زیادی هست.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.